54
سه شنبه 28 خرداد 1398
شماره 7688
آذربایجان‌غربی‌و‌شرقی، اردبیل
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

مزارع شمال استان مستعد جذب ملخ‌ها

کشاورزی
تصور بر این است که استان سردسیر اردبیل به ندرت شاهد هجوم ملخ‌ها باشد، اما جلگه گرمسیری مغان در شمال این استان با هوای گرم و مرطوب به‌ویژه پس از سال‌ها خشکسالی، قابلیت وسوسه‌انگیزی برای هجوم ملخ دارد و هر از گاهی این آفت زارعان و مسئولان کشاورزی استان را به زحمت می‌اندازد.
اخبار ویژه
رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: عسل و فراورده‌های آن از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان استان و با هدف ورود به بازارهای بین‌المللی برند‌سازی می‌شود.
طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود دبستان و پیش‌دبستان در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی اجرا می‌شود.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز گفت: اعتبار برآوردشده برای تکمیل اصلاحات تاسیسات و شبکه برق بازار تاریخی تبریز افزون بر ۲۵۰ میلیارد ریال است.
مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: ۲۰ کیلومتر از پروژه بزرگراه اردبیل-مشگین‌شهر تابستان امسال در سفر رئیس جمهوری به استان بهره‌برداری می‌شود.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: با اجرای برنامه‌های ویژه و حمایتی، بسیاری از صنایع دستی فراموش‌شده در مناطق مختلف استان احیا می‌شوند و رونق دوباره می‌گیرند.
اجرای طرح سرباز ماهر از سوی جهاد دانشگاهی و با حضور کارشناس دفتر طرح‌های ملی وزارت ورزش و جوانان در استان اردبیل آغاز شد.
استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: استفاده از روش‌های‌نوین در کشاورزی و ایجاد سود اقتصادی در این بخش، موجب مهاجرت‌معکوس در بسیاری از روستاهای‌استان شده‌است که این روند باید ادامه یابد.
ظرفیت‌های اقتصادی بخش‌خصوصی در آذربایجان شرقی موجب شده است که این استان یکی از قوی‌ترین اقتصادهای مبتنی بر بخش‌خصوصی را در کشور داشته باشد.

روزهای شیرین برد در ارومیه

معاون وزیر ورزش و جوانان: میزبانی عالی بود و مردم ارومیه نشان دادند واقعاً این شهر پایتخت والیبال آسیاست
گزارش ورزشی
هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال در حالی در ارومیه پس از 3 روز برگزاری به کار خود پایان داد که تیم‌ملی کشورمان روزهای شیرینی را با سه برد مقتدرانه سپری کرد.
میزبانی همایش اکو؛ فرصتی برای جذب سرمایه‌گذار

میزبانی همایش اکو؛ فرصتی برای جذب سرمایه‌گذار

رئیس اتاق بازرگانی استان: انتظار داریم دستگاه‌های مختلف، بسته‌های ‌ اولویت‌‌دار سرمایه‌گذاری را تدوین کنند تا در اختیار شرکت‌کنندگان قرار گیرد
این روزها اردبیل مهیای میزبانی از مهمانان خارجی است.

گردشگری و هزار راه نرفته

عموماً کشورها بر حسب ظرفیت‌هایی که در اختیار دارند ساختار‌های اقتصادی متناسبی را تدوین می‌کنند و برای اجرای آن‌ها گام برمی‌دارند.
افتتاح بیمارستان کودکان ایران در تبریز  تا پایان سال
افتتاح بیمارستان کودکان ایران در تبریز  تا پایان سال
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز‌: عملیات اجرایی این بیمارستان به روزهای آخر رسیده است
طب تخصصی کودکان در تبریز طی سال‌های اخیر رشد قابل‌توجهی پیدا کرده است.
پایان عمر مدارس خشت و گلی در آذربایجان غربی
مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان: با تخریب و نوسازی 6 مدرسه خشت و گلی در استان، مهر سال جاری جشن برچیده شدن مدارس خشت و گلی برگزار خواهد شد
مدیر کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی گفت: عمر مدارس خشت و گلی استان به پایان می‌رسد.
PDF سه‌شنبه 28 خرداد 1398
کوتاه آذربایجان‌غربی‌و‌شرقی، اردبیل
مدیر کل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی گفت: پیمانکار گوشت قرمز در تبریز به دلیل تخلف گران‌فروشی به پرداخت ۱۷ میلیارد ریال جریمه محکوم شد.
مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری آذربایجان‌‌غربی گفت: پس از پیگیری‌های فراوان، مجوز شهرداری شهر‌جدید نلاس صادر شد و شورای‌روستای آن به‌صورت رسمی به شورای‌شهر تغییر پیدا کرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی از برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری این استان خبر داد.
مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی از آغاز تکثیر ماهیان گرمابی در مرکز بازسازی ذخایر ژنتیکی آبزیان شهید کاظمی شهرستان پلدشت خبر داد.
وزیر ورزش و جوانان گفت: ۴۰ طرح ورزشی نیمه‌کاره در آذربایجان غربی وجود دارد که همه تلاش ما بهره‌برداری از آنان تا پایان کار دولت دوازدهم است.
فرماندار مشگین‌شهر از وارد شدن خسارت 10 میلیارد تومانی توسط بارش تگرگ به باغ‌های مشگین‌شهر خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم خسارات وارد شده به کشاورزان جبران شود.