13
یکشنبه 21 دی 1399
شماره 8133
درنگ
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

قانون مقابله با آدم‌ربایی  به بازنگری نیاز دارد

یادداشت یک
یکی از مهم‌ترین اصول پذیرفته‌شده بین‌المللی، حق آزادی تن و آزادی اشخاص است که در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز در اصول 22، 32و 33درباره آن صحبت شده است.
ویژه
دختری که می‌خواهد رضایت پدرش را برای ازدواج با پسر مورد علاقه‌اش جذب کند، پسری که دنبال راهی برای فرار از تنبیه خانواده است، طلبکاری که دنبال راهی برای رسیدن به پولش است و... .
ربودن و زندانی کردن افراد با هدف اخاذی، گرفتن رشوه و حتی اهداف سیاسی یا خانوادگی، یکی از جرائم بین‌المللی است که نرخ ارتکاب آن در جهان در سال‌های مختلف نوسانات زیادی را تجربه می‌کند.
در یک سال، تعداد زیادی گروگانگیری در شهرهای مختلف کشور صورت می‌گیرد و از آنجا که برخی از آنها به دلایل مختلف اجتماعی،امنیتی  و قانونی، رسانه‌ای نمی‌شوند نمی‌توان آمار دقیق و درستی از تعداد حوادث به‌وقوع پیوسته داد.
در این بازی همیشه همه‌‌چیز برای به‌دست‌‌آوردن پول نیست. گاه انتقام و گاهی آغاز بازی بچه‌گانه‌ای، فیلم را به درامی مهیج یا تراژدی تأثیرگذاری بدل می‌کند.
بحث بر سر تأثیرگذاری مثبت یا منفی فیلم‌‌ها و داستان‌ها بر مخاطبانشان، بحثی به قدمت خلق آثار سینمایی و داستانی است.

50درصد آدم‌ربایی‌ها به مواد‌مخدر مرتبط است

گفت‌وگو با حامد کوشکی، معاون دادستان و انقلاب شهرستان هرسین استان کرمانشاه درباره مصادیق آدم‌ربایی و مجازات این جرم در ایران
اخبار آدم‌ربایی یا گروگانگیری گرچه از اخبار قتل و کشتار مستقیم درجه خشونت کمتری دارد اما یکی از خشن‌ترین رویدادها محسوب می‌شود.

آدم‌ربایی‌های سال 99

بیش از 20گروگانگیری در سال جاری در ایران رخ داده است
ربوده شدن اتفاقی دلخراش است که شاید خاطره آن تا پایان عمر همراه فرد باشد. در سال 99بیش از 20گروگانگیری اتفاق افتاده که در تمام آنها از زور استفاده شده است.
گروگانگیری با پایان باز
گزارش از یکی از عجیب‌ترین آدم‌ربایی‌های دهه 90
اغلب گروگانگیری‌ها پایان روشنی دارند؛ بیشترشان با دستگیری گروگانگیر و آزادی گروگان به پایان می‌رسد اما در جریان یکی از عجیب‌ترین گروگانگیری‌های دهه اخیر با وجود دستگیری گروگانگیر هیچ‌وقت به روشنی سرنوشت گروگان روشن نشد تا این گروگانگیری پایانی باز داشته باشد.
PDF درنگ
کوتاه درنگ
فکر نکنید برای اینکه خودمان را در قالب یک گروگان ببینیم، حتما باید عده‌ای بریزند توی دفتر کار یا خانه‌مان، اسلحه را بگذارند روی شقیقه‌مان و بگویند هرچه داریم را بریزیم توی کیسه‌شان یا دیگران را وادار به کاری کنند که می‌خواهند صورت بپذیرد تا بعد ما را رها کنند برویم پی کارمان.
جد‌‌‌‌‌‌‌‌‌ول 8133
اعداد 1 تا 9 را طوری در خانه‌های سفید قرار دهید که هر رقم در سطرها، ستون‌ها و مربع‌های کوچک 3 در 3 یک‌بار دیده شود.