4
پنج شنبه 7 تیر 1397
شماره 7417
جامعه
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

وزیر علوم: احکام صادرشده برای دانشجویان سنگین است

وزیر علوم درخصوص احکام صادره برای دانشجویان دستگیر شده در اعتراضات دی‌‌ماه، گفت: من شخصا با مسئولان قوه قضاییه حضورا صحبت و خواهش کردم تجدیدنظر صورت گیرد و حداکثر ارفاق و حتی صفر کردن در نظر گرفته شود.
ویژه
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: آگهی‌های تبلیغاتی صداو سیما و درآمدزایی از طریق این آگهی‌ها به‌علت گستره‌ای که دارد، یک جریان پررنگ ضدتربیتی در سراسر ایران است.
سلامت
وزیر بهداشت، گفت: در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی، هیچ مشکلی در تأمین ارز مورد نیاز نداریم و باید مراقبت کنیم که ارز به موارد مورد نیاز و افراد دارای صلاحیت اختصاص پیدا کند و در عین حال، کاسبان تحریم را شناسایی و با سودجویان برخورد کنیم.

سردشت هنوز تاوان می‌دهد

31سال بعد از حمله شیمیایی عراق، مردم سردشت از مشکلاتشان به همشهری می‌گویند
انگشتش را به سمت خرابه‌ای می‌گیرد و می‌گوید: «اینجا خانه‌مان بود، بمب خورد توی حیاط خانه، مردم چند ساعت بعد از بمباران ما رو از زیر آوار بیرون کشیدند.»
31سال از حادثه بمباران شیمیایی سردشت می‌گذرد. ساعت 16:30روز یکشنبه هفتم تیر سال 66بود که چند فروند هواپیمای رژیم بعث 2بمب در بازار، 2بمب در منطقه مسکونی و 3بمب نیز در باغ‌های اطراف رها کردند. بر اثر این بمباران که از گازهای خردل و اعصاب استفاده شد بیش از 8هزار نفر از شهر 12هزار نفری سردشت مصدوم و 110نفر نیز شهید شدند. از مجروحان این حادثه 3هزار مصدوم به‌صورت سرپایی درمان و یک هزار و 500مصدوم نیز که حالشان وخیم‌تر بود به تهران و شهرهای شمال غربی منتقل شدند.
PDF جامعه
کوتاه جامعه
رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی از ایجاد مراکز مشاوره سالمندی خبر داد و گفت: برای ارائه خدمات و مداخلات ویژه دوران سالمندی، بنیاد فرزانگان راه‌اندازی خواهد شد.
گروه مطالعات منطقه‌ای دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران موفق به دریافت جایزه آموزشی - پژوهشی ژان مونه اتحادیه اروپا شد.