9
دو شنبه 24 دی 1397
شماره 7578
درنگ
23023630
456
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

جشن تولد مترو و شوراهای شهر و روستا

اگر طی دهه70 ، سال 78را مهم‌ترین سال رخدادهای شهری بنامیم، گزافه نگفته‌ایم؛ سالی که هم‌دوره آغاز به‌کار شوراهای شهر و روستا بود.
ویژه
این روزها یکی از کسب‌وکارهای موفق و نان‌وآب‌دار را می‌توان برگزاری کلاس‌های آمادگی برای کنکور، چاپ کتاب‌های مورد نیاز، انجام مشاوره‌های مورد نیاز
هر سال فصل سرما که می‌شود میزان آلودگی هوا در کلانشهرها شدت می‌گیرد و مسئولان را به فکر چاره می‌اندازدچاره‌ای که معمولا به تشکیل جلسات کمیته اضطرار آلودگی هوا و در نهایت اجرای طرح زوج و فرد از در منازل و تعطیلی مدارس محدود می‌شود.
از بخت بلند نویسنده است که رمانش بدل به رمانی کالت شود و نسل‌های مختلف درباره‌اش صحبت و به نسل بعدی خواندنش را پیشنهاد کنند.
آشغال‌ها هیچ وقت تمامی ندارند. آنها همیشه هستند و تولید می‌شوند. هر چه هم تلاش می‌شود.
فروردین: سالی که نکوست از بهارش پیداست؛ بهار با حکم توقیف روزنامه زن آغاز شد. این روزنامه به صاحب امتیازی و مدیرمسئولی فائزه هاشمی رفسنجانی منتشر می‌شد.
صیانت از پول ملی- 8آبان 78، شورای پول و اعتبار تصویب کرد که سقف مجاز ورود و خروج ریال از کشور بیشتر شود و به 500 هزار ریال برسد.

توقیف تلخ‌تر از ترور

می‌توان روایت سیاسی سال 78را در ظرف سه کلمه ریخت؛ ترور، توقیف و بازداشت. سالی که فروردینش با ترور سپهبد صیاد شیرازی آغاز شد. میانه چنین سالی هم با توقیف روزنامه‌های خرداد به مدیرمسئولی عبدالله نوری و بازداشت او و روزنامه سلام.
سالی که توجه‌ها به گردشگری جلب شد

سالی که توجه‌ها به گردشگری جلب شد

گردشگری منبع کلیدی درآمد‌زایی در بسیاری از کشورهای جهان است. فارغ از اینکه هر کشور تا چه اندازه از منابع طبیعی و غیرطبیعی برای تامین نیازهای اقتصادی‌اش بهره برده‌است.
خواهران سوخته
خواهران سوخته
مثل یک سیل بود؛ سیلی که ناگهان می‌آید و وحشت به دل همه می‌اندازد و بعد که در دل زمین گم می‌شود، تنها چیزی که از آن باقی می‌ماند، ردی از نابودی و ویرانی است.

درنگی بر عکس‌های سال 78

درنگی بر عکس‌های سال 78غبارروبی حرم امام رضاع با حضور رهبر معظم انقلاب    عکس: علیرضا بنی علی.

به رنگ عشق و جنون

موفقیت «قرمز» از دل شکست «صعود» بیرون آمد. در فاصله اکران صعود در 25 آبان 1367 تا روی پرده‌آمدن.
PDF درنگ
کوتاه درنگ
«مافیای اکران» ترکیب آشنای این سال‌ها که بسیاری از سینماگران آن را درباره برخی همکارانشان به کار می‌برند و گاهی منتقدان مافیا خود متحمل به حضور در این دار و دسته می‌شوند.
حس غریبی ا‌ست اینکه خودمان را به یاد می‌آوریم؛ بوداهای کوچکی که فتح جهان را آغاز می‌کردند؛دخترانی با مانتو‌های سرمه‌ای و مقنعه‌های کج‌شده بدقواره‌ای به همان رنگ، ته کلاس با گوجه سبز و امید
زمانی مهم‌ترین دلیل جذابیت بازیگران یک سریال تلویزیونی جاذبه تلویزیون بود؛ جاذبه‌ای که دیدن تصاویر متحرک در آن جعبه‌های چوبی گوشه اتاق برای مردم داشت. اما این جاذبه، به مرور زمان جای خود را به جذابیت فیزیکی بازیگران داد.