9
شنبه 1 دی 1397
شماره 7558
درنگ
23023630
456
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

خبرهای کوتاه اجتماعی از سال 61

زیرنویس
دکتری که قاچاقچی شد  بعضی‌ها اصولا به یک آب باریکه اعتقاد خاصی ندارند و ترجیح می‌دهند از روش‌هایی عجیب که عقل هیچ جنی به آن نمی‌رسد پولدار شوند؛ برای مثال یک دکتر داروساز که در خیابان فروردین تهران داروخانه داشته.
ویژه
تازه تعطیلات نوروز 61 به پایان رسیده بود که به‌تدریج سر و کله اطلاعیه‌های کوتاهی در روزنامه‌های چاپ عصر تهران با موضوع اعلام نرخ رسمی کالاهای مختلف مشاهده شد.
بسیاری کسان، از آنها که بودن‌شان از هزار بودن دیگر بهتر است در روز سوم خرداد ۱۳۶۱ نبودند تا در جشن آزادسازی خرمشهر با صدای کویتی‌پور فریاد بکشند و نوحه بخوانند.
نمایی از 10 رویداد مهم سال 61
برگه‌های کوچک کوپن را پشت هم می‌چیند، با کش می‌بندد و در صندوقچه‌اش می‌گذارد؛ کنار همه آن مدارک مهم و شناسنامه من که برایش خیلی عزیز هستم.
جدول اکران سینماها که هر روز در اطلاعات و کیهان چاپ می‌شد از پرخواننده‌های ستون‌های مطبوعات بود؛ جدولی که نقشی کلیدی در تعیین سبد فرهنگی مردم ایفا می‌کرد. در روزگاری که سینما رفتن هنوز مهم‌ترین تفریح مردم بود،
تحصیل در خارج از کشور همیشه دغدغه و دردسرهای زیادی را در هر دورانی برای دانشجویان و خانواده‌ها دارد که دلتنگی و دوری از خانواده و لحظه‌شماری برای دیدار دوباره بر تحمل این شرایط دامن می‌زند.
روز شمار انقلاب سال 1361

فتح خرمشهر

مجید مهرابی دلجو، دبیر گروه سیاسی
فروردین : سالی که نکوست از بهارش پیداست. عملیات فتح‌المبین دوم فروردین سال61 که یکی از نقاط عطف جنگ ایران و عراق محسوب می‌شود انجام شد. این عملیات به آزادسازی حدود ۲۵۰۰‌کیلومترمربع از مناطق اشغال‌شده توسط عراق منجر شد.
مجازاتش را همه بکشیم

مجازاتش را همه بکشیم

محمود استادمحمد در سال۱۳۵۵ نمایشنامه «اقیانوس امپراتور شهر افسوس» را با اقتباس از سوره کهف نوشت.
طومار برای توقیف
طومار برای توقیف
1361در زندگی ایرج قادری سال عجیبی است. برزخ است؛ موفقیت همه‌جانبه همراه با حذف برای همیشه. مردم انقلاب کرده برایش در سینما‌ها کف و سوت و هورا می‌کشند.
PDF درنگ
کوتاه درنگ
36سال پیش وقتی حسین هراتی، نماینده مردم سبزوار در مسافرت خود به این شهر با داروخانه‌ای مواجه شد که به‌علت نداشتن دکتر داروساز تعطیل شده و مردم را در تنگنا قرار داده بود،
شاید حالا عجیب به‌نظر برسد اما در پاییز سال 61 مردم ایران یک روز عصر پای دکه‌های روزنامه‌فروشی صف کشیدند تا نامشان را در میان اسامی برندگان خوشبخت خرید خودرو در روزنامه‌ها بیابند.
وقتی به رمانی که سال‌ها قبل خوانده‌ایم فکر می‌کنیم چه چیز بیشتر یادمان می‌آید؟ روایت اصلی قصه یا حال‌وهوای روزهایی که کتاب را در دست گرفته بودیم؟