9
یکشنبه 16 دی 1397
شماره 7571
درنگ
23023630
456
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

فرزند کمتر، زندگی بهتر!

«شنیده شده یکی از نهادهای امنیتی کشور با همکاری دستگاه قضایی تعدادی از عناصر نفوذی در حوزه کنترل جمعیت را بازداشت کرده است.
ویژه
نادر برهانی‌مرند که امسال دبیر سی‌و‌هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر است، در سال ۱۳۷۱ به‌عنوان خبرنگار مجله سینما تئاتر به سراغ حسین فرخی، دبیر دوازدهمین جشنواره فیلم فجر می‌رود.
بعضی قصه‌ها تازه بعد از تمام شدن آغاز می‌شوند. جنگ هشت‌ساله برای ما چنین بود. با آنکه چند سال از پایانش می‌گذشت.
قصیر امین‌پور با تنفس صبح در ادبیات پس از انقلاب طلوع کرد و با «شعری برای جنگ» که تا سال‌ها یکی از نشانه‌های شعر جنگ بود و غزل‌ها و رباعی‌هایی که از نمونه‌های موفق ادبیات پس از انقلاب به شمار می‌رفت.
بسازبفروشی البته در روزگار ما، تبدیل به یک شغل آب و نان‌دار شده است. طی 3 دهه گذشته، گاه اتفاق می‌افتاد.
اقامه نماز عید فطر به امامت رهبر معظم انقلاب   عکس: مجتبی جانبخش
شغل دوم و سوم قدمتی طولانی دارد اما به شکل مدرن خودش از دهه70 به بعد بود که سر و شکل گرفت.

وقتی هاشمی پشت فرمان پراید نشست

شهریور سال 72 است. هفته دولت آغاز شده، اکبر هاشمی‌رفسنجانی که به‌تازگی و برای بار دوم و در یک رقابت سخت و پرتنش، در انتخابات ریاست‌جمهوری پیروز شده، برنامه‌ای فشرده دارد.

استمرار سازندگی

* فروردین: ماهاتیرمحمد، نخست‌وزیر مالزی در رأس یک هیأت بلندپایه برای گفت‌وگو با مقامات ایران در 14فروردین به تهران آمد. این نخستین سفر ماهاتیرمحمد به ایران در دوره پس از انقلاب بود. ناطق‌نوری، رئیس مجلس، طی سخنانی در صحن علنی گفت: «در برنامه دوم نباید منتظر بهبود روابط با این یا آن کشور بود.
دغدغه‌های مردم در سال 72 نسبت به الان تفاوت چندانی نداشت
نمی‌دانیم الان هم چنین طرحی هست یا نه ولی در دهه70 طرحی برای معلمان بوده که 2سال به کشوری خارجی می‌رفتند تا در مدارس ایرانیان تدریس کنند.

مارک‌بازهای سال 1372

جنگ 5سال بود که تمام‌شده بود. کشور روی تولیدات داخلی تمرکز کرده بود.

سه‌دهه تلاش برای ایجاد یکرنگی در شهر

شعار کاهش فاصله شمال و جنوب شهر را در سال‌های اخیر زیاد شنیده‌ایم اما ریشه شکل‌گیری این شعار به دهه70 بازمی‌گردد. ​​​​​​​
PDF درنگ
کوتاه درنگ
همزمان با نمایشگاه بین المللی فرش تهران، از یکم تا هفتم شهریور ماه، نمایشگاهی از هنرمندان معاصر در کنار نمایشگاه فرش برگزار شد.
سال‌هاست نیمه‌های پاییز که می‌شود نفس‌ها در سینه حبس می‌ماند و روی صورت‌ها به‌جای شالگردن ماسک می‌نشیند.
و احمد محمود... نویسنده‌ای بزرگ با روایت‌های ماندگار و خلق شخصیت‌هایی دقیق در تاریخ ادبیات ایران. رمان‌نویسی که پیرامون‌اش را دقیق می‌پایید.