4
چهار شنبه 2 اسفند 1396
شماره 7327
جامعه
۲۳۰۲۳۶۱۸
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۰۵
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

واقعیت اجرای ماده 38 قانون جامع 1

ایثارگران
ماده38 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران بیان می‌دارد: حقوق و مزایای پرسنل وظیفه و نیروهای داوطلب غیرشاغل در دستگاه‌های موضوع ماده2 این قانون که به صورت بسیج مردمی از سوی مراجع ذی‌صلاح به جبهه اعزام و به دلیل حضور در جبهه و یا بر اثر ترور، شهید، مفقودالاثر، جانباز و ازکارافتاده کلی شده‌اند، طبق مقررات، همطراز کادر نیروهای مسلح تعیین و توسط بنیاد پرداخت خواهد شد.
ویژه
تنبیه بدنی 6 دانش‌آموز اصفهانی و روانه شدن آنها به بیمارستان در حالی روز دوشنبه سی‌ام بهمن‌ماه رخ داده که کمتر از دو هفته پیش دانش‌آموزی در مشهد و کمی قبل‌تر در جیرفت و زرین دشت استان فارس تنبیه شده و این موضوع رسانه‌ای و با معلمان مقصر برخورد شده بود.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وزارت آموزش و پرورش اجازه دادند اقدامات لازم برای بهینه‌سازی‌ کاربری املاک و فضاهای آموزشی، ورزشی و تربیتی را با رعایت ملاحظات آموزشی و تربیتی انجام دهد.
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: طرح جامع پذیرش، تخصصی و حرفه‌ای‌شدن وکالت و همچنین ارتقای شغلی وکلا را در پی دارد.
پلیس
نماینده مجلس گفت:‌ پلیس+‌۱۰ نسبت به افزایش اختیارات و وظایف خود به مردم پاسخگو باشد.

چالش سالمندی دهه شصتی‌ها

رئیس سازمان بهزیستی می‌گوید: در سال‌های آینده با رشد وسیع سالمندی در کشورمان روبه‌رو خواهیم بود
گزارش
پیر شدن جمعیت کشور در 3دهه آینده موضوعی است که در سال‌های اخیر درباره آن صحبت‌های بسیاری شده و از همین حالا هشدارهای جدی نسبت به آغاز این دوران در کشور داده شده است. در این بین ضرورت برنامه‌ریزی برای دورانی که حدود یک‌سوم جمعیت کشورمان به سالمندی می‌رسند، موضوع مهمی است که نباید از آن غافل شد.

گزارش 16هزار کودک‌آزاری به اورژانس اجتماعی

در 6 ‌ماه نخست امسال اتفاق افتاد
رئیس اورژانس اجتماعی کشور از گزارش 16هزار مورد کودک‌آزاری به اورژانس اجتماعی کشور در 6‌ماهه نخست امسال خبر داد.
مراکز توانبخشی در خطر تعطیلی
نوبخت: یارانه مراکز خدماتی بهزیستی تا پایان هفته جاری پرداخت می‌شود
معاون توانبخشی بهزیستی کشور با بیان اینکه یارانه مراکز توانبخشی سازمان بهزیستی نزدیک به 3ماه است که عقب افتاده، گفت:‌ یارانه این مراکز از ‌ماه آبان پرداخت نشده است و همین موضوع می‌تواند تبعات بدی را به همراه داشته باشد.
خبر کوتاه
حقوق معلمان حق‌التدریس غیررسمی، پرداخت شد و عیدی آنها هم در چند روز آینده واریز می‌شود، همچنین بخشی از حق‌التدریس معلمان رسمی نیز در اسفند‌ماه پرداخت خواهد شد.