4
سه شنبه 22 خرداد 1397
شماره 7404
جامعه
۲۳۰۲۳۶۱۸
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۰۵
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

سهمیه‌های استخدامی و تثبیت موقعیت شغلی ایثارگران 3

ایثارگران بدانند
سهمیه استخدامی ایثارگران در ماده21 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، به 2 بخش حداقل 25درصد و 5درصد تقسیم شده است که خانواده‌های شاهد شامل والدین شهدا، همسران و فرزندان شهدا، جانبازان، آزادگان، همسر و فرزندان جانبازان 25درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آزادگان با یک‌سال و بالای یک‌سال اسارت، همسر و فرزندان اسرا و خواهر و برادر شهید را شامل می‌شود.
ویژه
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان ضمن تشریح عملکرد مراکز تخصصی مشاوره ازدواج زیرنظر وزارت ورزش و جوانان، از مراجعه ۲۳ هزار و ۱۱۱ نفر به این مراکز در سال ۹۶ خبر داد.
رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان گفت: المپیاد جهانی زیست شناسی ۲۴ تیر‌ماه با حضور ۶۲ کشور به میزبانی ایران آغاز می‌شود.
معاون آموزشی دانشگاه آزاد با تأکید بر اینکه هیچ رشته دانشگاهی حذف نمی‌شود، گفت: ممکن است در مقطعی، ظرفیت پذیرش رشته‌ای صفر شود اما بنا به ضرورت و تقاضا ممکن است چند سال دیگر دوباره پذیرش داشته باشیم؛ بنابراین حذف رشته نخواهیم داشت.
کارشناسان حقوق کودک در گفت‌وگو با همشهری و همزمان با روز جهانی مقابله با کار کودکان بررسی کردند

نگرانی از اشتغال کودکان به کارهای زیر زمینی

گزارش
امروز روز جهانی مقابله با کار کودکان است و کشورمان جزو کشورهایی است که آمار غیررسمی کودکان کار در آن حدود 2و نیم میلیون نفر است. کودکانی که با کار در شرایط سخت خو گرفته و افق روشنی برای آینده‌شان متصور نیستند.
سلامت
سخنگوی وزارت بهداشت درمورد تولید واکسن زگیل تناسلی یا HPV در کشور گفت: باید تولید واکسن‌های ضروری را که از بیماری‌های مهم پیشگیری می‌کند، گسترش دهیم که یکی از این موارد که مورد توصیه سازمان جهانی بهداشت جهانی بوده و در اولویت ما به دلایل علمی است، واکسن HPV است.
PDF جامعه
کوتاه جامعه
سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس از رد لایحه رسیدگی به جرائم اطفال و نوجوانان خبر داد. در این لایحه آمده بود به کلیه جرائم افراد کمتر از 18سال تمام خورشیدی در دادگاه اطفال و نوجوانان رسیدگی می‌شود.
مدیرکل دفتر مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش گفت: برنامه شناسایی، درمان و مددکاری دانش‌آموزان در معرض خطر و دارای اختلال سوء مصرف مواد‌مخدر از سال تحصیلی ۹3-۹2 در مدارس کشور با همکاری وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت و درمان و سازمان بهزیستی کشور با محوریت ستاد مبارزه با مواد‌مخدر آغاز شد.