9
سه شنبه 9 بهمن 1397
شماره 7591
درنگ
23023630
456
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

سال حصر

فروردین: سال پرحادثه انتخاباتی88 جای خود را به یک نوروز نه‌چندان زیبا برای همه ایرانیان داده است.
ویژه
سینمای ایران در انتهای دهه 80، از روال طبیعی‌اش خارج شده بود. اختلاف میان سینماگران و مدیران ارشاد هیچ‌وقت به‌شدت این سال‌ها نبود.
طرح خروج کارمندان دولت از تهران پس از آن مطرح شد که محمود احمدی‌نژاد با پیش‌بینی «زلزله قطعی تهران» از کارمندان دولت خواست که از تهران خارج و در شهرهای دیگر ساکن شوند.
هرچه قدر در مصر بهار بود و آن بهار عربی کم کم به تمام کشورهای آن منطقه رسوخ می‌کرد، ما وسط یک پاییز عجیب بودیم.
ماجرای مسکن مهر به اواخر دولت نهم برمی‌گردد. دولت نهم تصمیم گرفته بود وظیفه تامین مسکن خود را در قالب طرحی با نام طرح مسکن مهر انجام دهد.
آخرین روزهای پاییز سال89 همزمان بود با آخرین تلاش‌ها برای نجات شهلا از مجازات قصاص. پرونده خدیجه جاهد که همه او را به اسم شهلا می‌شناختند.
هدفمندی یارانه‌ها در قالب طرح تحول اقتصادی در زمستان سال1387 از سوی دولت نهم مطرح شد. در این فرایند، حذف تدریجی.

ریزگردهای نفس گیر

پدیده ریزگرد یا گردوغبار تا پیش از سال 89هر از گاهی آسمان برخی شهرهای جنوب و غرب را فرا می‌گرفت برای نمونه، در نخستین روزهای تابستان 88اهواز و برخی شهرهای مرکزی و جنوبی وغربی کشور و تهران درگیر این پدیده شدند.
ده سال درکوفه

ده سال درکوفه

سرانجام در ساعت 10شب جمعه 9مهر سال1389، با پخش نخستین تصاویر، سازمان صدا‌و‌سیما سنگین‌ترین پروژه تاریخ خود را روی آنتن‌ها فرستاد.
رؤیایی روی کاغذ
رؤیایی روی کاغذ
ماجرای هدیه احمدی‌نژاد به متولدین سال 89
قرار بود وقتی سال 1409رسید، جوانانی که تازه 18سالگی را پر کرده بودند، با یک لبخند شبیه فیلم‌های تبلیغاتی و همراه دفترچه حساب «آتیه مهر امام رضاع » به بانک ملی بروند.

مروری بر تصاویر سال 89

جلسه رأی اعتماد به علی اکبر صالحی، به‌عنوان  وزیر امور خارجه  * عکس: گلناز

بوبوس و فایکو

پرفروش‌ترین نمایش سال 1389، «پروفسور بوبوس» نوشته الکسی فایکو، به کارگردانی آتیلا پسیانی بود.
PDF درنگ
کوتاه درنگ
در سال 1389 اتفاق افتاد؛ گسترش شایعه آلودگی آب‌آشامیدنی تهران. شایعه مثل برق و باد پایتخت را در نوردید و همه را نگران کرد.
اردیبهشت سال89 بود که خبر دزدیده‌شدن مجسمه برنزی دکتر محمد معین از سطح شهر تهران نهمین مجسمه ربوده شده از پایتخت موجب شد.
دهه ۸۰، دهه رونق جایزه‌های داستانی بود که به شناساندن کارهای جدید نویسندگان جوان کمک زیادی می‌کرد؛ نویسندگانی که گاه جسارت بیشتری داشتند.