54
دو شنبه 4 شهریور 1398
شماره 7744
البرز
23023607
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

راه‌دشوار کسب درآمد از صنایع دستی

نیک‌مرد نمین، هنرمند ساکن کرج: هنرمندان البرزی به دلیل مشکلات اقتصادی و استقبال اندک مردم با مشکلات مالی مواجهند
صنایع دستی
صنایع دستی به عنوان آثاری زیبا و کاربردی که با استفاده از ابزاری ساده و از طریق به‌کارگیری خلاقیت و هنر تولید می‌شوند، از گذشته‌های دور تا به امروز از جایگاه ویژه‌ای در زندگی ما برخوردار بوده است. محصولاتی که هر چند امروزه بیش از جنبه‌های کاربردی به عنوان آرایه‌های زینتی مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما ارزش آنها به قوت خود باقی است و همچنان به عنوان بهترین سوغات و نشانه هنر و فرهنگ مردم بومی هر دیاری شناخته می‌شوند.
اخبار ویژه
ثبت‌نام شرکت در مراسم اربعین حسینی سال 98 آغاز شده است و زائران می‌توانند برای ثبت‌نام به سامانه سماح مراجعه و یا در دفاتر حج و زیارت حضور پیدا کنند.
کرج امروز یک بافت شهری متراکم است که متاثر از توسعه فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و یا سیاسی شکل گرفت و در ادامه با ورود عامل مهم مهاجرت گسترش یافت و به یک کلان‌شهر تبدیل شد.
رئیس پلیس امنیت عمومی البرز از اجرای طرح بازدید از باشگاه‌های ورزشی و بیلیارد در سطح استان خبر داد و گفت: یک باشگاه بیلیارد در استان پلمب شد.
مدیر املاک و مستغلات شهرداری فردیس گفت: تعریض کانال فردیس به منظور روان‌سازی ترافیک این معبر به صورت ویژه در دستور کار مدیریت شهری فردیس است.
قاچاق کالا، ورود بی‌رویه محصولات خارجی، کمبود نقدینگی، فرسودگی ماشین‌آلات، بدهی‌های مالیاتی، بیمه‌ای و ده‌ها مشکل دیگر مهم‌ترین موانعی بوده و هست که تاکنون چوب لای چرخ تولید داخلی از جمله در البرز قرار داده است. به گزارش ایرنا، از دیگر سو، تحریم و کمبود مواد اولیه هم در این سال‌ها سبب شده تا صنعت ایرانی نتواند به‌خوبی به چرخش درآید و به تبع آن بسیاری از کارگران نیز خانه‌نشین یا آواره شهرها و دیار مختلف شده‌اند.

پای مسافر‌بر‌ها در کفش تاکسی‌داران کرجی

رئیس سازمان حمل‌و‌نقل بار شهرداری کرج: با خودروهای شخصی که در ایستگاه تاکسی اقدام به مسافرکشی می‌کنند، برخورد قانونی می‌شود
شهری
رانندگی تاکسی را شاید بتوان جزو مشاغل سخت قرار داد؛ شغلی که نه روز می‌شناسد و نه شب، نه سرما و نه گرما و اگر راننده‌ای یک روز به هر دلیلی نتواند کار کند، خبری از درآمد و حقوق نیست. در کنار اینها هزینه بنزین، روغن، استهلاک تاکسی و سروکله زدن با اقشار مختلف مردم را هم باید اضافه کرد.
PDF دوشنبه 4 شهریور 1398
کوتاه البرز
سرپرست اداره امور اجتماعی و فرهنگی فرمانداری کرج گفت: اجرای طرح سامانه هوشمند متکدیان در کرج پیگیری می‌شود تا به نظام آماری از متکدیان بر اساس پهنه‌بندی شهری دست یابیم.
جوانان بیشماری از البرز در زمینه‌ها و رشته‌های مختلف علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی برای استان و همچنین کشور مقام‌ها و افتخارات بزرگی به ارمغان می‌آورند. جوان‌هایی که وقتی پای صحبت آنها می‌نشینیم، متوجه می‌شویم سال‌های زیادی را از کودکی برای رسیدن به این نقطه که ما می‌بینیم تلاش کرده، سختی کشیده و از بسیاری از لذت‌ها و فرصت‌هایی که دیگر همسالانشان داشتند، گذشته‌اند تا امروز بتوانند به هدف خود و همچنین افتخاری برای خود و سرزمین خود برسند.