9
چهار شنبه 5 دی 1397
شماره 7562
درنگ
23023630
456
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

سال 65 با تغییرات در سبک تغذیه مردم همراه بود

درنگ
آغاز قارچ‌خوری حل مشکلات همیشه هم سخت نیست و گاهی می‌توان با پیداکردن یک گزینه مناسب، کوهی از مشکلات را از سر را برداشت.
ویژه
و مهدی اخوان‌ثالث در میانه دهه60... شاعری که در مشهد متولد شد و بر بسیاری از اخلاف خود اثرگذار بود. او لحن شعر کهن فارسی را با فرم نیمایی نو ترکیب و ماحصلی شاهکار خلق کرد.
* آیت الله خامنه‌ای  رئیس جمهور وقت به همراه کاسترو
خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در روز یکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۶۵ اینگونه به پایان می‌رسد:  گزارش عملیات فتح یک را دادند.
درنگ
دهه شصتی‌ها؛ نسل نوستالژی‌های خاص کودکی، نسل دفترمشق‌های کوپنی، کارتون‌های غم‌انگیز، شیفت‌های صبح و عصر، بخاری‌نفتی، کارت‌های صدآفرین و هزارآفرین، تعلیمات مدنی، قلک و تیله‌بازی.
بعد از انقلاب و به‌خصوص در دوران جنگ، بیمارستان‌های دولتی به‌علت کثرت مراجعین و کمبود امکانات غیرقابل استفاده بوده‌اند.
برمی‌گردیم به 32سال پیش؛ سال65. زمانی که کشور در بحبوحه جنگ است و عملیات‌های بزرگی انجام شده است.
روز شمار انقلاب، سال 1365

معامله کیک و تپانچه

فروردین و اردیبهشت: ششمین سال جنگ همچنان با خواسته مقامات برای استقامت روبه‌روست. امام خمینیره در دیدار نوروزی خود با مسئولان نظام می‌گویند: «امروز بر همه واجب است دفاع کنیم و جنگ را تا پیروزی ادامه بدهیم»
سئول باران‌زده!

سئول باران‌زده!

داستان‌های شبه‌سوررئال فوتبال ایران در دهه 60 نانوشته خواهد ماند...
1- داستان‌های تودرتوی ورزش ایران در نخستین سال‌های بعد از انقلاب آنچنان جذاب و تخیل‌انگیز و شبه‌سوررئال به‌نظر می‌رسد که گاه آدمی گمان می‌کند آنها را لای رؤیاها و رمان‌ها خوانده است.
دست او ل مثل تاناکورا
دست او ل مثل تاناکورا
درباره سریالی که رهبران انقلاب اسلامی هم تماشایش می‌کردند
حرف از نیمه دهه60 است؛ ایام خاکستری جنگ و خانه به دوشی اهالی جنوب غربی کشور، فشار اقتصادی هم آنچنان بر گرده مردم سوار است که کسی تاب تحمل لبخند را هم ندارد.

پوستری که به شهرستان نرفت

«تیغ و ابریشم» با جرح و تعدیل زیاد در سال1365به نمایش درآمد. پوستر این فیلم اما از منظر طراحی جایگاه ویژه‌ای دارد. آیدین آغداشلو این پوستر را بر پایه نقاشی طراحی کردو این نخستین پوستری بود که او برای کیمیایی ساخت. تکنیک درخشان آغداشلو و استفاده از فن همیشگی برهم نهی‌ خطوط وحشی و اکسپرسیو روی زمینه
PDF درنگ
کوتاه درنگ
کارل مارکس، در کتاب مشهورش «هجدهم برومر لویی بناپارت» به نقل از هگل - فیلسوف آلمانی- می‌نویسد: «همه‌ رویدادها در تاریخ 2بار رخ می‌دهند» اما او فراموش می‌کند اضافه کند
بعد از ازدحام عجیب و غریب تماشاگران برای تماشای داربی معروف سال 62، همه تلاش‌ها از سوی مسئولان وقت فدراسیون فوتبال صورت گرفت که در حد مقدور و ممکن تیم‌های پرسپولیس و استقلال با هم بازی نکنند.
«مادیان» فیلم محبوب منتقدان در دهه60، با همه ارزش‌هایش، بیش از استحقاقی که داشت تحسین شد. نقدهای بسیار ستایش‌آمیزی که چه بعد از نمایش فیلم در جشنواره چهارم فجر بهمن64