54
سه شنبه 25 تیر 1398
شماره 7711
البرز
23023607
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

وقتی پرمصرف‌ها خشکسالی را فراموش می‌کنند

میزان دسترسی به منابع سفره‌های زیرزمینی البرز از ۲۰ تا ۴۰ متر در دهه ۷۰ به ۲۵۰ تا ۳۰۰ متر در حال حاضر کاهش یافته است
منابع
حدود 3 دهه خشکسالی و کاهش بارندگی در کشور و همچنین استان البرز به طور طبیعی زنگ خطر کم‌آبی را در منطقه به صدا درآورده است؛ پدیده‌ای که تنها با رعایت الگوی مصرف می‌توان آثار زیانبار آن را در چرخه زندگی و اکوسیستم مدیریت کرد.
اخبار ویژه
موضوع انتخاب رشته تحصیلی برای دانش‌آموزان پایه نهم دبیرستان‌های دوره اول یکی از مسائل و دغدغه‌های مهمی است که هر سال خانواده‌ها و دانش‌آموزان درگیر آن می‌شوند.
سرپرست معاونت سلامت اداره کل دامپزشکی البرز گفت: از ابتدای سال تاکنون هیچ کانونی از بیماری‌های طیور در استان مشاهده نشده است.
هفته گذشته مسابقات دوومیدانی قهرمانی جوانان در همدان برگزار شد که قهرمان رشته 10 هزار متر این مسابقات «محمدرضا آقایی» از استان البرز بود. این قهرمان 20ساله البرزی که تا مرز اعزام به مسابقات آسیایی هم پیش رفت، از تلاش خود برای پیشرفت در دوومیدانی سخن به میان می‌آورد و معتقد است تمامی ورزشکاران می‌توانند در رشته دوومیدانی فعالیت کنند، در‌صورتی که مسئولان این رشته توجه ویژه‌ای به آن داشته باشند. گفت‌وگوی همشهری را با این ورزشکار می‌خوانید.
کرج با داشتن 18‌کتابخانه نهادی و یک کتابخانه سیار روستایی درواقع حدود 50 درصد کتابخانه‌های استان را در خود جای داده است، ولی با داشتن جمعیتی نزدیک به 2 میلیون نفر هنوز هم از داشتن سرانه فضای کتابخانه‌ای استاندارد محروم است و به ایده‌آل این سرانه نرسیده است؛ بنابراین لازم است در این زمینه اقدامات بیشتری انجام شود.
البرز به دلیل برخورداری از ظرفیت‌های بالای اقتصادی از جمله داشتن 3 هزار و 500 واحد تولیدی و صنعتی بزرگ، متوسط و کوچک، همواره مورد توجه سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی قرار داشته است.

کرج برای عابران پیاده ایمن نیست

نبود خط‌کشی و تابلوهای هشدار رانندگی در برخی مناطق جان مردم را تهدید می‌کند
شهری
چالش‌ها و نواقص معابر کرج یکی از معضلات شهری است که تبعات زیادی در زمینه امنیت، تردد، نظم و گاهی بلاتکلیفی مردم به دنبال دارد.
ساخت ۲۱ هزار خانه در شهر جدید هشتگرد

ساخت ۲۱ هزار خانه در شهر جدید هشتگرد

مقدمات اجرایی ۱۶ هزار و ۶۹۳ واحد مسکونی از 21 هزار سهم تعیین‌شده در هشتگرد، صورت گرفت و مابقی تا پایان سال ۹۹ انجام خواهد شد
افزایش قیمت مسکن و مشکلات اجاره‌نشینی در کشور سبب شد تا وزارت راه و شهرسازی احداث ۲۰۰ هزار واحد مسکونی نوساز را به متولیان امور در شهرهای جدید کشور محول کند که در این میان سهم شهر جدید هشتگرد استان البرز ۲۱‌هزار واحد مسکونی تعیین شده است.
پرداخت کرایه تاکسی و اتوبوس الکترونیکی می‌شود

پرداخت کرایه تاکسی و اتوبوس الکترونیکی می‌شود

رئیس سازمان حمل‌و‌نقل بار و مسافر شهرداری کرج: اجرای طرح پرداخت الکترونیک، مشکل پول خرد را که از دغدغه‌های همیشگی راننده‌ها و مسافران است حل می‌کند
رئیس سازمان حمل‌و‌نقل بار و مسافر شهرداری کرج از طرح پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی‌ها و اتوبوس‌های کرج در کمیسیون عالی مشارکت‌های شهرداری کرج و پیگیری آن از مدتی پیش خبر داد.
PDF سه‌شنبه 25 تیر 1398
کوتاه البرز
رئیس اتحادیه کامیونداران البرز از توقف توزیع لاستیک سهمیه‌ای بین رانندگان کامیون خبر داد و گفت: این مساله کامیونداران را با مشکل مواجه کرده است.
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان کرج گفت: 4 هزار و 209 تن گندم در ۶۹۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کرج برداشت شده است.
هم‌زمان با روز جهانی هوای پاک و نه به پلاستیک، سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج اقدام به توزیع کیسه‌های پارچه‌ای به‌جای نایلون کرده است.
معاون هنری سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز گفت: فیلم‌های جشنواره بین‌المللی فیلم کودک از 30 مرداد تا 4 شهریور در یکی از سالن‌های پردیس سینمایی اکومال اکران می‌شود.
فرمانده انتظامی استان البرز گفت: سارقان وسایل داخل خودرو در البرز دستگیر شدند و به 300 فقره سرقت اعتراف کردند.