13
یکشنبه 13 مهر 1399
شماره 8054
درنگ
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

ارزی که برای عده‌ای هست و برای عده‌ای دیگر نه!

پس از اعمال تحریم‌ها و خروج شرکت‌های خارجی بازار برای تولیدکنندگان داخلی باز شده است
یادداشت یک
قبل از تحریم‌ها 60 درصد بازار لوازم خانگی کشور در قبضه خارجی‌ها بود، اما پس از اعمال تحریم‌ها‌ یکباره با وجود تبلیغات فراوان و برندسازی چند ساله، این بازار خالی شد و برندهای خارجی لوازم خانگی یکباره از بازار ایران رفتند.
ویژه
در بازار فعلی، با توجه به تحریم ایران و بالا رفتن ارزش دلار، شاید خریدکردن چندان راحت نباشد.
کمتر کسی می‌توانست این روزها را تصور کند؛ روزهایی که یخچال ساید‌بای‌ساید سامسونگ، جاروبرقی ال‌جی یا ماشین لباسشویی بوش در بازار پیدا نمی‌شود و اگر فروشگاهی هم چندتایی از این کالاها پشت ویترین شیشه‌ای خود گذاشته، قیمت‌های سرسام‌آوری برای آنها درنظر گرفته است.
این روزها برای تولیدات داخلی کشور به‌ویژه صنعت لوازم خانگی روزهای سخت و طاقت‌فرسایی است.
جدیدترین آمار منتشر‌شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت صمت نشان می‌دهد که از بین 26کالای منتخب صنعتی، تولید 16کالا بین 1.4تا 159درصد افزایش داشته و ماشین لباسشویی و انواع تلویزیون در رتبه‌های دوم و سوم بیشترین افزایش تیراژ تولید قرار دارند.
نوشته: «الان یک شغل خیلی رونق پیدا کرده؛ صافکار لوازم خانگی.»
قیمت کالاهای ضروری خانگی از سال 96 تاکنون چقدر تغییر کرده است؟

جهش 3 تا 11 برابری قیمت لوازم خانگی

چشم‌های نگران این روزها نگاه خود را روی بازار ارز و سرمایه قفل کرده‌اند.
جهیزیه چند؟

جهیزیه چند؟

بررسی‌های روزنامه همشهری نشان می‌دهد حداقل هزینه تهیه جهیزیه 20 میلیون، هزینه متوسط آن 96 میلیون و هزینه تهیه یک جهیزیه لاکچری به 970 میلیون تومان می‌رسد
روزگاری وقتی قرار بود دختر و پسری به خانه بخت بروند، بزرگان فامیل به جوان‌ترها توصیه می‌کردند که زندگی را سخت نگیرند و با اندک داشته‌هایشان شروع کنند.
بدقولی تولید‌کننده ایرانی در غیاب رقیب خارجی
بدقولی تولید‌کننده ایرانی در غیاب رقیب خارجی
بازار لوازم خانگی بدون حضور برندهای خارجی چگونه می‌گذرد؟
اواخر سال  1395 ارزش بازار لوازم خانگی در ایران به گفته محمدرضا غزنوی، سخنگوی کانون انجمن‌های لوازم خانگی ایران 20هزار میلیارد تومان اعلام شد که سهم برندهای خارجی از این میزان 15هزار میلیارد تومان بود.
PDF درنگ
کوتاه درنگ
بازار لوازم خانگی ایرانی گرم شده است. تورم، تغییرات نرخ ارز، تحریم‌ها، ممنوعیت واردات و... دست به ‌دست هم داده‌اند تا بازار لوازم خانگی تولید داخل با استقبال بیشتری مواجه شود.
اعداد 1 تا 9 را طوری در خانه‌های سفید قرار دهید که هر رقم در سطرها، ستون‌ها و مربع‌های کوچک 3 در 3 یک‌بار دیده شود. پاسخ‌ها در ادامه آمده است.
جد‌‌‌‌‌‌‌‌‌ول 8054