54
دو شنبه 11 شهریور 1398
شماره 7750
آذربایجان‌غربی‌و‌شرقی، اردبیل
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

هشدار استاندار آذربایجان‌ شرقی به پیمانکاران راه‌آهن تبریز - میانه

پورمحمدی: اگر این طرح تا دوماه دیگر تمام نشود علیه دست‌اندرکاران آن اعلام جرم می‌کنم
با مسئول
استاندار آذربایجان شرقی با بیان این‌که بنده با آقای نوبخت هم گفته‌ام که اگر پروژه راه‌آهن تبریز - میانه تا دو ماه دیگر مورد بهره‌برداری قرار نگیرد، علیه همه به‌خصوص پیمانکار این طرح اعلام جرم خواهم کرد،
اخبار ویژه
رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی بر ضرورت امکانات اطفای حریق در منطقه جنگلی ارسباران که همواره در معرض آتش‌سوزی قرار دارد تاکید کرد.
شهردار ارومیه از راه‌اندازی هشتگ کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت در آستانه بازگشایی مدارس خبر داد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری آذربایجان ‌غربی از خرید ۳۰ دستگاه کانکس برای نصب در سواحل دریاچه ارومیه خبر داد.
فرماندار پارس‌آباد مغان از آماده شدن بیش از 2070 میلیارد ریال پروژه برای افتتاح در سفر قریب‌الوقوع رئیس‌جمهوری به این استان خبر داد.
استاندار اردبیل از راه‌اندازی اولین کارخانه نوآوری فناورانه استان اردبیل با تخصیص منابع مالی مورد نیاز در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان ‌غربی بر پایان انجام عملیات لایروبی انهار داخل محدوده شهری از سوی شهرداری‌های استان تا پایان مهر امسال تاکید کرد.
سرپرست شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ناحیه سلماس با اشاره به افتتاح جایگاه جدید سوخت مایع در این شهرستان از افزایش تعداد جایگاه‌های عرضه فراورده‌های نفتی آن به 8 باب خبر داد.
شهرستان کوثر در جنوب استان اردبیل ظرفیت جالب توجهی در حوزه کشاورزی دارد که نیازمند تأمین امکانات و زیرساخت برای توسعه است. یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های لازم تامین آب است که سال‌هاست با وعده تکمیل پایاب سد گیوی در حال حل شدن است.

بخش خصوصی‌ به دنبال جای پای محکم‌تر در اقتصاد

آذربایجان شرقی در یک سال گذشته مقام اول زمینه‌سازی حضور بخش‌خصوصی در فعالیت‌ها و تصمیم‌گیری‌های اقتصادی را کسب کرده است
نمای نزدیک
آذربایجان شرقی بنا بر اعلام مسئولان اقتصادی استان از نظر فعالیت بخش‌خصوصی و صنعتگرانی که وابسته به دولت نیستند در کشور مقام اول را دارد و اولین استان در حضور پر‌رنگ بخش خصوصی در تصمیم‌گیری‌‌های اقتصادی و صنعتی به شمار می‌رود.
هیولای آسیب‌ روانی در دنیای بازی‌های رایانه‌ای

هیولای آسیب‌ روانی در دنیای بازی‌های رایانه‌ای

نماینده بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای آذربایجان غربی:  خشونت، انزوای اجتماعی، ترس و ناهنجاری‌های اجتماعی از تأثیرات منفی بازی‌های رایانه‌ای غیرمجاز است
بازی‌های رایانه‌ای غیرمجاز با استفاده از تصاویر جذاب، پرتحرک و زنده و صداهای مهیج، دنیایی از هیجان و تخیل را به کودکان پرجنب‌وجوش ارزانی می‌کند و با ترفندهای مختلف چنان تأثیری بر اندیشه کودک می‌گذارد که وی خود را جزئی از این مجموعه ماشینی
نجات سرمایه‌گذاران از مارپیچ بوروکراسی

نجات سرمایه‌گذاران از مارپیچ بوروکراسی

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان غربی: پنجره واحد سرمایه‌گذاری استان تا پایان شهریور تکمیل می‌شود
​​​​​​​موضوع راه‌اندازی پنجره واحد سرمایه‌گذاری که از جمله مهم‌ترین و تاثیرگذار‌ترین راه‌ها برای تسهیل در سرمایه‌گذاری داخلی و افزایش تجارت فرامرزی در آذربایجان غربی است، طی چند سال اخیر مورد توجه ویژه‌ای قرار گرفته است.
قلیان‌هایی که با «بسته‌های ورزشی» عوض می‌شوند
قلیان‌هایی که با «بسته‌های ورزشی» عوض می‌شوند
با دریافت مجوزهای لازم، طرح تعویض قلیان با بسته‌های ورزشی  و طرح‌های دیگر برای مقابله با مصرف دخانیات اجرا خواهد شد
با الهام از نمونه طرح‌های موفقیت‌آمیز استان‌های مختلف کشور، اجرای طرح اهدای بسته ورزشی در قبال دریافت قلیان با استقبال مسئولان تصمیم‌ساز همراه شد.
افزایش کارخانه‌های سیمان در آذربایجان غربی
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با اشاره به افتتاح کارخانه سیمان در منطقه آزاد ماکو در هفته دولت از افزایش تعداد این واحدهای تولیدی در استان خبر داد.
PDF دوشنبه 11 شهریور 1398
کوتاه آذربایجان‌غربی‌و‌شرقی، اردبیل
عملیات آسفالت‌‌ریزی بیش ۳۰ معبر کوجووار با ۱۴۴۰ تن آسفالت برای رفع مشکلات تردد اهالی این منطقه انجام شد.
روستای زنوزق مشهور به «ماسوله آذربایجان» در شمال غربی آذربایجان شرقی ظرفیت‌های گردشگری بسیاری دارد و درصورت ایجاد بسترها و آموزش‌های لازم می‌تواند همنام با ماسوله برای خود جایگاهی بین مقاصد گردشگری ایران باز کند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از برخورد قانونی با افزایش قیمت کالاهای اساسی و تخلفات در این حوزه خبر داد.
مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با اشاره به خروج سامانه بارشی از استان، از تداوم وزش بادهای شمالی - خزری و استقرار هوای خنک تا آخر هفته در اردبیل خبر داد.
شهردار اردبیل از پیشرفت 61 درصدی عملیات احداث پل قدس و بهره‌برداری از این پروژه عمرانی تا پایان سال خبر داد.
مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای آذربایجان غربی از اجرای طرح ابرار در راه‌های روستایی استان خبر داد.
مدیر کل شیلات استان اردبیل جمعیت فعال در صنعت پرورش آبزیان این استان را 1500 نفر اعلام کرد.