10
سه شنبه 16 دی 1399
شماره 8129
جامعه
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

کرونا و مسئولیت اجتماعی آموزش عالی

یادداشت
کرونا نه به‌عنوان یک بحران، بلکه یک ابر بحران، یک فاجعه و حتی همانند یک جنگ جهانی تمام‌عیار، تمامی انسان‌ها را در تمامی ابعاد و شئون زندگی در سراسر جهان درگیر خود کرده است؛ نظام آموزش عالی هم مانند دیگر نهادها، از یک سو فعالیت‌های جاری‌اش تعلیق شده و از سوی دیگر و در جدال سرنوشت‌ساز بشریت با این ویروس، دارای سهم و رسالتی مهم در قبال جامعه است؛ در این نوشتار سعی می‌شود به این بخش از مواجهه نظام آموزش عالی با ویروس کرونا، یعنی مسئولیت اجتماعی نظام آموزش عالی در مواجهه با کرونا پرداخته شود.
مصاحبه
در سرشماری سال1395، حدود 22میلیون خانوار به 75سؤال در فرم‌های کاغذی پاسخ دادند. از تاریخ تولد گرفته تا نوع جنسیت، تعداد فرزند، افراد درحال تحصیل، وضعیت اشتغال، وضعیت مسکن، مقدار تسهیلات در اختیار خانوار و ده‌ها سؤال دیگر.

30درصد دانش‌آموزان ایرانی چاق هستند

معاون تربیت‌بدنی آموزش و پرورش، زنگ هشدار چاقی دانش‌آموزان را به‌صدا درآورد
گزارش
4میلیون و 1963دانش‌آموز ایرانی اضافه‌وزن دارند یا چاق هستند. این آماری است که از دل طرح کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان معروف به «کوچ» در سال جدید منتشر شده و نشان می‌دهد که 30.1درصد از مجموع کل دانش‌آموزان ایرانی در بازه سنی 7 تا 17سال دچار این معضل هستند.

جست‌وجوی کرونای انگلیسی در سنندج

نشانه‌های ویروس کرونای انگلیسی در کردستان، نگرانی‌های تازه‌ای از شیوع این ویروس ایجاد کرده، هر چند که به‌گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، آزمایش‌های او برای بررسی بیشتر به تهران فرستاده شده و آزمایش‌های اولیه منفی بوده است.
درخواست روانپزشکان از دولت برای پس گرفتن یک لایحه
لایحه «حمایت از حقوق افراد مبتلا به اختلالات روانی» که تدوین آن سال‌ها به طول انجامید، در دولت به تصویب رسید و برای طی تشریفات به مجلس ارسال شد.