9
سه شنبه 2 بهمن 1397
شماره 7585
درنگ
23023630
456
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

سال84 پر از ایده‌های عجیبی بود که بدون نتیجه بایگانی شدند

قرار نبود این جوری بشه - تابستان سال84 هوا حسابی گرم بود و ملت مثل نهنگ آب مصرف می‌کردند. لذا مسئولان هشدار دادند که این چه وضعش است.
ویژه
وقایع84 به روایت تصویرگران- در حاشیه سفر رهبر معظم انقلاب به استان کرمان  عکس:  مسعود خامسی‌پور
همانقدر که در عرصه سیاسی، ناکامی معین و مرحوم هاشمی‌رفسنجانی بسیاری را ناامید کرد و شد آنچه شد.
براهیم گلستان چهره‌ای منحصر به فرد در تاریخ هنر ایران است؛ نویسنده‌ای با نثری خاص و بسیار اثرگذار بر نویسندگان پس‌از خودش؛ داستان‌نویسی با قصه‌هایی مهم که بعد از گذشت.
تقریبا از فعالیت هرمی جوانان فامیل و اقوام و خویشان در ذهن همه‌مان تصویر آشنایی وجود دارد.
پاییز و زمستان برای خبرنگاران یادآور حوادث تلخ و دردناک است. زلزله بم، کرمانشاه، حادثه پلاسکو و سانچی و ... . اما یکی از آنها هرگز از خاطرشان نمی‌رود؛ حادثه سقوط هواپیما سی‌130 که قرار بود.
اردیبهشت‌ماه 84، خبری تکان‌دهنده، دوستداران محیط‌زیست را بهت‌زده کرد: قتل هولناک شهید مهندس ناصر پیروی؛ جنگلبانی که نه تطمیع

سیه‌بهار فوتبال

7 جنازه سرخوش و 39مرد نیمه‌جان محصول یک تراژدی مدیریتی در بازی ایران- ژاپن بود
این بزرگ‌ترین «سیاه‌بهار» تاریخ فوتبال ایران بود؛ سیاه‌بهاری که مادران را در فقدان کودکان نونوار خود، در دل نوروز سیه‌پوش کرد. روی دست ماندن 7 قربانی دُردانه فوتبال در روز پنجم فروردین 1384.
به ایران رسید

به ایران رسید

یک سال پس از پخش جهانی سریال «لاست» مردم ایران با این سریال روبه‌رو شدند؛ سرگرمی تازه‌ای به نام سریال خارجی با زیرنویس فارسی.
پول زور گرفتند و رفتند
«شب‌های برره» همانطور که پیش‌بینی می‌شد با اقبال عمومی روبه‌رو شد. حجم و قیمت آگهی‌های قبل و هنگام پخش سریال رکورد تازه‌ای در سریال‌سازی‌ شبکه‌های سیما رقم زد.

تهرانجلس

شوخی با سیاست تساهل و تسامح وزارت ارشاد در سال‌های پایانی اصلاحات، کمدی بامزه‌ای از کار درآمد.

50سال زندگی زیر سقف دودی تهران

آغاز روزهای آلودگی هوای تهران به اواخر دهه40 و اوایل دهه 50.
PDF درنگ
کوتاه درنگ
* فروردین: همه تحولات کشور حول نهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری رقم می‌خورد. اصولگرایان با نام شورای هماهنگی نیروهای انقلاب فعالیت می‌کنند و محمدرضا باهنر - از اعضای این شورا- می‌گوید که  ‌ماه بعد نامزد اصولگرایان معرفی می‌شود.
سال 84 براساس اعلام سازمان پزشکی قانونی کشور، با 27هزار و 755کشته بالاترین میزان تصادفات را در طول 13سال گذشته به‌خود اختصاص داده است.
سال‌ها از اردیبهشت 1384و روزی که توقف تولید پیکان رقم خورد، می‌گذرد. پس طبیعی است که بعضی از خوانندگان ذهنیتی از آن نداشته باشند.