4
یکشنبه 13 خرداد 1397
شماره 7400
جامعه
۲۳۰۲۳۶۱۸
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۰۵
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
رئیس انجمن علمی روانپزشکان گفت: آزار جنسی در ۹۰درصد مواقع توسط خانواده، بستگان، دوستان و آشنایان رخ می‌دهد و تنها ۱۰درصد آن توسط غریبه‌ها صورت می‌گیرد.
رئیس انجمن آسیب‌شناسی اجتماعی با بیان اینکه ایران جزو ۱۰کشور نخست به لحاظ میزان افسردگی است، از مراجع مذهبی، علمی و دانشگاهی درخواست کرد، برای ترویج نشاط و ایجاد انگیزه و امید در جامعه وارد میدان شوند.
به‌دنبال تغییرات دفترچه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد سال۹۷، دانشگاه علوم قضایی و اداری خدمات دادگستری و دانشکده روابط بین‌الملل وزارت امور خارجه از پذیرش دانشجو محروم شدند.
آسیب ها
5روز از فاجعه‌ای که در مدرسه غرب تهران رخ داد، می‌گذرد. پرونده آزار دانش‌آموزان در مدرسه غرب تهران همچنان در مراحل اولیه بررسی است و اظهارنظرها متفاوت و نکات مبهمی در رابطه با این ماجرا مطرح است.

فهرست دارویی ایران تغییر می‌کند

2700دارو، هم‌اکنون جزو دارونامه رسمی کشور است
گزارش
براساس ماده 72قانون برنامه ششم توسعه تجویز داروهای خارج از فهرست رسمی دارویی ایران، تخلف محسوب شده و متخلف با توجه به‌شدت و ضعف عمل ارتکابی و تعدد و تکرار آن، حسب مورد به مجازات محکوم می‌شود.
10دلیل برای دوچرخه‌سواری

10دلیل برای دوچرخه‌سواری

روزجهانی دوچرخه‌سواری سوم ژوئن برابر با 13خرداد را گرامی بداریم
تحقیقات علمی نشان داده است که گذر از پستاندار چهارپا به انسان دوپا یکی از مهم‌ترین رخدادهای تکاملی است که در کنار اندازه مغز انسان به او توانمندی بی‌نظیری در سازش با محیط‌های مختلف و چیرگی بر دیگر رقبای خود داده است
300هزار نیرو در آموزش و پرورش تا سال ۱۴۰۰ نیاز داریم
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عنوان کرد: تا سال 1400حدود 14میلیون و 200هزار دانش‌آموز خواهیم داشت که سال1405 به 15میلیون و 400هزار نفر و در سال1410 به 14میلیون و 100هزار نفر می‌رسد و اکنون حدود 13.5میلیون دانش‌آموز داریم.
PDF جامعه
کوتاه جامعه
نظام ثبت اطلاعات و شناسایی کودکان مبتلا به اوتیسم در قالب همکاری مشترک میان سازمان بهزیستی، وزارت بهداشت و خیریه‌ها اجرا می‌شود.