5
پنج شنبه 11 مهر 1398
شماره 7775
روز هفتم
23023100
3000367
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

مولانا کاخ مجلل ادبیات فارسی است

پاییز برای علاقه‌مندان به مولانا، شاعر و اندیشمند ایرانی، فصل برگزاری سالانه بزرگداشتی است که هر سال تعداد زیادی از دوستداران مولوی را به شهر قونیه می‌کشاند.
ویژه
آدم‌هایی که نمی‌توانند تعداد سفرهای رفته‌‌شان را بشمارند، آدم‌های خاصی هستند؛ یعنی آنقدر سفر رفته‌اند که اصلاً نمی‌دانند با مسافرت، چندچند هستند.
این هفته هم مثل همه هفته‌های دیگر کلی خبر خوش داشتیم و خیلی اتفاقات خوبی برایمان افتاده؛ چه در دنیای ورزش، چه در دنیای علم و چه در عالم اقتصاد؛ مثلا این هفته ایرانی‌ها در مسابقات مختلف علمی حسابی خوش درخشیدند، کشورمان در تولید دارو، صدرنشین کشورهای خاورمیانه شد، حسن یزدانی کشتی‌گیر آزادکارمان همه حریف‌هایش را ضربه‌فنی کرد و قهرمان جهان شد و تیم والیبال کشورمان هم برای سومین بار متوالی بر سکوی قهرمانی آسیا ایستاد.
مغازه قدیمی روبه‌روی بیمارستان امیراعلم در خیابان سعدی شمالی با درها و چارچوب‌های رنگ روشن و سایه‌بان قدیمی‌اش که هنوز با اهرم‌های دستی باز و بسته می‌شود برای بسیاری از پایتخت‌نشین‌ها یک تصویر کاملا آشناست.
مسابقات راگبی دختران زیر 18سال، مطابق انتظار در سکوت خبری برگزار شد و به پایان رسید و خروجی‌اش برای رسانه‌ها فقط یک تیتر کوتاه خبری بود. تیم داتیس، قهرمان این مسابقات شد.
گفت‌وگو با هادی چوپان که به‌عنوان نخستین ایرانی روی سکوی مسابقات مستر المپیا پرورش اندام ایستاد

برای رفتن به مسابقات خانه‌ام را فروختم

مثل بسیاری از قهرمانان ورزشی همراهان زیادی ندارد و یکه و تنها به محلی که برای قرار گفت‌وگو تعیین شده می‌آید.
نامت را زیرزبانم بگذار، شفایم بده!

نامت را زیرزبانم بگذار، شفایم بده!

خطی را آشنایی داده بود تا بروم و برسم به جایی که حال درختان خوب است، حال مردمان بهتر از حال همه سبزها و سبزینه‌هاست.
دور دور کردن به سبک مایکل شوماخر
دور دور کردن به سبک مایکل شوماخر
گاهی آدم‌ها دوست دارند فارغ از دغدغه‌های روزمره و تفریحات همیشگی، سراغ یک تفریح هیجان‌انگیز بروند.
گاهی چون «گلنسا» نقش زنی وفادار و مادری دلسوز را در سریال «در چشم باد» برایمان تداعی می‌کند و گاهی چنان سرکش و جاه‌طلب می‌شود که نقش ماندگار «جاریه» خواهر مختار را در «سریال مختار‌نامه» به نمایش می‌گذارد؛ کسی که گرچه افتخار داشتن مادربزرگ هنرمندی چون مرحوم پروین سلیمانی را دارد اما هیچ‌گاه به فکر بازیگری و هنرپیشه‌شدن نبوده و مصمم تحصیلاتش را در رشته معماری در دانشگاه آکسفورد ادامه داد.
PDF روز هفتم
کوتاه روز هفتم
اطراف تهران روستاهای خوبی دارد که برای یک گردش یک روزه مناسب هستند.
​​​​​​​شما هم از آن دسته افرادی هستید که فقط با گفتن جمله «حادثه هیچ‌گاه خبر نمی‌کند»، خودتان را برای روبه‌رو شدن با هر اتفاق تلخی مثل تصادف یا آتش‌سوزی آماده می‌کنید؟