5
پنج شنبه 28 شهریور 1398
شماره 7763
روز هفتم
23023100
3000367
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

دیوارهای خانه را عقب ببر

حالا دیگر خیلی سال است که خانه‌های بزرگ با اتاق‌های زیاد و شاید حیاطی باصفا، جایشان را به آپارتمان‌ها داده‌اند.
ویژه
عمر یک فوتبالیست به بلندی ماه‌ها و سال‌هایی نیست که در مستطیل سبز نفس می‌کشد بلکه در لحظاتی خلاصه می‌شود که نفس تماشاگر را در سینه حبس کرده است.
درخت‌ها و جنگل‌ها به نوعی ریه‌های تهران هستند که بدون آن، تنفس کاری به غایت سخت خواهد بود.
چطور می‌شود اهل شعر و شاعری و ادبیات بود ولی اهل سفر نبود؟ می‌شود بود؟ پاسخ قطعی چیست؟ حقیقت این است که هیچ پاسخ قطعی‌ای وجود ندارد.
گفت‌وگو با یک فیلسوف، آن هم کسی که چهره ماندگار فلسفه ایران معاصر است کار ساده‌ای نیست؛ کسی که در فلسفه، مو سپید کرده و عمری گذرانده است.
شعر تا دهه40 و حتی50، هنر اول ایرانیان بود.
برای خانواده‌هایی که دوست دارند اصول روانشناسی در پرورش استعدادها یا چیزهایی از این قبیل را بدانند، مطالعه کتاب «عزم»، نوشته دکتر آنجلا داک‌ورث بسیار کارگشا خواهد بود.
گفت‌وگو با رضا کیانیان درباره بازیگری، سینمای ایران زندگی و دغدغه‌های محیط‌زیستی‌اش

من همچنان همان رضا کیانیان هستم

رضا کیانیان حتما نامی است شناخته‌شده در دنیای بازیگری؛ آنقدر شناخته‌شده که قلم شکسته بسته من، واهمه دارد از اینکه نتواند حق مطلب را درباره مردی ادا کند که اگر نبود، سینمای ایران چیزی کم داشت؛ چهره‌ای که به‌زعم اغلب کارشناسان و هنرمندان، از نقشی بنیادین در بازیگری برخوردار است؛ چهره‌ای که اگر تعدادشان از یکی به چندتا می‌رسید، امروز در وضعیتی به سر می‌بردیم که شاید بشود نام آن را «وضعیت آرمانی بازیگری در سینمای ایران» گذاشت.
سهم ما خورشید و خیابان در مهر و مدرسه

سهم ما خورشید و خیابان در مهر و مدرسه

روزگار، رنگین‌کمان می‌شود پس از این تابستان عبوس و بی‌مسئولیت که حالمان را چنان به یغما برد که هنوز گیج‌و‌گنگیم.
اتومبیل هوایی ساخت ایران
اتومبیل هوایی ساخت ایران
پیدا کردن ساختمان جمع و جور دانشکده مهندسی هوا فضا در میان بخش‌های دیگر دانشگاه صنعتی شریف کار دشواری نیست؛ ساختمان سفیدرنگ و مستهلکی که بنای مجللی ندارد اما سال‌هاست نخبه‌های بسیاری را به جامعه علمی کشور معرفی کرده و هنوز جایی برای معرفی استعدادهای درخشان است.
آثار ادبی نویسندگان و شاعران بنام و برجسته ایرانی شهرت جهانی دارند و همین موضوع موجب شده تا مکان‌هایی که این ادیبان در آن زندگی کرده‌اند، مقصدی برای گردشگری باشد.
PDF روز هفتم
کوتاه روز هفتم
کسانی که به‌شدت درگیر زندگی در ابرشهر تهرانند، گاهی یادشان می‌رود که اینجا چه تاریخی داشته و زمانی، صرفاً به‌دلیل آب فراوان و خوش و هوا بودنش، مورد توجه شاهان قرار گرفته.
در دنیای هنر نمایش زیاد این جمله را می‌شنویم که افراد پشت صحنه و کسانی که پشت دوربین کار می‌کنند، کمتر شناخته می‌شوند.
در هفته‌ای که به آخرین روزهای آن رسیده‌ایم، خبرهای خوب کم نداشته‌ایم؛ از درخشش ایرانی‌ها در عرصه‌های مختلف ورزشی، علمی و... بگیرید تا آزادی زندانیان به همت عزاداران حسینی و ابتکار جالب جوانان مشهدی در کمک به پاکبان‌های شهرشان.