54
چهار شنبه 30 مرداد 1398
شماره 7740
البرز
23023607
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

نمای شهر با هنر زیبا می‌شود

هنرمند البرزی: دیوار‌های بسیاری در کرج وجود دارد که از نظر بصری جلوه مناسبی ندارند
هنر
در دورانی که ما در آن به سر می‌بریم، به دلیل ویژگی‌های حاکم بر زندگی شهرنشینی، استفاده از آثار هنری در نقاط گوناگون شهر یکی از موثر‌ترین راهکارها برای تلطیف شیوه زندگی مکانیکی، کاهش اضطراب و مقابله با افسردگی به شمار می‌رود.
اخبار ویژه
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی البرز گفت: ایجاد و توسعه مراکز بوم‌گردی در شهرستان طالقان با هیچگونه محدودیتی مواجه نیست.
با اختصاص ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های آبخیزداری البرز در سال جاری موافقت شد.
معاون سلامت دامپزشکی البرز گفت: از ابتدای سال تاکنون 26 کیلوگرم خاویار از البرز به خارج از کشور ارسال شده که این میزان خاویار به عنوان نمونه صادر شده و در صورت تایید، صادرات عمده آن شروع می‌شود.
رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گچسر ضمن تشریح عملیات ایمنی در جاده کرج- چالوس، گفت: عملیات ایمن‌سازی دیواره‌ها انجام می‌شود.
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست البرز گفت: با ابلاغ قانون حفاظت خاک، در صورت مشاهده نقض قوانین و ضوابط زیست‌محیطی از سوی معادن، راحت‌تر می‌شود مساله را پیگیری و با متخلفان برخورد قانونی کرد.
5 پروژه علمی از دانش‌آموزان ابتدایی استان البرز در هشتمین جشنواره جابربن‌حیان در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ برگزیده کشوری شدند.
رئیس سازمان حمل‌و‌نقل ریلی شهرداری کرج از ارسال لایحه به شورای عالی فنی برای خرید 2 رام قطار خبر داد.

گره مشکلات بلوار شهدای فردیس باز می‌شود

معاون شهردار: اصلاح و بازسازی معابر و میادین بلوار شهدا در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است
شهری
بلوار شهدا اصلی‌ترین خیابان فردیس است که وجود مراکز خرید متعدد در آن باعث شده این بلوار روزبه‌روز شلوغ‌تر شود. ویترین‌ رنگارنگ مغازه‌ها و مجتمع‌های تجاری که عمده آنها فروشگاه‌های عرضه پوشاک هستند باعث شده بسیاری از مردم حتی از مناطق مختلف کرج برای خرید و یا خیابان‌گردی به این منطقه بیایند و ساعاتی را سپری کنند.
موفقیت اولین تیم فوتبال بانوان البرز

موفقیت اولین تیم فوتبال بانوان البرز

تیم فوتبال بانوان البرز به لیگ دسته یک کشور راه یافت و جزو 4 تیم برتر شد
فوتبال البرز که تاکنون با چند تیم در بخش آقایان شناخته شده بود، اکنون در بخش بانوان نیز جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است. این روزها بانوان در رده‌های سنی مختلف، توانسته‌اند از آقایان عملکرد بهتری داشته باشند، تا جایی که هفته گذشته اولین تیم فوتبال بانوان استان تشکیل و به مسابقات لیگ دسته یک کشور با حضور 10 تیم اعزام شد.
ورود آفرودسواران به منابع طبیعی؛ ممنوع!

ورود آفرودسواران به منابع طبیعی؛ ممنوع!

مدیرکل منابع طبیعی البرز: ۵۰ هکتار از عرصه‌های منطقه حلقه‌دره در اختیار آفرودسواران قرار می‌گیرد
اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز برای پیشگیری از تخریب اراضی و عرصه‌های منابع طبیعی، طرح انسداد راه‌های فرعی منتهی به این اراضی را اجرایی کرد.
افزایش  اهدای خون در البرز
افزایش  اهدای خون در البرز
مدیرکل انتقال خون البرز گفت: در ۴ ماهه نخست سال جاری ۲۳ هزار و ۲۰۰ واحد خون در استان اهدا شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد افزایش داشته است. به گزارش فارس «محمدرضا مهدی‌زاده» با بیان این مطلب که از نظر تامین فراورده‌های خونی مشکلی نداریم، گفت: ۵۵ هزار واحد خون توزیع شده است و این در حالی است که با توجه به افزایش مراکز درمانی و تخت‌های بیمارستانی در ۴ ماهه سال جاری، ۱/۵ درصد رشد مصرف فراورده‌های خونی را شاهد بوده‌ایم.
PDF چهارشنبه 30 مرداد 1398
کوتاه البرز
رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز گفت: سال 98 حدود 100‌هکتار از اراضی شیب‌دار استان در شهرستان‌های طالقان و کرج بخش آسارا تحت عملیات توسعه باغ‌ها در اراضی شیب‌دار قرار می‌گیرد.
فرماندار ویژه کرج اعلام کرد: با تکمیل پروژه‌های آزادراهی تا پایان امسال شاهد روان‌سازی ترافیک در محورهای ارتباطی این شهرستان پرجمعیت خواهیم بود.
مدیر امور اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز با بیان این‌که استان در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی همواره رتبه‌های اول تا پنجم کشور را داراست، گفت: از سال ۹۶ تاکنون به ۶۴۱ طرح تولیدی با تعهد اشتغال 3 هزار نفر تسهیلات پرداخت شده است.
مدیر آبفای شهر جدید هشتگرد گفت: عملیات لوله‌گذاری انتقال آب طالقان از مخزن 10 هزار مترمکعبی شمال شهر جدید هشتگرد به مخزن 5 هزار مترمکعبی پیش مهاجران در جنوب این شهر به طول هزار متر اجرا شد.