5
پنج شنبه 8 خرداد 1399
شماره 7951
روز هفتم
23023100
3000367
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

یک روز قهرمان المپیک می‌شوم

نوابغ ورزش ایران را نه‌می‌توان محصول آکادمی‌های تخصصی دانست و نه نتیجه فعالیت مستمر پایگاه‌های استعدادیابی که در کشورهای صاحب ورزش، مهم‌ترین مرکز تربیت ورزشکاران به شمار می‌روند
ویژه
به جرأت می‌توان گفت که بعد از موزه هنرهای معاصر تهران، موزه صنعتی کرمان، ارزشمندترین گنجینه هنرهای معاصر ایران و جهان در کشورمان را در خود گنجانده است.
استاد علی‌اکبر صنعتی، نقاش و مجسمه‌ساز و تنها هنرمند ایرانی است که 2موزه به نامش ثبت شده است: موزه صنعتی کرمان و موزه صنعتی تهران که هر دو از بهترین گنجینه‌های فرهنگی و هنری کشور محسوب شده و آثار نفیسی را از این هنرمند به نمایش گذاشته‌اند.
اگر درباره سیر ضرب سکه‌ها از ابتدای به‌وجودآمدن تا دوره ظهور اسلام کنجکاو شده‌اید، این گزارش کوتاه کمک‌تان می‌کند تا هم با نام و هم با تصویر سکه‌های این دوران آشنا شوید.
شهرام شکیبا از آن چهره‌هایی است که تصمیم گرفته سراغ تجربه‌های مختلفی در کارهای هنری برود؛ گاهی روی صفحه تلویزیون در جایگاه مجری دیده می‌شود، زمانی سراغ روزنامه‌نگاری می‌رود، گاهی نامش را به‌عنوان نویسنده روی جلد کتاب می‌خوانیم، گاهی صدایش را از رادیو می‌شنویم و بعضی‌وقت‌ها هم به‌عنوان منتقد شناخته می‌شود.
گفت‌وگو با فریدون جیرانی، کارگردان، فیلمنامه‌نویس و تهیه‌کننده به بهانه تحولات این روزهای سینما در ایران

نگران سینمای پس از کرونا هستم

گفت‌وگو با فریدون جیرانی همانقدر که جذاب است، حساس هم هست.
دور کردن کبریت از انبار باروت

دور کردن کبریت از انبار باروت

راننده سرش را از پنجره ماشین بیرون برده و بر سر راننده‌ای دیگر فریاد می‌کشد، اما انگار دلش خنک نشده و بدش نمی‌آید برای دست به یقه شدن پیاده شود.
چتر یادت نرود، سر کوچه باران در کمین است
چتر یادت نرود، سر کوچه باران در کمین است
کاش می‌شد در بیداری خواب دید، آن‌وقت زندگی فقط یک‌بار نبود، می‌توانست چندبار باشد.
سال‌های سال پیش که هنوز خبری از سکه و اسکناس نبود، ایرانی‌ها هم مثل مردمان دیگر سرزمین‌های جهان معامله کالا به کالا انجام می‌دادند.

وقایع اتفاقیه

وقایع اتفاقیه
خیزش مردمی 15خرداد، حسابی دربار و نظامیان را به هم ریخت. یعنی در اصل انتظارش را نداشتند و حسابی غافلگیر شدند.

پیشنهادهای ویژه هفته

این روزها دست بیشتر آدم‌ها موبایل‌های هوشمند وجود دارد.
PDF روز هفتم
کوتاه روز هفتم
امروزه سیگار برای جامعه و خانواده‌ها تبدیل به یک کابوس شده است. از آسیب‌های آن به سلامت، اقتصاد، فرهنگ و جامعه گرفته تا کمبود‌ها و شرایطی که باعث گرایش افراد به سمت استعمال آن می‌شود، همه جزو دغدغه‌های خانواده‌ها و جوامع امروزی شده است.
انگار که این ویروس مقاوم و پرخطر قرار نیست حالا حالاها دست از سر ما بردارد.
از وقایع خرداد1342 چه می‌دانیم؟ البته می‌دانیم که پانزدهم خرداد هر سال تعطیل است.