9
شنبه 8 دی 1397
شماره 7564
درنگ
23023630
456
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

افسانه سینما

5سال بعد از آنکه ترکان‌خاتون مغول توانست با آن صورت زیبا و کلاه‌گیس پر دردسر روایت سربداران را به‌سامان برساند و جلوی دوربین قرار بگیرد، نخستین سوپراستار زن سینمای بعد از انقلاب در اوج شهرت بود.
ویژه
دهه60 دارد به پایان خود نزدیک می‌شود؛ جنگ اما همچنان هست. موسیقی نفس‌هایی کم‌جان با فاصله‌هایی طولانی از هم می‌کشد اما زنده است. محمدرضا لطفی ایران را ترک کرده است.
یک تک‌نگاری شاعرانه، تذکره‌ای به زبان شعر، مرثیه‌ای بلند، شعری به نام اسماعیل در سوگ شاعری از نسل نخست شاعران پس از نیما؛ اسماعیل شاهرودی.
البته تا وقتی‌که جنگ شهرها شروع نشده بود، مردمی که دور از جبهه‌ها و خاکریزهای مقدم بودند، تصور چندانی از آن نداشتند. در آن روزهایی که خوزستان زیر چکمه‌های بعثی‌ها به‌خود می‌لرزید.چه‌بسا که عده‌ای برای تفریحات  دل به جاده چالوس و هراز و شبیه آن می‌دادند
این یعنی چه؟ برگزاری «سمینارها» و کلاس و دوره و اینطور چیزها برای الان نیست و از قدیم‌الایام، مد بوده و کسی کاری به این نداشته
در ایران فقط نسل سوم پاترول معروف به سری ۱۶۰ و ۲۶۰ از سال ۱۳۶۴ هجری خورشیدی تولید در واقع مونتاژ شد. سال ۱۳۷۲، تجهیزات بیشتری مانند هیدرولیک فرمان، کولر، رینگ پهن
ظهر چهارم مردادماه 1366، جاری شدن سیل در تجریش و مناطق شمالی تهران جان دست‌کم 300 نفر را گرفت

سیل، تجریش را برد

سال‌هاست که از تخته‌سنگ وسط میدان تجریش چیزی معلوم نیست جز تکه‌ای از نوک آن؛ تخته‌سنگ بزرگی که اگر زبان به سخن می‌گشود، از حادثه‌ای می‌گفت که 31سال پیش، نه مردم تهران که همه کشور را شوکه کرد. تخته‌سنگ اما مدت‌هاست که آرام و بی‌صدا در دل زمین خوابیده.
جمعه خونین مکه

جمعه خونین مکه

فروردین: در جبهه جنگ تعداد قابل‌توجهی عملیات صورت‌گرفت که پیروزی‌های چشمگیری برای ایران در پی داشت.
افتتاح نمایشگاه در وضعیت قرمز
افتتاح نمایشگاه در وضعیت قرمز
واکنش هنری به شرایط اجتماعی رویکردهای متفاوتی برمی‌انگیزد. گاهی هنرمند در راستای شرایط قدم برمی‌دارد و بازتابی عینی یا استعاری از وضعیت ارائه می‌دهد.
PDF درنگ
کوتاه درنگ
کمدی سرخوش، روان و راحت «اجاره‌نشین‌ها» نمودی بارز از توانایی مهارت و هوشمندی داریوش مهرجویی در بهترین دوران حرفه‌ای‌اش است. در حالی که کمدی‌های دهه‌های 60 اغلب در حد «مردی که موش شد» احمد بخشی و «ماموریت» حسین زندباف بود.
صنعت داروسازی ایران در سال66 افزون بر 80درصد داروی مورد‌نیاز مردم را در 35واحد داروسازی تولید می‌کرد که در مواردی نیاز به واردات داروی خارجی را از میان برداشته بود.
عکاسان در سال 66 چه دیدند؟