۲۵
یکشنبه 17 دی 1396
شماره 7290
سلامت
۲۳۰۲۳۶۱۸
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۳
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

نجات نظام سلامت در گرو سیستم ارجاع

دریچه
مشکل اصلی نظام سلامت کمبود منابع است. وزارت بهداشت مجبور است که نظام ارجاع را اجرا کند
ویژه
۶۰ درصد بیماران مبتلا به صرع، کنترل بیماری‌شان با دارو محقق می‌شود و بقیه این بیماران برای بهبود نیاز به عمل جراحی دارند.
کارشناس بهداشت مواد غذایی سازمان غذا و دارو نسبت به برخی افزودنی‌های غذایی هشدار داد و گفت: برخی پزشکان بر این باورند که افزودنی‌هایی مانند مواد افزودنی موجود در پفک، ساندیس‌ها و نوشابه‌ها و سوسیس و کالباس می‌توانند آلرژی و سرطان ایجاد کنند.
سلامت
رئیس انجمن اپتومتریست‌های ایران با انتقاد از غیرتخصصی بودن تست‌های تأیید سلامت رانندگان از لزوم به‌کارگیری اپتومتریست‌ها، گفت: در زمینه تأیید سلامت رانندگان سلامت عمومی فرد توسط یک پزشک عمومی و تأیید سلامت بینایی باید توسط یک اپتومتریست انجام شود.

پرستاران چشم‌انتظار اجرای مصوبه 10ساله

کمیسیون تلفیق مجلس اختصاص بودجه برای تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری را بررسی می‌کند
تعرفه
پیشنهاد بودجه هزار میلیاردی اجرای تعرفه‌های پرستاری سال۹۷، که ‌ماه گذشته توسط معاون اجتماعی سازمان مدیریت رد شده است، این بار به کمیسیون تلفیق مجلس ارائه شد تا نمایندگان مجلس اجرایی‌شدن یکی از مهم‌ترین مطالبات پرستاران را در دستور کار خود قرار دهند.
توقف ارائه بیمه سلامت به اتباع مجاز

توقف ارائه بیمه سلامت به اتباع مجاز

ارائه خدمات پزشکی و درمانی برای هر شهروندی با هر تابعیت، دین و مذهب جزو وظایف دولت بوده و به هرفردی که درمعرض خطر ابتلا‌ به بیماری قرار دارد؛ باید سرویس درمانی را ارائه داد، بنابراین نمی‌توان گفت که اتباع بیگانه به‌دلیل نداشتن پول شرایط دریافت خدمات درمانی را ندارند.
داروهای بیمه‌ای در برنامه ششم مشخص است
داروهای بیمه‌ای در برنامه ششم مشخص است
حیدر علی عابدی، عضو کمیسیون بهداشت مجلس: خروج داروها از فهرست بیمه حتی اگر OTCهم باشند کار اشتباهی است.
PDF سلامت
کوتاه سلامت
10تا 12درصد بیماران دیابتی حداقل یک‌بار زخم پای دیابتی را تجربه کرده‌اند.