9
چهار شنبه 7 آذر 1397
شماره 7538
درنگ
123
456
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

اخبار فردا

پنجشنبه 8آذر خاطره‌بازی با یک بازی- جواد خیابانی ممکن است منتقدان فراوانی داشته باشد اما حداقل یک روز را به‌خاطر می‌آوریم که تمام ایران او را دوست داشت.
ویژه
بازی از همان ماشین حساب جادویی شروع می‌شود. آقای فروشنده با چنان سرعتی انگشتانش را بر تن نحیف ماشین حساب می‌رقصاند و درصدها را حساب می‌کند که کمتر دوستدار طلا از آن سر در می‌آورد.
ماندگاری، چشم‌نوازی و کلاسیک بودن، سبک کاری طراحان طلا و جواهر مشهور در جهان است؛ طراحانی که گاه حرفه خود را از هیچ شروع کردند.
معلوم نیست نخستین بار چه‌کسی به ارزش طلا پی برد و از کجا فهمید می‌شود با این فلز زرد‌رنگ که در حالت عادی مثل گل توی دست شکل می‌گرفت می‌توان ثروتمند شد.
درنگ
میان انبوه فیلم‌هایی که با تم جست‌وجوی طلا ساخته شده‌اند «گنج‌های سیه‌رامادره» نمونه بی‌بدیلی است؛ فیلمی نمونه از جان هیوستن جوان در اوج شکوفایی و خلاقیت در دوره اول کارنامه‌اش که هر فیلمش یک اتفاق مهم سینمایی بود؛
از گذشته‌های دور سکه‌های طلا در مبادلات تجاری به‌‌کار گرفته می‌شد. بعد از چاپ پول، طلا پشتیبان اقتصادی و پشتیبان پول شد
طلا از گذشته‌های بسیار دور، به‌دلیل جلاو گرانبها‌بودنش مورد توجه بشر بوده و اهمیت ویژه‌ای داشته است
حال این روزهای بازار طلا چگونه است؟

بدلیجات جای طلا را گرفت

مردم جز مواقع اجبار و به‌خاطر مراسم ازدواج، دیگر نمی‌توانند طلا بخرند
بازار بزرگ تهران مثل همه روزهای هفته شلوغ است. بازار طلا و جواهر نیز از این قاعده مستثنا نیست. امروز همه منتظرند تا سخنرانی رئیس‌جمهور تمام شود. می‌گویند بعد از هر سخنرانی معمولاً قیمت‌ها جابه‌جا می‌شود. زن‌ها و مردها پشت ویترین مغازه‌ها را نگاه می‌کنند. از این طلافروشی به آن طلافروشی می‌روند.
گرد شاخ کرگدن و محصول درخت کوکا

گرد شاخ کرگدن و محصول درخت کوکا

مروری بر فهرست موادی که قیمت جهانی آنها از طلا بیشتر است
طلا یکی از مشهورترین و در دسترس‌ترین مواد گرانقیمت دنیاست اما در کنار این ماده ارزشمند مواد دیگری هم در جهان وجود دارند.
فلز عزیز
فلز عزیز
بازخوانی گرافیکی اتفاقات ریز و درشت مرتبط با طلا در ایران و کمی هم جهان
این را ما نمی‌گوییم، اقتصاددان‌ها می‌گویند؛ هر چیزی که کمیاب باشد، عزیز می‌شود؛ گرانقدر و گران‌قیمت می‌شود. طلا هم فلزی است که در طبیعت کمیاب است؛ اینطور نیست که مثل نفت ، آهن و ریگ بیابان فراوان قابل یافت.

مدال طلا از جنس نقره!

گاز زدن به مدال طلا روی سکوی قهرمانی، یکی از تکراری‌ترین تصاویر در دنیای ورزش است؛ لحظه‌ خاصی که در آن، ورزشکار قهرمان به شکل نمادین از «اصل‌» بودن مدالش اطمینان حاصل می‌کند.اما برخلاف آنچه تصور می‌شود، درصد زیادی از این مدال‌های طلا را «نقره» تشکیل می‌دهد.
PDF درنگ
کوتاه درنگ
اعدام در صبح 23آبان»؛ این حکم صادر شد تا با اعدام وحید مظلومین و محمداسماعیل قاسمی به‌عنوان اخلالگر، بازار طلا و سکه از تنش‌های پی‌در‌پی فاصله بگیرد. اما حکم اعدام این دوچهره شناخته‌شده بازار سکه، حاشیه‌های بسیاری درپی داشت.
آمریکا، آلمان و ایتالیا ثابت‌اند؛ 3کشوری که بیشترین ذخایر طلا در جهان را دارند و از سال 2010 صدر جدول را واگذار نکرده‌اند. اما صدرنشینی آمریکا اختلاف قابل‌توجهی با مقام دوم و سوم دارد.
فلزی با درخششی چون خورشید، برگرفته‌ از دل زمین که هرگز دچار خوردگی و پوسیدگی نمی‌شود؛ زیبایی، وزن و نایاب بودنش از گذشته‌های دور به نمادی از ارزش‌های ابدی تبدیل شده‌است؛ اما به محض اینکه انسان استفاده از این فلز گرانبها -طلا- را آغاز کرد و پویایی اقتصادی آن آشکار شد.