9
یکشنبه 20 آبان 1397
شماره 7524
درنگ
123
456
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

اخبار فردا

باخ و شوبرت در تالار وحدت- فرانتس شوبرت معتقد بود آنهایی که از دل اندوه زائیده شده‌اند، بزرگ‌ترین دلخوشی برای جهان هستند. او منشأ قطعات موسیقی‌اش را نیز اندوهش می‌دانست.
ویژه
پیام دهکردی، بازیگر تئاتر در کلاس‌ و کارگاه‌ «فن بیان» یکی از درس‌هایی که به شاگردانش می‌دهد مبارزه با بداخلاقی در ترافیک است. او یاد می‌دهد چطور پشت فرمان تمرین بیان کنید.
زندگی در تهران بزرگ، ما را به چیزهایی عادت داده است؛ به ترافیک، شلوغی، دود و جنب‌وجوش و به مواردی ازاین‌دست. ترافیک، همزاد همیشگی این شهر یا ابرشهر بزرگ است. گاهی وقت‌ها این ترافیک قفل می‌شود و گاهی دیگر نیز آرام و پیوسته جریان می‌یابد. بیشترین حجم این ترافیک در بزرگراه‌های پایتخت سرریز می‌شود.
ترافیک همیشگی تهران و شهرهای بزرگ باعث شده تا هرکس به هرنحوی تلاش کند تا آن را دست به‌سر کند و زودتر از دیگران و البته بدون ماندن پشت قطار خودروها به مقصد برسد.
گل‌های سرخ پژمرده را با دست چپش نگه داشته و با دست راستش به شیشه نیمه‌پایین خودرو‌ها چنگ می‌اندازد و التماس می‌کند. پیدا کردن‌شان کار سختی نیست.
از مشکلاتی که شهر تهران امروزه با آن روبه‌روست، مشکل خودرومحوری است. این مشکل برگرفته از ناکارآمدی و ضعف سیستم حمل‌ونقل همگانی در شهر تهران و البته واقعی‌نبودن قیمت سوخت است.
پیش از اینکه به ماجرای ترافیک بپردازیم ابتدا بهتر است به خلق‌وخوی ایرانی‌ها اشاره کنیم. ما ایرانی‌ها مردمی هستیم که احساس ناامنی می‌کنیم؛ این ناامنی نیز دلایل فرهنگی، تاریخی، اجتماعی...
ازدحام‌های تاریخی در بزرگراه‌های پایتخت ایران چگونه شکل گرفت؟

نفس‌های بندآمده درخیابان‌های بندآمده

نیم‌نگاهی به وحشتناک‌ترین راهبندان‌های تهران در سال‌های اخیر انداخته‌ایم
چند سال پیش بود که یکی از مقامات و متولیان نیروی انتظامی پایتخت، اشاره کرده بود که بله، تا سال بعد، خیابان‌ها در تهران قفل خواهد شد و ما با یک بحران روبه‌رو خواهیم شد.
راننده و مسافر ناهمراهان همیشگی

راننده و مسافر ناهمراهان همیشگی

راننده‌ها در ساعت‌های پرترافیک به گرفتن کرایه‌های عادی و مصوب راضی نمی‌شوند
آمدن پاییز همزمان با بعضی اتفاقات نامیمون نیز هست؛ اول مهر و آغاز ترافیک‌های سرسام‌آور صبحگاهی و عصرگاهی، باران‌هایی که حتی چند‌قطره آنها شهر را به ‌هم می‌ریزد.
آدم‌های آشفته‌حال درخیابان‌های شلوغ
آدم‌های آشفته‌حال درخیابان‌های شلوغ
3 نما از ترافیک تهران در سینمای ایران
آن‌قدر که در زندگی واقعی در ترافیک تهران و دیگر کلانشهرها معطل می‌مانیم، در فیلم‌هایمان این شلوغی خیابان‌ها را حس نمی‌کنیم.

وقت طلاست

درنگ
بشر کلا قدر چیزهایی که دارد را نمی‌داند و درست وقتی در حال از دست‌دادن است می‌فهمد که چه نعمت‌هایی داشته و قدرش را ندانسته. نزدیک‌بودن به سرویس بهداشتی یکی از همین موارد است که بیشتر ما اهمیتش را نمی‌دانیم.
PDF درنگ
کوتاه درنگ
جدید‌ترین گزارش شرکت مشاوره حمل‌ونقل عمومی شرکت INRIX نشان می‌دهد مدت‌زمانی که مردم یک شهر در ترافیک گیر می‌افتند می‌تواند در سال میلیاردها دلار به شهر خسارت مالی وارد کند.
جک کانفیلد، نویسنده کتاب «اصول موفقیت» که به زبان فارسی هم برگردان شده است، فرمول جالبی دارد که در همه‌جای زندگی به کارتان می‌آید. فرمولش ازاین‌قرار است: نتیجه= حادثه + پاسخ. ما در طول زندگی‌مان، حوادث و اتفاقات و رویدادهای زیادی را پیش رو داریم، اما تفاوت زندگی‌های ما و نتایجی که به‌دست می‌آوریم و تفاوت شکست‌ها و موفقیت‌های افراد، در تفاوت نوع پاسخ‌های آنهاست.
ترافیک تهران بخشی از زندگی پایتخت‌نشینان شده است. براساس آمار، هر تهرانی 54دقیقه از وقتش را برای رفتن به یک سفر درون‌شهری در ترافیک هدر می‌دهد و هر سال حدود ۴هزارمیلیاردتومان از منابع تهران بر اثر اتلاف، سوخت می‌شود.