22
یکشنبه 24 شهریور 1398
شماره 7759
جامعه
23023618
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

فروش متادون در داروخانه‌ها به صلاح نیست

آسیب اجتماعی
ارائه متادون در داروخانه‌ها در کنار داروهایی همچون استامینوفن نوعی انگ زدایی از اعتیاد بوده و می‌تواند شیوع اعتیاد را به همراه داشته باشد و از طرفی اینکه بیمار یا پزشک بخواهد آن را حمل کند نیز آسیب زا خواهد بود.
ویژه
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: درصورتی‌که ارگان و یا سازمانی درخواست ایجاد مهد‌شبانه را داشته باشد، مجوز راه‌اندازی آن داده می‌شود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در زمینه دارو، ۹۷درصد نیاز دارویی در داخل کشور تولید می‌شود، با استفاده از ۱۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان تصمیم داریم در ۳ سال آینده تمام داروهای مورد نیاز کشور را تامین کنیم.

ساماندهی زندانیان و نظارت بر زندان‌ها

همزمان با طرح مجلس برای تفکیک سازمان زندان‌ها از دستگاه قضا، رئیس قوه قضاییه دستورالعمل ساماندهی زندانیان را ابلاغ کرد
گزارش
در شرایطی که در ماه‌های گذشته گروهی از نمایندگان مجلس در نامه‌هایی به مسئولان قوه قضاییه خواستار بازدید از زندان‌های مختلف کشور و افزایش نظارت قوه قضاییه بر وضعیت مدیریت زندان‌ها و شرایط زندانیان شده‌اند، حالا طرحی از سوی نمایندگان در مجلس ارائه و اعلام وصول شده است که مدیریت سازمان زندان‌ها از زیرمجموعه قوه قضاییه خارج و به دولت سپرده می‌شود.
PDF جامعه
کوتاه جامعه
آیت‌الله مکارم شیرازی تأکید کرد امروزه عملا ثابت شده که ازدواج زیر ۱۳سال به مصلحت دختر‌ها و پسر‌ها نیست و دارای مفاسدی است.