9
دو شنبه 8 بهمن 1397
شماره 7590
درنگ
23023630
456
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

در رؤیای تهران

انتشار رمان «یوسف‌آباد خیابان سی‌وسوم» یک اتفاق ادبی مهم در اواخر دهه 80 بود؛ رمانی که بسیاری دوستش داشتند و آن را رمانی قابل‌قبول دانستند.
ویژه
مراسم تنفیذ و تحلیف محمود احمدی نژاد برگزار شد، برای اولین بار در تاریخ جمهوری اسلامی 3 زن به مجلس معرفی شدند تا کرسی وزارت بگیرند.
دی ماه و حوادث عاشورا موجی از خشم بین مردم ولایتمدار برانگیخت و حماسه 9 دی رقم خورد. سالی چنین پرالتهاب فقط با دستگیری سرکرده گروهک تروریستی جندالله می‌توانست پایانی خوش داشته باشد.
سال1346 نخستین‌بار بود که در ایران برای حمایت از خانواده و به‌ویژه زنان که در آن زمان از حقوق قانونی اندکی برخوردار بودند، قانون حمایت از خانواده تصویب شد.
همه راه‌ها به هند ختم می‌شود؛ از پرونده برنج‌های آلوده گرفته تا گوشت‌های آلوده، همه از یک نقطه مشترک بار سفر بسته و راهی خانه ایرانی‌ها شده بودند؛ هند.
عملیات انتحاری علیه همایش وحدت در سیستان و بلوچستان آخرین عملیات عبدالمالک ریگی باید باشد. او کمتر از 6 ماه بعد در آسمان
وقتی طلا رکورد زد- آبان 88، قیمت جهانی طلا بالا رفت و متعاقب آن، در ایران هم سکه و طلا رکورد زدند.

مناقشه رأی

سال 88 یکی از ملتهب‌ترین سال‌ها در چهل‌سالگی انقلاب است
سال 88 را به لحاظ سیاسی نمی‌توان به هیچ کدام از سال‌های پس از انقلاب تشبیه کرد؛ سالی منحصر به‌فرد که بهارش با مناظره‌های انتخاباتی شروع شد.
یک شهر گفت آری پرنده‌ای که از کنار برج بلند می‌گذشت گفت نه

یک شهر گفت آری پرنده‌ای که از کنار برج بلند می‌گذشت گفت نه

حکایت احمدرضا احمدی حکایت سلوک شاعرانه‌ای است که از سال 1341آغاز شده و تا امروز ادامه دارد.
گمشده لب دریا
گمشده لب دریا
«درباره الی» 16خرداد88 و در اوج رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری اکران شد. در روزهایی که هواداران کاندیداها در خیابان‌ها بودند و برای یکدیگر کری می‌خواندند.

سال 88 در برابر عکاسان

سال 88 در برابر عکاسان. بیستمین سالگرد ارتحال امام خمینی ره عکس: امیر پناهپور

برایم بگو

برایم بگو. فکر کن ما در گذشته،‌ سال‌ها پیش از ۱۳۸۸ ایستاده‌ایم؛ در ابتدای این مرور 40ساله شاید.
PDF درنگ
کوتاه درنگ
کلاف سردرگم ترافیک صبحگاهی در کلانشهر‌هایی مانند تهران، هر از چند‌گاهی که گریبان مقامات را می‌گیرد.
محمد یعقوبی در شهریور 88 نمایش «خشکسالی و دروغ» را به صحنه برد، درحالی‌که به‌دلیل نیافتن مسئولان مرکز هنرهای نمایشی موفق.
افتتاح تونل توحید در سال88 سرو‌صدای زیادی به پا کرد. این تونل دو‌قلوی 2136متری که عنوان بزرگ‌ترین تونل شهری کشور تا آن زمان را از آن خود کرد.