14
یکشنبه 30 تیر 1398
شماره 7715
جامعه
23023618
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

حفظ حقوق شهروندی از تکالیف اصلی قوه قضاییه است

خبرها
نایب ‌رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان اینکه، دستورالعمل حفظ کرامت و ارزش‌های انسانی با هدف برای برگرداندن اعتماد عمومی به عملکرد دستگاه قضایی منتشر شده است، گفت: حفظ حقوق شهروندی و کرامت انسانی از تکالیف اصلی قوه قضاییه است.
ویژه
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در رد اظهارات اخیر سخنگوی دولت در مورد اجرایی شدن قریب‌الوقوع طرح رتبه‌بندی معلمان گفت: این طرح بدون ارائه لایحه از سوی دولت به مجلس قابلیت اجرایی شدن ندارد.
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: تاکنون از حدود ۳۵هزار زائر ایرانی 40 درصد ورودی به عربستان ۲۲هزار نفر آنها در مکه مکرمه استقرار یافته‌اند.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: تلاش می‌کنیم خدمات الکترونیک سازمان تامین اجتماعی به‌صورت غیرحضوری و با کیفیت مناسب‌تر به بیمه‌شدگان و مستمری بگیران ارائه شود.
معاون سابق حقوق شهروندی ریاست‌جمهوری معتقد است درخواست گزارش بی‌حجابی از مردم به شکاف‌های اجتماعی دامن می‌زند.
همشهری از خطراتی که در کمین اردوهای تابستانی کودکان و نوجوانان وجود دارد گزارش می‌دهد

اردوهای تابستانه در لبه پرتگاه

گزارش
هفته گذشته 9نوجوان از طرف مسجد محله خود برای اردوی تفریحی به حاشیه شرق تهران رفتند، که دچار سانحه شدند.

سامانه ثبت اموال و دارایی‌های مسئولان در حال تکمیل است

معاون قوه قضاییه و رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت: مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در حال طراحی و تکمیل سامانه ثبت احوال و دارایی‌های مسئولان است.
٣٥هزار زندانی شاغل حقوق بگیر در زندان‌های کشور فعالیت می‌کنند
مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور از فعالیت ٣٥هزار زندانی شاغل حقوق بگیر در زندان‌های کشور خبر داد و گفت: این زندانیان بیش از ٣هزار قلم کالا تولید می‌کنند که در بازار مصرف عرضه می‌شود.
خبر
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی ضمن اعلام آخرین وضعیت پرداختی‌های یارانه مراکز بهزیستی گفت: هم‌اکنون یارانه مراکز نگهداری معلولان و سالمندان به‌روز شده است.
PDF جامعه
کوتاه جامعه
بعد از انتشار مطلبی در صفحه جامعه روزنامه همشهری با تیتر «هیچ خانواده‌ای از لیست بهزیستی حذف نمی‌شود»، حبیب‌الله مسعودی فرید، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور توضیحاتی را دراین خصوص ارائه کرده است که در توضیحات معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور آمده است: در انتشار مطلبی با تیتر «هیچ خانواده‌ای از لیست بهزیستی حذف نمی‌شود» به آماری درباره افزایش تعداد مستمری بگیران این سازمان و افزایش بودجه اشاره شده که ذکر این آمار از سوی معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور تکذیب می‌شود.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: تمام اطلاعات بیمه‌ای درمان مردم در پایگاه بیمه‌شدگان درمانی ثبت می‌شود و در این صورت دیگر هیچ شخصی 2 یا 3 دفترچه بیمه درمانی نخواهد داشت.