05
پنج شنبه 18 دی 1399
شماره 8131
روز هفتم
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

رفیق طبیب دل من، بیا ببینمت!

یادداشت
جان لاله، جان عباس، جان لاله‌عباسی زیر پای درخت گیلاس، بگذار سیر بغلت کنم زیر آسمان گمشده از دود!
ویژه
مظفرالدین شاه، پنجمین شاه قاجارها بود که بر ایران حکم راند؛ به‌مدت یک دهه. البته نکته جالب‌ترش اینجاست که به‌مدت 4دهه منتظر ماند تا به این یک‌دهه برسد.
نام مریم میرزاخانی حالا دیگر برای هر ایرانی آشنا و باعث افتخار است.
یکی از عجیب‌ترین و خاص‌ترین پادشاهی‌های ایران را باید همین سلسله قاجاریه دانست.
بعضی از آدم‌ها ناشناس باقی می‌مانند؛ ولی اثرگذار. تا اینکه اتفاقی می‌‌افتد و کم‌کم، مردم متوجه می‌شوند که با چه انسان بزرگی هم‌عصر بوده‌اند.
هنر هر شکلی که داشته باشد، توجه یک هنردوست واقعی را به‌خود جلب می‌کند تا آنجا که سراغ یادگیری هنری می‌رود که برای مردم کشورش ناآشناست.
از همان نخستین روزهای همه‌گیری ویروس کرونا، بسیاری از ما بیشتر از خودمان، نگران سلامتی پدران و مادران سالمند، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها و موسفیدهای خانواده شدیم.
گفت‌وگو با افسانه بایگان، بازیگر سینما و تلویزیون به بهانه هنرنمایی‌اش در سریال باخانمان

دور افتاده‌ایم از فرهنگ ایرانی

«بازگشت ستاره سینمای دهه۶۰ به تلویزیون با یک فیلم کمدی» خبری بود که در این روزهای پراسترس بسیاری را خوشحال کرد. این ستاره کسی جز «افسانه بایگان» نبود.
پرواز مدل‌ها در آسمان تهران

پرواز مدل‌ها در آسمان تهران

شرایط سخت اقتصادی و گرانی سرسام‌آور دلار، نفس خیلی از ورزش‌ها و حتی کسب‌وکارها را به‌شماره انداخته اما عده‌ای از این تهدید بزرگ، یک فرصت طلایی ساخته‌اند.
پیشگام‌های سینمای ایران
پیشگام‌های سینمای ایران
سینمای دهه60، جذابیت خاص خودش را داشت. محصول برهه زمانی منحصربه‌فردی بود که به‌دلیل شرایط جنگی و حال‌و‌روز مردم و با وجود عدم‌رشد فناوری‌ها در معنای امروزی‌اش، توانست خالق آثار و سبک‌هایی مورد‌اقبال و بدیع باشد.
اگر قرار باشد بدون شک و تردید و با قاطعیت درباره قهرمانی یکی از ستاره‌های ورزش ایران در المپیک توکیو صحبت کنیم، آن یک نفر سهراب مرادی است که از سال2016 تا‌کنون محصولی جز موفقیت درو نکرده و معمولا با مدال طلا از مسابقات آسیایی و جهانی برگشته.

تجربه طعم کیک خانگی

پخت کیک و شیرینی، یکی از جذاب‌ترین سرگرمی‌های روزهای تعطیل و اوقاتی که وقت اضافه دارید، است اما برای این کار باید با فوت و فن تهیه آن آشنا شوید.

پرواز کنار پرنده‌ها

نقشینه‌هایی که روی کوه‌ها نقش بسته و برخی آثار باستانی مثل شیر بالدار و عقاب و سایر نماد‌هایی که به نوعی با آسمان و پرواز ارتباط دارند، عطش انسان برای پرواز در آسمان را نشان می‌دهد.

همنشینی گرم با آدم برفی

زمستان از راه رسید و فصل برف‌بازی شد. درست است که امسال کرونا زمستان و برف‌بازی‌مان را هم تحت‌الشعاع قرار داده، اما با حفظ پروتکل‌های بهداشتی می‌شود امسال هم از این تفریح زمستانی لذت برد.
PDF روز هفتم
کوتاه روز هفتم
مدت‌هاست که به‌دلیل شیوع بیماری کرونا، موزه‌های تهران تعطیل هستند و امکان بازدید از آنها وجود ندارد.
پرواز و ماجراجویی در دل آسمان از روزگار قدیم یکی از رؤیاهای دست‌نیافتنی بشر بوده و در این سال‌های طولانی، رشته‌های ورزشی بسیاری تلاش کردند به عطش انسان برای پرواز در آسمان پاسخ بدهند.
حتی قبل از اینکه ویروس کرونا بسیاری را به سوی فضای مجازی و نصب اپلیکیشن‌های مختلف سوق دهد، آشپزی مجازی برای خودش طرفداران بسیاری داشت.