6o7
پنج شنبه 15 آذر 1397
شماره 7545
روز هفتم
23023100
3000367
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

درگذشت علی حاتمی

«خورشید دم غروب، آفتاب صلات ظهر نمی‌شه، مهتابیش اضطراریه، دو ساعته باتریش سه‌ست، بذارین حال کنه این دمای آخر، حال و وضع ترنجبین بانو عینهو وقت اضافی بازی فیناله، آجیل مشگل‌گشاشم پنالتیه، گیرم اینجور وجودا، موتورشون رولز رویسه، تخت گازم نرفته سربالایی زندگی رو، دینامشون هم وصله به برق توکل، اینه که حکمتش پنالتیه؛ یه شوت سنگین گله، گلشم تاج گله!» این دیالوگ‌ ماندگار شما را یاد چه‌کسی می‌اندازد؟
ویژه
بیماری‌های روان‌تنی علائم فیزیکی دارند اما علت جسمانی ندارند.
در هجوم هزار سوز و بی‌شماران قطره باران در خیابان‌های گیج از آب‌های سرگردان، من رسیده بودم به محلی که باید مدارک را به مرکز خدمات درمانی ارائه می‌دادم، کرکره اما پایین و روی بنری تحریر شده بود؛ بعد از ده‌ها سال از این پس مراجعان محترم هرکدام به یکی از چهارسوی پایتخت روان شوند.
میهن عزیز ما در هر دو جنگ جهانی آسیب‌های فراوان دید اما لطمات این دو جنگ و کیفیت و چگونگی آن متفاوت بود.
خاطره‌بازی
اگر از بچه‌های نسل جدید رابطه بین خودکار و مداد با نوار کاست را بپرسید، هاج و واج شما را نگاه می‌کنند و چندان بعید نیست که به سلامت عقلتان شک کنند. اما اگر از آنها که تجربه استفاده از نوار کاست را دارند در این‌باره سؤال کنید به راحتی می‌توانند پاسخ شما را بدهند.
نه تهران که همه ناز ایران به دماوند زیباست که دامن سنگین را در شمال ایران پهن کرده و نه تاج که عروس زیبای ایران است.
تصویر مقابل، نقاشی دختری 5ساله به نام آوا شفیعی است که مریم قربانعلی‌نژاد-روانشناس- آن را تفسیر کرده است.

می‌خواستم رئیس‌جمهور شوم

خاطره بازی با امین‌الله رشیدی، خواننده و آهنگسازی که تنها بازمانده از نسل اول رادیو در ایران است
باورش سخت است که یکی از نخستین خواننده‌های رادیو، چندین‌دهه خانه‌نشینی را تحمل کرده و در این سال‌های نسبتا طولانی، خاموش و بی‌صدا مانده است.
ستاره‌های این روزهای ما

ستاره‌های این روزهای ما

کارگر ساده اهوازی و رئیس شرکت گاز اسفراین با حضور به‌موقع خود در زمانی که مردم نیاز به کمک داشتند، اتفاق خوب این هفته را رقم زدند
قهرمان‌ها و ستاره‌ها که همیشه نباید از دل مسابقات و رقابت‌ها بیرون بیایند!
حمله‌« شانه تخم‌مرغی‌ها»
حمله‌« شانه تخم‌مرغی‌ها»
اگر پای گیشه خرید بلیت سینما ایستاده باشید یا سایت‌های خرید اینترنتی بلیت روبه‌رویتان باز باشد، حتما از اینکه همزمان این تعداد فیلم کمدی برای انتخاب پیش‌رویتان گذاشته شده شگفت‌زده می‌شوید.
آشپزی
«این سبک زندگی من است»؛ این نخستین جمله‌ای است که با رفتن به صفحه «نفیسه عابدی»، یکی از اینفلوئنسرهای جوان اینستاگرام، می‌بیند؛ کسی که معتقد است آشپزی و نحوه چیدمان سفره باید برای بانوان ایرانی به سبک زندگی‌شان تبدیل شود.

خداحافظی با جوانمرد طناز

رفتن ابوالفضل زرویی‌نصرآباد از آن رفتن‌های ویژه است؛ هم رفت و با خودش حجم بزرگی از دانش، معرفت و فتوت را برد و هم کلی خاطره، مرام، اثر فاخر و خیلی چیزهای دیگر را به جا گذاشت.

سقوط هواپیمای C130

3-2ساعتی از ظهر گذشته بود که خبرش آمد. خبر مثل پتک سنگینی بود که بر سر جامعه خبرنگاری و روزنامه‌نگاری کشور نشست؛

آتش‌سوزی مدرسه شین‌آباد

6سال گذشته است، اما هنوز هم تلخی آن ماجرا از ذهن‌مان جدا نشده.
PDF روز هفتم
کوتاه روز هفتم
نه تهران که همه ناز ایران به دماوند زیباست که دامن سنگین را در شمال ایران پهن کرده و نه تاج که عروس زیبای ایران است.
روزی چقدر از اینکه برخی قوانین توسط برخی‌ها رعایت نمی‌شود حرص می‌خورید؟ فرقی هم نمی‌کند قوانین راهنمایی و رانندگی باشد یا قوانین اداری، قوانین شهری، قوانین زندگی آپارتمانی، قوانین دانشگاهی و... اصلا خودتان چقدر ملزم به رعایت قانون هستید؟ نظم مهم است؛ این را همه می‌گویند و همه هم می‌دانند.
اینکه چگونه آخر هفته‌های خود را بگذرانیم، همیشه یکی از دغدغه‌های خانواده‌ها بوده است. گروهی آخر هفته‌های خود را به دیدن فیلم‌های جدید اختصاص می‌دهند و گروهی نیز دوست دارند از این فرصت برای رفتن به سینما، تئاتر یا گالری‌های مختلف استفاده کنند.