4
شنبه 5 خرداد 1397
شماره 7393
جامعه
۲۳۰۲۳۶۱۸
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۰۵
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

محاسبه مستمری بازنشستگی تغییر می‌کند

خبر
قرار است نحوه محاسبه مستمری دوران بازنشستگی بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی، دوباره دستخوش تغییر شود به‌طوری‌که با تصویب طرح جدید ملاک تعیین مستمری بازنشستگی دیگر ۲ سال پایانی کار نخواهد بود.
ویژه
معاون ستاد مبارزه با مواد‌مخدر با اشاره به اینکه افغانستان هم‌اکنون حدود 9هزار تن مواد‌مخدر به‌صورت سالانه تولید می‌کند، عنوان کرد: البته رابطین نیروی انتظامی ایران در افغانستان میزان تولید مواد‌مخدر در این کشور را بیشتر از ۹ هزار تن ارزیابی می‌کنند.
رئیس آموزش و پرورش شهرستان فسا درباره نتیجه شکایت از معلمی که موی 9دانش‌آموز را قیچی کرد، گفت: باید منتظر نتیجه حکم تخلفات اداری و دادگاه باشیم که در هفته آینده اعلام خواهد شد.
رئیس سازمان مدارس غیردولتی گفت: اگر با همه این تسهیلاتی که فراهم شده مؤسسان پیش‌دبستانی که از سایر نهادها مجوز دارند در سامانه آموزش و پرورش ورود اطلاعات نکنند، سال آینده فعال نخواهند بود.

پشت پرده تغییر مدیران زن در سیستان و بلوچستان

گفت‌وگو با 3مدیر زن در سیستان و بلوچستان که در روزهای گذشته شغلشان تغییر کرد
گزارش
موضوع برکناری و استعفای مدیران زن در استان سیستان و بلوچستان که به‌عنوان استانی پیشرو در به کار‌گیری زنان در مناصب مدیریتی در کشورمان مطرح است، حاشیه‌های زیادی را در روزهای گذشته به همراه داشت.

خدمات بهداشتی در مناطق زلزله‌زده افزایش یافته است

نماینده وزارت بهداشت در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه تأکید کرد: اگر روند فعلی نظارت‌های بهداشتی و جمع‌آوری فاضلاب‌ها و آب‌های رها شده در مناطق زلزله‌زده ادامه یابد، نگرانی بابت شیوع بیماری‌های واگیر در این مناطق نخواهیم داشت.
سفر کاروان‌های مدینه قبل، از ۲۷ تیرماه آغاز می‌شود
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: سفر کاروان‌های مدینه قبل از ۲۷ تیر‌ماه امسال آغاز می‌شود و تا ۱۹ مرداد ادامه دارد و سفر کاروان‌های مدینه بعد نیز از هشتم مرداد آغاز خواهد شد و تا ۲۴ این ‌ماه ادامه پیدا می‌کند.
دارو
در پی انتشار اخباری از گرانی دارو در روزهای اخیر و کمبود بسیاری از داروهای بیماران خاص و صعب‌العلاج و همچنین گزارش ویژه روزنامه همشهری از افزایش تعداد دلالان دارو در سطح شهر، مشاور وزیر بهداشت خواستار گزارش گرانفروشی تجهیزات و ملزومات پزشکی به بیمارستان‌های تابعه دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور شد.
PDF جامعه
کوتاه جامعه
مدیرکل دفتر مدیریت خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران ضمن تشریح هزینه‌های سالانه بیمه سلامت برای بیماران خاص، درباره مشکل بیماران هموفیلی مبنی بر گرفتن تأییدیه‌های ماهانه برای دریافت داروهایشان توضیحاتی ارائه داد.