54
یکشنبه 31 شهریور 1398
شماره 7765
البرز
23023607
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

دفاع‌مقدس سند افتخار ماست

یادداشت
جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، بعد از جنگ آمریکا و ویتنام، طولانی‌ترین و سخت‌ترین جنگ فرسایشی در طول تاریخ بود
اخبار ویژه
ووشوکاران البرزى در رده‌هاى سنى مختلف نه‌تنها در کشور، بلکه در آسیا و حتى جهان به‌خوبى توانایى و قدرت خود را به نمایش گذاشته‌اند که «محمدطاها خزایى» نوجوان ١٣ساله البرزى نیز با کسب قهرمانى ملى در روزهاى اخیر توانسته در میان قهرمانان این رشته در بخش ساندا که به نوعى مبارزه به شمار مى‌رود، قرار بگیرد. گفت‌وگوى همشهری با این ورزشکار را مى‌خوانید.
مدیر امور اجرای طرح‌های تامین آب شهری آبفای البرز گفت: در نیمه نخست امسال 6 حلقه چاه جدید در استان حفر و تجهیز شد و 6 حلقه دیگر تا پایان سال حفر می‌شود.
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج با اشاره به احداث باغ کتاب و شهربازی در دهکده تفریحی- گردشگری باغستان، از تکمیل جنگل‌کاری تا پایان امسال خبر داد.
سرپرست منطقه 10 شهرداری کرج گفت: پرنده‌فروشی‌های میدان کرج طی 2 ماه آینده به مکان جدیدی منتقل می‌شوند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی البرز از دستگیری اعضای باند جعل پلاک خودروهای لوکس در کرج خبر داد  و گفت: ارزش خودروهایی که از این باند کشف شده بین 30 تا 40 میلیارد تومان برآورد می‌شود.
پریا قاضی‌خانی و پایار آمیغی تکواندوکاران خردسال فردیس استان البرز در مسابقات قهرمانی کشور درخشیدند. رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان فردیس به ایرنا گفت: پریا قاضی‌خانی در بیست و چهارمین دوره مسابقات قهرمانی خردسالان کشور به میزبانی فدراسیون تکواندو که به مدت ۲ روز برگزار شد، توانست با غلبه بر حریفان خود مدال طلای وزن هشتم این دوره از رقابت‌ها را کسب کند.
عضو شورای شهر کرج گفت: تمام تلاش مدیریت شهری بر این است تا مترو کرج از 45 متری گلشهر تا جهانشهر قبل از پایان دوره پنجم شورای شهر راه‌اندازی شود.

حماسه ماندگار مردم البرز در سال‌های دفاع مقدس

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی ع : البرز در دوران 8سال دفاع مقدس 5250 شهید تقدیم انقلاب کرد
دفاع مقدس
دفاع مقدس دوران مجاهدت ها و ایثارگری‌ها بود. دورانی که عاشقان ولایت به ندای امام‌شان لبیک گفتند و به تبعیت از سرور و سالار شهیدان ‏ قدم در مسیر حق علیه باطل گذاشتند. همزمان با آغاز سالروز هفته دفاع مقدس‏‏ فرمانده سپاه امام حسن مجتبی ع البرز گفت: این استان مانند گنجینه‌ای بزرگ از رزمندگان 8سال دفاع مقدس است که نام و یادشان درتاریخ ملت ایران می‌درخشد.
تنها بازمانده «خانواده رزمنده»

تنها بازمانده «خانواده رزمنده»

مجید ایزدیار: من، برادران و پدر در جبهه بودیم و همه به ما می‌گفتند خانواده رزمنده که این لطف خدا و توفیق الهی بود
دوران دفاع مقدس پر است از خاطرات ناگفته‌ای که هر کدام به اندازه یک کتاب گفتنی دارد. سرگذشت رشادت‌ها و دلاورمردی‌هایی که به مرور زمان فراموش شده‌اند. در این بین، هفته دفاع مقدس فرصت مغتنمی است که دوباره گرد از روی خاطرات دفاع مقدس برداشته و دل به شنیدن و خواندن خاطراتی بدهیم که همچون الماس گرانبهایند.
راه نجات آبخوان‌های البرز

راه نجات آبخوان‌های البرز

استقرار سامانه‌های آبیاری تحت فشار، تغییر الگوی کشت در هر منطقه و تغییر الگوی مصرف از راهکار‌های نجات منابع آبی زیر زمینی است
البرز در سال‌های طولانی گذشته در غفلت همگانی در برداشت و استفاده از آب‌های زیرزمینی به‌ویژه در بخش کشاورزی آسیب زیادی دیده و در چند سال اخیر با حاد شدن مشکل کم‌آبی توجه و اقدام به جلوگیری از هدررفت آب در دستور کار متولیان قرار گرفته است.
کشف انبار دارو و مکمل‌های ورزشی قاچاق
رئیس پلیس آگاهی استان البرز از کشف انبار داروی قاچاق و مکمل دارویی در کرج خبر داد.
PDF یکشنبه 31 شهریور 1398
کوتاه البرز
طبق آمار رسمی، حدود ۲ هزار هکتار بافت فرسوده و ناکارآمد شهری در البرز وجود دارد که بنا به گفته معاون امور هماهنگی استاندار البرز، بازآفرینی و بازسازی این بافت‌ها نیازمند تخصیص تسهیلات کم‌بهره بانکی است.
صدور قبوض کاغذی از اول مهر سال جاری برای مشترکان تلفن ثابت البرز حذف می‌شود.
رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج گفت: 3 ایستگاه جدید آتش‌نشانی در هفتم مهرماه در کرج تکمیل و تجهیز می‌شود.
مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای البرز گفت: به منظور تسهیل در برگشت زائران اربعین حسینی، زائران کرجی از شهر کرمانشاه به کرج منتقل می‌شوند.
فرمانده انتظامی شهرستان ساوجبلاغ از دستگیری سارقان خودرو و لوازم آن و نیز 2 فروشنده مواد مخدر در هشتگرد خبر داد.