9
دو شنبه 9 اردیبهشت 1398
شماره 7649
درنگ
23023630
456
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

جبهه‌ای آمدیم، جبهه‌ای تصمیم می‌گیریم

گفت‌و‌گو
5دوره از نخستین انتخاب اعضای شوراهای شهر و روستا توسط مردم می‌گذرد. شوراهای شهر و روستا 20سال پس از انقلاب و در دوران اصلاحات تشکیل شده و فعالیت خود را آغاز کرد و با فراز و نشیب‌های بسیار خود را به پنجمین دوره رساند.
ویژه
مرتضی الویری، رئیس شورای‌عالی استان‌ها و عضو شورای شهر تهران در مدیریت شهری تجربه بسیاری دارد.رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر زمانی شهردار تهران بود و همچنان روی جایگاه شوراها در کشور حساسیت نشان می‌دهد.
حضور زنان در شوراهای شهر و ارائه نظرات و تصمیم‌گیری‌های آنها در امور شهری می‌تواند نویدبخش روزهای بهتری برای همه به‌خصوص بانوان باشد.
برگزاری پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا روز 30 اردیبهشت‌ماه سال1396 با اعلام نتایج نهایی به پایان رسید. نتخاباتی که در 142شهر با 9هزار و 752شعبه اخذ رأی به‌صورت تمام‌الکترونیکی برگزار شد.
احمد مسجدجامعی از اعضای شورای پنجم، 3 دوره عضو شورای اسلامی شهر تهران بوده و از قدیمی‌ترین اعضای شورای شهر به شمار می‌رود.
تشکیل شوراها که به‌عنوان یکی از برنامه‌های اصلی انقلاب اسلامی در دوران مبارزه از سوی امام‌خمینیره عنوان شده بود.
اینکه بگوییم شوراها در کشور به بلوغ رسیده‌اند یا نه، چندان جالب نیست. به‌جای واژه «بلوغ» شاید بهتر باشد از «کارکرد» استفاده شود.
بررسی اقدامات خبرساز شورای پنجم در گفت‌وگو با حجت نظری، عضو شورای اسلامی شهر تهران

تهران برای همه

کمتر از یک هفته دیگر اسامی خیابان­‌های وعده داده‌شده تغییر می‌کند
نشستن نام شجریان بر یکی از خیابان­‌های تهران از آن خبرهای خوش نادر  این روزهای گزنده بود؛ خبری که به سرعت در رسانه‌ها دست‌به‌دست شد و واکنش‌­های مثبت آن به منفی‌­هایش چربید.

شورای پنجم روی خط سال‌ دوم

22اقدام مهم شورای پنجم در سال دوم
شورای پنجم شهر تهران در حالی کار خود را در سال دوم آغاز کرد که باید یکی از مهم‌ترین تصمیمات خود را می‌گرفت.
فیلتر مجلس برای قانون شوراها
فیلتر مجلس برای قانون شوراها
روایت 2 نماینده مجلس چهارم از روزهای بررسی قانون شوراها در خانه ملت
تشکیل شوراها، ‌دغدغه‌ای بود که از همان نخستین روزهای انقلاب جای خود را در میان فهرست بلند اهداف انقلاب باز کرد اما این خواسته برای رسیدن به سرمنزل، مسیر طولانی را تا سال77 طی کرد.
PDF درنگ
کوتاه درنگ
مردم معمولا به چه کسانی رأی می‌دهند؟ غالبا این عقیده وجود دارد.
استان تهران با جمعیتی نزدیک به 13میلیون نفر ساکن و شناور، دربردارنده 16شهرستان، 45شهر و 78دهستان و برخوردار از موقعیت راهبردی ویژه و حساس، پایتخت جمهوری اسلامی ایران را در خود جای داده است.
با گذشت 5 دوره از تشکیل شورا‌های شهر و با استقبالی که شهروندان از آخرین دوره انتخابات شورا انجام دادند.