13
سه شنبه 2 دی 1399
شماره 8117
درنگ
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

تحمل این زمستان سخت

یادداشت یک
زمستان با شب یلدا می‌آید، طولانی‌ترین شب که خانواده‌ها با دورهمی می‌کوشند تا تاریکی را پس بزنند، به سمت بهاری پر از روشنایی و خرمی راه بسپارند و در این مسیر بلندترشدن تدریجی روز را به تماشا بنشینند.
ویژه
زمستان از راه رسید و مدیریت مسائل و مشکلات کلانشهرها در نیمه‌دوم سال پرچالش‌تر از 6‌ماه اول به‌نظر می‌رسد.
زمستان99 با همه زمستان‌های دیگر ایران متفاوت است. علاوه بر اینکه سرمای آن از اواسط پاییز خود را به رخ مردم کشید، همه‌گیری کرونا و عوارض جانبی‌ آن هم زمستان امسال را تحت‌تأثیر خود قرار داده است.
فصل بهار که رو به پایان بود، بسیاری امید داشتند تا در تابستان چمدان خود را جمع‌کنند و راهی سفر شوند و شاید از این طریق سختی‌ها و فشارهای کرونا را از روح و جانشان پاک کنند اما تابستان آمد و کرونا هم هنوز سرجایش ایستاده بود، تا جایی که سفر برای کسانی که اهل مراعات پروتکل‌های بهداشتی و رعایت قوانین دوران کرونا هستند، به یک آرزو تبدیل شده است.
زمستان هم باید در خانه‌ بنشینم، مثل پاییز، مثل تابستان و بهاری که گذشت؟
زمستان با سردی‌اش خودنمایی می‌کند؛ با سوز سر‌صبحش؛ با بارش برف و یخبندان‌هایش. فصل زیبا و سپید البته دردسرهایی نیز دارد که می‌تواند شرایط سختی فراهم کند.
کم‌کم همه بازی را بلد می‌شوند. پول‌های ترسو می‌آیند و می‌روند و در نهایت همه آنها که بنای ماندن گذاشته‌اند، به نوسان‌های بازار سرمایه عادت می‌کنند.

زمستان 99 با ماسک یا بدون ماسک؟

درباره سرنوشت مبهم خریداری واکسن کرونا توسط ایران
نشریه نیچر در گزارش جدید خود از پیش‌خریدشدن 10میلیارد دوز از واکسن‌های تولید شده در شرکت‌های پیشگام تولید واکسن کرونا خبر داده است.
گل‌ها

گل‌ها

​​​​​​​تماشای مسابقه‌های فوتبال در روزهای اوج کرونا تبدیل به یکی از روش‌های تحمل زندگی در قرنطینه شد.
هواشناسی/ زمستان پربرف در انتظار نوار شمالی
ضیائیان، مدیرکل پیش‌بینی هواشناسی: پیش‌بینی ما این است که اغلب استان‌های کشور بارش طبیعی و نرمال داشته باشند
پاییز تمام شد و برخلاف پیش‌بینی‌های هواشناسی کشور که در کل کشور بارش کم را تخمین زده بود، از ابتدای مهر تا 23 آذر 99بیش از 61میلی‌متر در کشور بارندگی داشتیم که این میزان نسبت به میانگین بلندمدت 20درصد و نسبت به سال گذشته حدود 3درصد بیشتر بود.
PDF درنگ
کوتاه درنگ
۲۰۲۱ شروع دهه‌ جدیدی است. اکران بسیاری از فیلم‌های مهم سال۲۰۲۰ به‌علت شیوع کرونا به سال۲۰۲۱ موکول شده است.
اعداد 1 تا 9 را طوری در خانه‌های سفید قرار دهید که هر رقم در سطرها، ستون‌ها و مربع‌های کوچک 3 در 3 یک‌بار دیده شود.
جد‌‌‌‌‌‌‌‌‌ول 8117