54
چهار شنبه 30 مرداد 1398
شماره 7740
آذربایجان‌غربی‌و‌شرقی، اردبیل
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

شهرسازی بدون ملاحظه‌های ترافیکی

مدیر‌ کل حمل ‌و ‌نقل و ترافیک آذربایجان شرقی: حتی در شهرهای کوچک ودر  اجرای طرح‌های هادی روستایی استان هم اصول ترافیک در شهرسازی رعایت نمی‌شود
گزارش
در حالی که ترافیک تا همین چند سال قبل مختص تبریز و خیابان‌های مرکزی شهر بود، در یکی 2 سال اخیر علاوه بر تبریز دیگر شهرهای بزرگ استان هم درگیر ترافیک شده‌اند.
اخبار ویژه
امسال با تأکید رئیس جمهوری مبنی بر تکمیل و تحویل پروژه‌های مسکن مهر، 6872 خانوار مراغه‌ای صاحب مسکن می‌شوند.
سرپرست اداره فراورده‌های طبیعی سنتی و مکمل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم‌ پزشکی و خدمات بهداشتی - ‌درمانی آذربایجان‌ غربی از تعطیلی مرکز درمانی طب سنتی غیرمجاز در ارومیه خبر داد.
طرح حمایت مالی از زوجین نابارور برای چهارمین سال متوالی در مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاد دانشگاهی اردبیل اجرا می‌شود و زوجین در صورت دارا بودن
۶ پروژه اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل با اعتباری بالغ بر ۳۶ میلیارد تومان در سفر رئیس‌جمهوری به استان بهره‌برداری می‌شود.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی از حذف ۲۷ نقطه کور در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی استان خبر داد.
فرماندار اردبیل از برگزاری الکترونیک انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان اردبیل و تجهیز روستاهای این استان به اینترنت خبر داد.
راه‌اندازی کارخانه پتروشیمی اردبیل جزو مطالبات و امیدهای مردم استان اردبیل به شمار می‌رود. طرح احداث یک واحد پتروشیمی سال 83 به عنوان یکی از مطالبات مردم و مسئولان استان

کودکان نامرئی کار

از کل جمعیت کودکان کار آذربایجان غربی تنها ۲۴۹ کودک کار و خیابانی شناسایی شده‌اند،  این در حالی است که بسیاری از کودکان استان در محیط هایی مانند کارگاه‌های کوچک صنعتی و قالیبافی‌ها و بخش کشاورزی  به کار مشغولند و آماری از آن‌ها وجود ندارد
جامعه
کودکان کار آذربایجان غربی با فروش آدامس، فال، شکلات، پاک کردن شیشه خودروها در چهارراه‌ها و حتی اسفند دود‌ کردن در خیابان‌‌های شهر کودکی خود را سپری می‌‌کنند و به امید دنیایی بهتر، در رسیدن به این آرزوهای یخ‌زده روزگار می‌گذرانند.
تراکتور و ماشین‌سازی، امروز بهتر از دیروز

تراکتور و ماشین‌سازی، امروز بهتر از دیروز

نمایندگان فوتبال تبریز  در  لیگ نوزدهم شرایط مدیریتی  و فنی بهتری نسبت   به سال گذشته دارند
بالاخره لیگ برتر نوزدهم پس از مدت‌ها انتظار از فردا آغاز می‌شود و 2 نماینده فوتبال تبریز در اولین گام به مصاف نفت مسجد سلیمان و استقلال تهران خواهند رفت.

آغاز به کار اجلاس حفاظت از بافت تاریخی اوراسیا در تبریز

دهمین اجلاس بین‌المللی رشد و توسعه شهری با رویکرد حفاظت از بافت تاریخی در حوزه اوراسیا از امروز چهارشنبه در تبریز آغاز ‏به کار می‌کند.‏
۲۰ سال بلاتکلیفی طرح تله‌کابین ارومیه
۲۰ سال بلاتکلیفی طرح تله‌کابین ارومیه
مدیر کل میراث فرهنگی آذربایجان غربی: اختلافات بین هیات مدیره و تغییرات متعدد سهامداران این طرح به شاکله شرکت اجرا‌کننده آسیب زده است
اختلافات مدیریتی و بوروکراسی‌های پرپیچ‌وخم اداری بزرگ‌ترین تله‌کابین خاور میانه در ارومیه را دچار رکود کرد و این طرح هم‌اکنون بلاتکلیف رها شده است.
ظرفیت‌های صادراتی فرش استان فعال می‌شود
سرپرست معاونت امور بازرگانی سازمان صمت استان: برای تسهیل صادرات و بازاریابی فرش دست‌باف کنسرسیوم فرش احداث خواهد شد
۱۱ درصد از صادرات فرش کشور مربوط به آذربایجان غربی است و ۸۵ درصد فرش‌های دست‌باف تولیدشده استان قابلیت صادرات دارد که این امر ضرورت توجه به برطرف کردن مشکلات صادرات پیش‌ روی این صنعت در استان را دو چندان می‌کند.
PDF چهارشنبه 30 مرداد 1398
کوتاه آذربایجان‌غربی‌و‌شرقی، اردبیل
حجم آب پشت سد دریاچه مهاباد به ۱۱۸ میلیون متر مکعب رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 4 میلیون متر مکعب بیشتر است.
شهردار زنوز با اشاره به ظرفیت بالای این شهر در حوزه گردشگری،‌ اولویت نخست این سازمان را تأمین زیرساخت‌های گردشگری در این شهر عنوان کرد.
استان اردبیل در فهرست مهد بافته‌های داری کشور قرار دارد، از آن رو که اقلیم و جغرافیای منطقه، اشتغال بخش قابل توجهی از جمعیت به دامداری و کشاورزی
عملیات اجرایی گازرسانی به 17 روستای شهرستان پلدشت در دست اجراست و با تکمیل آنها تا پایان امسال ساکنان این روستاهای مرزی
استاندار آذربایجان‌ غربی از تداوم حمایت استانداری از تیم فوتبال 90 ارومیه در فصل جدید لیگ یک خبر داد.
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از ثبت ملی مهارت تهیه 7 نوع غذای سنتی استان اردبیل خبر داد.