9
سه شنبه 3 اردیبهشت 1398
شماره 7644
درنگ
23023630
456
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

حق بیمه من کو؟

شاید شما نیز ازجمله کسانی باشید که گرفتار چنین مشکلی برای تنظیم قرارداد بیمه تکمیلی، شده باشید.در این نوع بیمه هر شخص نمی‌تواند به یکی از شعب بیمه مورد نظر مراجعه کند.
ویژه
بیمه چقدر دغدغه زندگی امروز جامعه است؟ شاید هیچ‌گاه حادثه را بیخ گوش خود احساس نمی‌کنیم.
«مرگ حق است اما برای همسایه»؛ ظاهرا تمام ما ایرانیان در هر رده این مَثَل قدیمی را یکی از مانیفست‌های زندگی خود کرده‌ و به‌دقت آن را نصب‌العین قرار داده‌ایم.
مردم تصور می‌کنند بیمه عمر برای بازماندگان است درحالی‌که بیمه‌گذارفردی که بیمه پرداخت می‌کند.
9هزار میلیارد، 11هزار میلیارد، 12هزار میلیارد و... هر سال به تعداد صفرهای روبه‌روی رقمی که بدهی بیمه‌ها به مراکز درمانی را مشخص می‌کند.
گردش مالی صنعت بیمه در کشور ما، در ظاهر عدد بزرگی است. در سال96، با رشد ۲۱درصدی حق بیمه‌ها، میزان حق بیمه صنعت بیمه کشور .
با پیشرفت تمدن و توسعه جوامع بشری، میزان دارایی‌ها و ثروت انسان‌ها افزایش پیدا کرد و به تبع آن میزان درگیری انسان با انواع خطرها هم شدت گرفت.
آیا بیمه‌های ایرانی توان پرداخت خسارت‌های سنگین را دارند؟

مدیریت ریسک؛ تکیه‌ بر دیگران

زلزله بم و سرپل‌ذهاب، آتش‌سوزی در پتروشیمی بوعلی و برخی چاه‌های نفتی، سقوط هواپیماها، سانحه کشتی سانچی و اخیرا وقوع سیل در برخی استان‌های ایران؛ اینها تنها بخشی از حوادث بزرگی است.
11سپتامبر، بحران جهانی صنعت بیمه

11سپتامبر، بحران جهانی صنعت بیمه

ظهور اقتصاد‌های پویا و جدید در جهان، زمینه توسعه شرکت‌های بیمه به واسطه ارائه خدمات جدید و تخصصی را فراهم آورده ‌است و در نتیجه این روند، شرکت‌های بیمه به تشکیلاتی عظیم و جهانی تبدیل شده‌اند.
اعتمادی که بیمه نشد
اساس بیمه بر اعتماد است. بیمه‌شوندگان، براساس اعتماد، مبلغی را به شرکت‌های بیمه‌کننده به امانت می‌سپارند تا برای روز مبادا که می‌تواند خیلی نزدیک یا دور باشد از آن پول استفاده کنند.اما همیشه داستان به همین سادگی نیست و عده‌ای از پوشش بیمه برای کسب منافع خود بهره برده‌اند.
PDF درنگ
کوتاه درنگ
فنیقی‌ها، بابلی‌ها و چینی‌ها نخستین کسانی بودند که در حوزه دریانوردی و تجارت دریایی، سعی کردند از چیزی شبیه بیمه استفاده کنند تا اگر خدای ناکرده اتفاق و حادثه‌ای رخ داد، دستشان به جایی بند باشد.
بیمه شاید در نگاه اول یک موضوع اقتصادی خشک به‌نظر بیاید اما بیمه‌ها با احساسی‌ترین وقایع زندگی افراد سر و کار دارند. ما همه در معرض خطر هستیم.ین خطر می‌تواند یک دزدی یا یک بیماری بلندمدت باشد. بدون بیمه این اتفاقات می‌تواند موجب یک فاجعه اقتصادی شود.