۲۵
شنبه 9 دی 1396
شماره 7283
سلامت
۲۳۰۲۳۶۱۸
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۳
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

در حال برطرف‌کردن نواقص طرح تحول هستیم

دریچه
وزیر بهداشت در برنامه ضربان گفت: ما در مسیر درستی در حال حرکت هستیم؛ از شهرهای ۲۰هزار نفری شروع کرده‌ایم و اکنون در شهرهایی با ۵۰۰ هزار نفر جمعیت، طرح پزشک خانواده در حال اجراست.
ویژه
حذف داروهای OTC از فهرست بیمه نه‌تنها آسیبی به سلامت مردم وارد نمی‌کند بلکه جلوی خیلی از عوارض دارویی را نیز می‌گیرد. باید به سمت علمی‌شدن مصرف دارو در کشور برویم.
پذیره نویسی سلول‌های بنیادی بسیار مهم است.

بیماران هموفیلی در انتظار تأمین دارو

عضو کمیسیون بهداشت مجلس: بیمه‌ها کمبود منابع دارند
گزارش
قبولاندن اینکه «نباید بدوی» به کودکی که هموفیلی دارد با این استدلال که داروی حیاتی تو به اندازه مورد نیازت وجود ندارد، کار ساده‌ای نیست. تحمل درد جانفرسا برای آدم‌های بالغ مبتلا به هموفیلی نیز با همین استدلال کار سختی است. هیچ خانواده‌ای نیز نمی‌تواند قبول کند چون دارو بموقع در دسترس نیست ناچار است شاهد مرگ بیمار مبتلا به هموفیلی خود باشد. نبود داروهای مختلف بیماران مبتلا به هموفیلی و از حیاتی‌ترین‌شان فاکتورهای 7، 8 و 9 مدت‌هاست آنها را منزوی و معذب کرده است. موضوعی که هفته گذشته نیز از سوی کانون هموفیلی در نامه‌ای به رئیس‌جمهوری اعلام شد و حالا بیماران در انتظار پاسخ آن و اثرات این نامه هستند تا شرایط‌شان تغییر کند. بیماران از ترس‌هایی حرف می‌زنند که باورش سخت است؛ ترس‌هایی مثل تنه خوردن از آدم‌ها هنگام پیاده‌روی.
PDF سلامت
کوتاه سلامت
تا پایان شهریور‌ماه سال ۹۷ تقریبا همه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور حداقل یک شهرشان را تحت پوشش برنامه سطح‌بندی خدمات خواهند برد.