54
دو شنبه 28 مرداد 1398
شماره 7739
البرز
23023607
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

سبک زندگی ولایی؛ مهم‌ترین پیام غدیرخم

یادداشت
آن گونه که اهل بیتع و بزرگان، نسل به نسل و سینه به سینه به ما آموخته‌اند، مهم‌ترین و کلیدی‌ترین پیام عید سعید غدیرخم همان ولایت‌مداری است
اخبار ویژه
مدیرکل آموزش و پرورش البرز اظهار کرد: البرز به دلیل رشد سالانه دانش‌آموزی ناشی از مهاجرت نیاز به ساخت کلاس‌های درس جدید دارد.
البرز دارای تعداد زیادی رودخانه فصلی و دائمی است که طی سال‌های گذشته تاکنون، بخشی از حریم این رودخانه‌ها مورد هجوم ساخت‌وسازهای بی‌رویه و غیرمجاز قرار گرفته است.
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی البرز از تولید 12 میلیون شاخه گل رز در استان خبر داد و گفت: یک میلیون شاخه گل رز به کشورهای تاجیکستان، گرجستان و عراق صادر می‌شود.
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز با اشاره به اهمیت پرداختن به مشکلاتی که به دنبال انجام پروژه‌های بزرگ راه‌سازی برای منابع طبیعی استان به وجود می‌آید، اظهار کرد: در طرح مدیریت جامع آبخیزداری استان به نوعی خواستار شده‌ایم تا دستگاه‌های اجرایی در انجام پروژه‌های عمرانی ضمن همکاری‌های لازم از آسیب به منابع طبیعی جلوگیری کنند.
صنایع کوچک در دنیا یکی از ارکان بسیار مهم در زمینه اشتغال‌زایی و از عوامل تحرک صنایع متوسط و بزرگ محسوب می‌شوند ولی با مشکلات عدیده‌ای نیز روبه‌رو هستند.

قصه بی‌پایان بازسازی «مروارید»

شهردار کرج: شهرداری آماده بازسازی مجموعه تاریخی و فرهنگی کاخ«مروارید» است
میراث
کاخ «مروارید» یا همان «شمس» در البرز، قصه‌ درازی به اندازه همه‌ عمر ۵۰ ساله‌اش دارد. ارگان‌ها و سازمان‌های زیادی در این سال‌ها دست روی این کاخ برای مالکیت گذاشته‌اند؛ هرچند دیوان عدالت اداری تا امروز پابه‌پای حفاظت از این مجموعه‌ تاریخی جلو آمده است.
PDF دوشنبه 28 مرداد 1398
کوتاه البرز
فرد سابقه‌داری که با راه‌اندازی شرکت‌های کاریابی صوری در استان‌های مختلف اقدام به کلاهبرداری از افراد جویای کار می‌کرد در استان البرز دستگیر شد.
کشاورزی البرز یکی از قطب‌های مهم اقتصادی در استان به شمار می‌رود، اما این قطب مهم پیش‌نیازهایی برای تولید و بهره‌وری دارد که باید به صورت زیرساختی مورد توجه قرار گیرد. بحران آب، تحریم‌ها و شرایط اقتصادی از مواردی هستند که بخش کشاورزی البرز را هم مانند استان‌های دیگر با خطر مواجه کرده است.