9
یکشنبه 13 آبان 1397
شماره 7520
درنگ
123
456
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

اخبار فردا

سینمای نئورئالیسم ایتالیا در ایران- طرفداران سینمای درخشان ایتالیا از 10 آبان فرصتی به‌دست آوردند تا به تماشای فیلم‌های مشهوری مانند «رم شهر بی‌دفاع» و «دزد دوچرخه» بنشینند.
ویژه
پذیرش مسئولیت سرپرستی یک کودک در نگاه اول، اقدامی انسان‌دوستانه با هدف کمک به کودکی بی‌پناه یا آسیب‌دیده است.
همه‌‌چیز از آن مشاوره ابتدایی آغاز شد و آن 150تستی که علامت زدند. به‌نظرش اول به دنیای تجربه‌نشده‌ای قدم گذاشته بود که مرحله‌های ابتدایی‌اش برایش جالب به‌نظر می‌آمد.
بعد از سال‌ها دوندگی، حال بخت با زن و مرد میانسال یار شده است و می‌توانند بارها و بارها به صدای فرزندخوانده‌ای که آنها را مادر و پدر خطاب می‌کند.
این روزها گویی زندگی مجردی گستردگی بیشتری یافته است و هرچه جلوتر می‌رویم این آمار افزایش می‌یابد.اما بیشتر افراد به‌طور ناخواسته و برخلاف میلشان در چنین شرایطی قرار‌دارند و طبع دلخواه‌شان تجربه یک زندگی مشترک و تشکیل خانواده است تا در سایه آن آرامش را با تمام وجود احساس کنند.
مادر یکی از کودکان پذیرفته شده، می‌گوید: «با هر نوع مخالفتی سر‌وکله زدیم؛ یکی می‌گفت این بچه‌ها مریضند، یکی دیگر اصرار داشت که به جای این کار، جنین اهدایی بگیریم.
از مهم‌ترین مباحث مطرح شده در حوزه فرزندخواندگی، بحث نظارت است؛ اینکه خانواده‌ها به‌خوبی از کودکان تحت نظر بهزیستی که به فرزندی پذیرفته شده‌اند، مراقبت کنند.
چطور می‌توانیم سرپرستی یک کودک را در ایران بپذیریم؟

خیلی دور خیلی نزدیک

این، یکی از فانتزی‌هایی است که به مدد سینما و تلویزیون در اذهان بعضی از ما جا افتاده است؛ اینکه در یک نما، پدر و مادری به فرزندشان بگویند که او را از پرورشگاه آورده‌اند یا سرِ راهی است یا...
تصمیم گیری بدون ترس و اضطراب

تصمیم گیری بدون ترس و اضطراب

کودکان بی‌سرپرست می‌توانند قربانی باورهای غلط در جامعه ‌شوند
«یک گوشت باید در باشد، گوش دیگرت دروازه. باید هیچ‌چیز برایت مهم نباشد، هیچ‌کس روی تو تأثیر نگذارد و هیچ حرفی خانواده‌ات را به‌هم نریزد. غیر از این باشد هم تو عاصی می‌شوی.
در انتظار بابالنگ‌دراز
در انتظار بابالنگ‌دراز
مرور چندحقیقت درباره پدیده فرزندخواندگی در چند کشور دنیا
جودی ابوت، ی0تی0م‌خ0انه جان‌گریر و خانم لیپت، همان تصویر سال‌های دور از کودکان بی‌سرپرست است؛ کودکانی که شاید حالا با شرایط بهتری در پرورشگاه‌ها از آنها نگهداری شود، اما هنوز هم کمابیش با همان ترس‌ها و آسیب‌های مشابه بزرگ می‌شوند.
PDF درنگ
کوتاه درنگ
رابطه مادر و فرزندی رابطه شگفت‌انگیزی است. از همان روزی که بدن مادر، پذیرای مهمان جدید می‌شود ارتباط مادر با فرزند شکل می‌گیرد و روزبه‌روز عمیق‌تر می‌شود به‌طوری که بعد از تولد تنها آغوشی که به کودک حس آرامش و امنیت می‌دهد آغوش مادر است.
کودکان بی‌سرپرست از مسائل مبتلابه همیشگی تاریخ جوامع بشری است؛کودکانی که در اثر جنگ، زلزله، سیل، مرگ والدین، بی‌کفایتی والدین یا هر حادثه طبیعی و غیرطبیعی دیگری در جامعه رها شده‌اند
یشینه فرهنگی، اعتقادات مذهبی و شاید قوانین دست و پاگیر باعث شده تا فرزندخواندگی در ایران چندان معمول نباشد.