9
چهار شنبه 2 آبان 1397
شماره 7512
درنگ
123
456
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

گرفتار در مرداب الکل

درنگ
به گفته وایلدر تا قبل از فیلم تعطیلی ازدست‌رفته آدم‌های الکلی سوژه فیلم‌های کمدی یا دست‌کم نقش‌های کمدی بودند؛ «طرف به میخانه می‌رفت، مست می‌شد، به در و دیوار می‌خورد.
ویژه
می‌گویند مافیا در فقدان قانون رشد می‌کند؛ درحالی‌که عده‌ای معتقدند مافیا از قانون، تغذیه می‌کند؛ از قانونی اضافی؛ هر جا قانون اضافه باشد مافیا همان‌جاست. عده‌ای از خورنده‌های الکلی با اینکه معتقدند نگرانی‌هایشان همیشگی است.
پس از پذیرش این موضوع که مشکل اعتیاد به الکل در ایران نیز وجود دارد، انجمن‌هایی با الگو گرفتن از کشورهای خارجی با عنوان انجمن الکلی‌های بی‌نام و نشان برای ترک این نوشیدنی اعتیادآور تشکیل شده‌اند.
مصرف مزمن الکل و استامینوفن کبد را از کار می‌اندازد. دکتر محدثه مرجانی به همشهری می‌گوید: مسکنی مانند استامینوفن که در بدن به راحتی تجزیه می‌شود، متابولیت‌های سمی تولید می‌کند؛ متابولیت‌هایی که کم‌کم در کبد جمع می‌شوند و به آن آسیب‌های جدی می‌زنند.
درنگ
مسمومیت‌های الکلی چند‌ماه اخیر دامن بعضی از مصرف‌کنندگان مشروبات الکلی را گرفت و بسیاری از آنها را راهی بیمارستان کرد. این موضوع از زاویه‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفت.
مراکز ترک اعتیاد به الکل در نقاط مختلف کره زمین فراوانند؛ مراکزی که با نام کلینیک‌های توانبخشی Rehab شناخته می‌شوند و مشهورترین آنها در آمریکا و بریتانیا واقع شده‌اند.
​​​​​​​مصرف مشروبات الکلی، مسمومیت و مرگ، پایان زندگی بعضی از اهالی شهر های مختلف بود. این خبر چندی پیش بازتاب زیادی در رسانه‌ها داشت و با واکنش‌های مختلفی از سوی مسئولان هم همراه شد.
سند ملی کنترل و کاهش مصرف مشروبات الکلی چه جزئیاتی دارد؟

تداخل مسئولیت در مهار الکل

سند ملی کنترل و کاهش مصرف مشروبات الکلی؛از سند نویسی کاغذی تا بازنگری اساسی
در فضای غیررسمی، بخشی از مردم مصرف الکل و مشروبات الکلی را ناپسند نمی‌دانند. یکی از بزرگ‌ترین دلایلش هم این است که چون در کشورهای پیشرفته مصرف می‌شود و مشکلی ایجاد نمی‌کند، پس لابد ما هم نباید مشکلی داشته باشیم.
تلخ‌تر از مرگ

تلخ‌تر از مرگ

بازخوانی پرونده‌های چند مرگ دسته‌جمعی پس از مصرف مشروبات الکلی
سونامی مرگبار مشروبات الکلی دست‌ساز از بندرعباس آغاز شد. اوایل مهرماه بود که خبر رسید چند نفر در این شهر به‌دلیل نوشیدن مشروبات الکلی، مسموم شده‌اند.
سرخوشی در حد مرگ
فربد فدایی-روانپزشک- از مضرات افزایش الکل در خون می‌گوید
فربد فدایی- روانپزشک- کبد را اندامی‌ می‌داند که بیشترین صدمات ناشی از مصرف الکل را تحمل می‌کند و در گفت‌وگو با همشهری می‌گوید: کبد چرب، هپاتیت الکلی و در نهایت سیروز کبدی از بیماری‌هایی هستند.
PDF درنگ
کوتاه درنگ
خیره به تشک- کمی هیجان همیشه برای زندگی لازم است و مسابقات ورزشی، به‌ویژه مسابقاتی که ملی‌پوشان ایران در آن حضور دارند بخشی از این هیجان را تامین می‌کند.
کارشناسان سلامت می‌گویند زمانی که میزان مصرف الکل به حدی برسد که برای فرد هزینه ایجاد کند می‌گوییم او دچار اعتیادشده است؛ این هزینه می‌تواند جسمانی، روانی و اجتماعی باشد. هم‌اکنون تعداد مصرف‌کنندگان الکل در ایران بالا نیست اما حجم مصرف نسبت به جمعیت بالاست؛ در واقع تعداد افراد الکلی کم است اما همان تعداد کم، مصرف بالایی دارند.