9
یکشنبه 7 بهمن 1397
شماره 7589
درنگ
23023630
456
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

قلع و قمع اعضای کابینه دهم

فروردین: رهبر انقلاب سال1387 را سال «نوآوری و شکوفایی» نامیدند؛ ایشان همچنین دهه چهارم انقلاب را دهه «پیشرفت و عدالت» نام نهادند و به پیشرفت همراه با عدالت به‌عنوان جهت‌گیری اصلی نظام در دهه چهارم انقلاب تأکید کردند.
ویژه
به اعتبار تاریخ‌ها، ۱۳۸۷ آخرین سال از نخستین دوره ریاست‌ جمهوری محمود احمدی‌نژاد بود. ما بزرگ شده بودیم. مافیا بازی نمی‌کردیم. زدبازی هم نمی‌شنیدیم.
نخستین بار در سال72 بود که طرح اصلاح پول ملی ایران که به طرح حذف صفر از واحد پولی شناخته می‌شود مطرح شد.
هم‌اکنون شهر تهران بیش از 3هزار هکتار بافت فرسوده دارد که 15درصد از جمعیت ساکن شهر را در خود جای داده است. طی 10سال اخیر حدود 40درصد از بافت فرسوده شهر تهران نوسازی شده.
هنگامی که در اردیبهشت سال86 بارش‌های بهاری بیشتر از معمول به‌نظر آمد، این تصور برای عده‌ای پیش آمد که دوره خشکسالی که چندین سال سایه سنگینش را بر سرمان حس می‌کردیم، به پایان رسیده است؛ به‌طوری که حتی در مساجد کشور نماز شکر برپاشد.
فیسبوک برای نخستین بار 15سال پیش یعنی در فوریه سال 2004توسط مارک زاکربرگ راه‌اندازی شد.البته این شبکه اجتماعی در ابتدا فقط مختص دانشجویان دانشگاه هاروارد بود اما بعد از 2سال و با تقویت سرورهای آن، همه توانستند.
تا همین چند سال پیش هر وقت اینترنت با کاهش سرعت یا قطعی مواجه می‌‌شد لنگر کشتی‌ها یک پای اصلی ماجرا بود.خیلی‌ها یادشان می‌آید که ۱۰-۱۲ سال پیش متهم اصلی کندی اینترنت همین لنگرها بودند.

قاب تکرار نشدنی

10 سال قبل علی لاریجانی در صدر مجلس هشتم میزبان نشستی شد که بازتکرار آن به‌دلیل اتفاقات سال 88 و دوری جریان‌های سیاسی از هم و حذف و حصر برخی چهره‌های سیاسی عقیم مانده است.

چالش 10ساله با نگاه به اتفاقاتی‌که در سال 87 رخ داد

فارسی را پاس بداریم - راه‌افتادن پیامک و شیوع آن در جامعه قبل از ظهور شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها باعث‌شده بود تا ملت روزانه ده‌ها و صدها پیام متنی برای هم بفرستند.
وام مسکن انحصاری شد
وام مسکن انحصاری شد
اعطای وام خرید مسکن توسط تمامی بانک‌ها جز بانک مسکن ممنوع شد
سال 87 بود که بالاخره بانک مرکزی بسته سیاسی- نظارتی شبکه بانکی کشور را اعلام کرد که از مهم‌ترین سیاست‌های ابلاغی‌اش در نحوه فعالیت بانک‌ها و مؤسسات اعتباری بود.

شادی در تعلیق

یک تهران ویرانه و زلزله‌زده را در‌ نظر بگیرید با آدمی بی‌خیال و بی‌توجه به پیرامون که به جای هیاهوهای اطراف دوست دارد.

عکس نگاران درسال 87

درنگ
عکس نگاران درسال 87 - زیبایی آزادی   عکس: امیر ادهم
PDF درنگ
کوتاه درنگ
قوام و جذابیت کمدی شلوغ و پرجزئیات «دایره زنگی» از سال‌ها تجربه فرهادی در نگارش سریال‌های طنز تلویزیون می‌آید.
چالش جدید «10سال پیش» این روزها بسیاری از کشورهای جهان ازجمله ایران را درنوردیده و هرروز شاهد بارگذاری تصاویر بسیاری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی از 10سال قبل و مقایسه آن با امروز هستیم؛ در این میان پیشنهاد می‌شود.
هنوز هم شنیدن صدایش لذتبخش است، وقتی می‌گوید «به آفتاب سلامی دوباره خواهم داد» با آن صدای رگه‌دار که در این وانفسا و هیاهوی روزمرگی نشان می‌دهد.