54
دو شنبه 10 تیر 1398
شماره 7698
آذربایجان‌غربی‌و‌شرقی، اردبیل
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

جای کتابخوان‌های بیله‌سوار تنگ است

بزرگ‌ترین کتابخانه مرکزی شهرستان‌های استان به دلیل نبود اعتبار در ایستگاه آخر تکمیل متوقف مانده است
فرهنگی
بی‌شک وجود شهرستان‌های توسعه‌یافته در حوزه اقتصادی یا تمرکز بر این حوزه در یک منطقه کافی نیست و هر منطقه‌ای در کنار رونق‌ اقتصادی، کشاورزی و گردشگری به توسعه فرهنگی هم نیازمند است.
اخبار ویژه
اردبیل استانی با ظرفیت توسعه بر اساس کشاورزی است و تصمیمات این حوزه می‌تواند در توسعه و رفع محرومیت از شهرهای آن تاثیرگذار باشد. یکی از مسائل مهم در بهبود عملکرد کشاورزی، یکپارچه‌سازی اراضی است.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از آمادگی این استان برای میزبانی کنفرانس علمی و بین‌المللی با موضوع بررسی ابعاد تاریخی سایت باستانی شهریری مشگین‌شهر خبر داد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به ترویج و توسعه کشت گیاهان دارویی در مناطق مختلف این استان از پرداخت تسهیلات بلاعوض به متقاضیان فعالیت در این حوزه خبر داد.
آذربایجان شرقی این روزها پر از عطر گل‌محمدی است، از مرند تا مراغه، از آذرشهر تا اسکو، از اهر تا کلیبر؛ ولی دریغ از یک گلاب و اسانس از گل‌محمدی مرغوب این منطقه که در نبود صنایع تبدیلی سال‌هاست در غفلت مانده است و عرضه آن بیشتر به صورت گلبرگ و غنچه خشک صورت می‌گیرد.
برای ثبت جهانی ژئوپارک ارس اقدامات خوبی انجام شده است و به عنوان دومین ژئوپارک خاورمیانه و با امتیاز بالا از سوی ارزیابان یونسکو ثبت خواهد شد.
مدیر پایگاه جهانی بازار تبریز از تداوم مرمت بخش‌های آسیب‌دیده سرای ایکی قاپیلار این بازار با نظارت متخصصان و کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی استان خبر داد.
آذربایجان غربی با وجود این‌که منطقه زلزله‌خیزی است، هیچ یافته زمین‌شناسی و شتاب‌نگاری‌ای که این استان را به سمت چگونگی توسعه شهری و روستایی مناسب هدایت کند، وجود ندارد.
بر اساس اعلام سازمان هواشناسی کشور یک سامانه بارشی از ظهر دیروز وارد شمال غرب کشور شده و بارش‌ها در اردبیل و آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، تا پیش از ظهر چهارشنبه قابل توجه خواهد بود.

مسیر سخت طرح  زوج و فرد درمرکز  تبریز

کمبود دوربین‌، تراکم جمعیت، تعدد خودروهای ساکنان و وجودکوچه‌های فرعی از موانع اجرای این طرح برای کاهش ترافیک بخش مرکزی تبریز هستند
گزارش
7 سال قبل بود که زمزمه ایجاد محدوده ترافیکی در مرکز تبریز در شورای ترافیک استان مطرح شد و در آن زمان به علت نبود زیرساخت‌های لازم در حد یک طرح باقی ماند.
اعتبارات قطره‌چکانی؛ بلای جان پروژه‌های نقده

اعتبارات قطره‌چکانی؛ بلای جان پروژه‌های نقده

فرماندار نقده: این شهرستان در نبود زیرساخت‌های شهری و کمربندی با مشکلات و آسیب‌های متعددی روبه‌رو است
نقده با داشتن طبیعتی بکر و ۸۴ اثر ثبت شده ملی و تاریخی ۸ هزار ساله مقصد بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی است اما بی‌توجهی به ظرفیت‌های کم‌نظیر این شهر و تزریق قطره‌چکانی اعتبارات سبب فرصت‌سوزی در حوزه گردشگری شده است.
توزیع آسفالت در شهر تبریز

توزیع آسفالت در شهر تبریز

شهردار تبریز: 35 هزار تن آسفالت تولید شده در داخل استان در مناطق ده‌گانه توزیع شده است
آسفالت همچنان جدی‌ترین مطالبه تبریزی‌ها از مدیریت شهری است و بیشتر شهروندان آن فکر می‌کنند اگر آسفالت تبریز روبه‌راه شود، نیمی از مسیر توسعه این شهر پیموده شده است.
مصرف برق تبریز در وضعیت سبز
مصرف برق تبریز در وضعیت سبز
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز: با تغییر ساعت کار ادارات، وضعیت مصرف برق از حالت هشدار خارج شد
ورود به دومین فصل سال و شروع گرما در آذربایجان شرقی، مصرف برق در بسیاری از شهرهای این استان، به‌ویژه تبریز، با حجم بالای مصرف روبه‌رو شد.
درگیری در شهر ثمرین 5 مجروح داشت
درگیری در شهر ثمرین از توابع شهرستان اردبیل 5 مجروح برجای گذاشت.

میزبانی جشنواره شمس و مولانا از ۵۲۰ هنرمند ایرانی

فرهنگی
دبیر کنگره بین‌المللی شمس و مولانا از شرکت ۵۲۰ نفر از هنرمندان کشور

جای خالی غذاهای محلی در رستوران‌های اردبیل

گردشگری
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان

پارس‌آباد شهردار ندارد

خبرخوان
امام جمعه پارس‌آباد از نبود شهردار در این شهرستان انتقاد کرد.

نانوایی‌های بدون پروانه کسب سهمیه نمی‌گیرند

خبر
سهمیه آرد واحدهای نانوایی بدون پروانه کسب قطع می‌شود.
PDF دوشنبه 10 تیر 1398
کوتاه آذربایجان‌غربی‌و‌شرقی، اردبیل
مدیر کل کمیته امداد امام خمینیره آذربایجان ‌غربی از ساخت ۴۰۰ واحد مسکونی برای نیازمندان استان تا پایان سال جاری خبر داد.
مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل از اجرای ۲۳ پروژه مدرسه‌سازی خیرساز به صورت مشارکتی و مردمی در مناطق مختلف استان
سرپرست معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی از توزیع ۴۸ هزار و ۲۸۲ حلقه لاستیک و وصول ۱۰۰ درصدی سهمیه استان خبر داد.
باشگاه تراکتورسازی تبریز درباره حضور «آنتونی استوکس» در تمرینات این تیم اطلاعیه‌ای را صادر کرد.
مدیر کل دام‌پزشکی آذربایجان‌غربی با اشاره به آغاز طرح مایه‌کوبی ضربتی دام‌ها، از واکسیناسیون ۳۰۰ هزار دام سبک و سنگین استان برای مقابله‌ با بیماری‌ها با اجرای این طرح خبر داد.
اتوبوس حامل اتباع جمهوری آذربایجان در جاده اردبیل - سرچم آتش گرفت اما این حادثه آسیب جانی نداشت.
مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل از اجرا شدن سند ملی کار شایسته در اردبیل خبر داد.