9
دو شنبه 2 مهر 1397
شماره 7486
درنگ
123
456
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

وقتی چاقی، بخشی از شخصیت‌پردازی است

اضافه‌کردن یا کم‌کردن محسوس وزن برای بازیگران معمولا باعث دیده‌شدن بیشتر و رسیدن به دستاوردها و موفقیت‌های قابل‌توجه می‌شود انگار پشت تغییر وزن، مرارتی وجود دارد .
ویژه
شجریان در قونیه- کیخسرو پورناظری و همایون شجریان در قونیه کنسرت رایگان اجرا می‌کنند. روز بزرگداشت مولانا بهانه‌ای شده تا سوم مهرماه فستیوال موسیقی «صوفیه»، میزبان تیم کیخسرو ناظری، همایون شجریان، تهمورس پورناظری و سهراب پورناظری باشد. این فستیوال هر سال توسط خانواده چلبی نوادگان مولانا و وزارت فرهنگ ترکیه برای بزرگداشت مقام مولانا انجام می‌شود
عادت یک عامل مهم در سبک زندگی غذایی است. خانواده‌ای شاید به بچه‌اش شیرینی‌جات و نمک ندهد و این امر برای فرزند او یک عادت بشود. بچه‌های چینی شاید عادت داشته باشند از کودکی از قورباغه و کرم‌های پرورش یافته و... استفاده کنند،
زدگی از ورزش دلایل زیادی دارد که مهم‌ترین آن به مربی برمی‌گردد چرا که با دادن تمرینات سخت، سنگین و فشرده ،بدون درنظر گرفتن توان ورزشکار، او را خسته می‌کند.
این رژیم که در ایران هم بسیار طرفدار پیدا کرده است، بر این مبناست که میزان انسولینی که بدن دریافت می‌کند را کنترل می‌کند.
مدام در حال خوردن است چون زندگی آرامی ندارد و نبود آرامش او را به خوردن وا می‌دارد. در خوردن سیری‌ناپذیر است. تنها چیزی که او را در مواقع عصبانیت آرام می‌کند غذاست اگرچه بعد از خوردن دچار عذاب وجدان و پشیمانی می‌شود.
در این زمینه دکتر امین رفیعی‌پور مطالعاتی انجام داده که نتایج آن را از او جویا شدیم. این پزشک و متخصص روانشناسی سلامت در مورد چاقی می‌گوید: چاقی را نمی‌توان به‌تنهایی یک بیماری روانی دانست.
آدم‌های چاق چگونه به وزن ایده‌آل رسیدند؟

ترازو ممنوع

آدم‌هایی که تجربه اضافه‌وزن دارند از سختی‌ها و فشارهای اجتماعی می‌گویند
من از دوران 12تا 15سالگی خود هیچ عکسی ندارم. انگار هیچ وقت 12یا 13ساله نبودم. 12سالم که بود یک‌بار یک نفر در خیابان به من متلک انداخت و گفت «چاق زشت».
از شاعران فربه تا شعر لاغر زندگی

از شاعران فربه تا شعر لاغر زندگی

تجربه هایی درباره رابطه شکل ظاهر آدم ها و فعالیت های ادبی
در سال‌های جهالت و دانشجویی، باری مدیر جلسه شعر انجمن دانشگاه، شاعری را به پشت تریبون خواند و پس از شعرخوانی رو به شاعر کرد و گفت: «شاعر که نباید این‌قدر چاق باشد».
هر روز باید مراقب خورد و خوراک‌مان باشیم
بررسی چالش‌های کاهش وزن در گفت‌وگو با فاطمه نیکبخت‌؛کشتی‌گیر ملی‌پوش ایران
کار آنجایی سخت‌تر می‌شود که یک کشتی‌گیر باید حین کاهش وزن از قدرت بدنی خود هم محافظت کند و همه حواسش به این باشد که در فرایند کاهش وزن، عملکردش ضعیف‌تر نشود.

درون اختاپوس

آستانه
اختاپوس پر از آدم‌های فربه بود؛ رستورانی بزرگ در انتهای یک پاساژ که همه جایش میز غذا چیده بودند. روی سکوهای کنار دیوارها پر از ظرف‌های مکعبی بود که غذا را گرم نگه‌می‌داشتند.
PDF درنگ
کوتاه درنگ
از میان تمام ایرانی‌ها، 29میلیون نفر به دام چاقی افتاده‌اند و دچار اضافه‌وزن هستند. براساس این پژوهش میزان چاقی مردم ایران از سال59 تا 94 با جهشی 5/5برابری مواجه شده و از 2میلیون‌نفر چاق به 11میلیون‌نفر رسیده است.
نوزادان به این مشهورند که در زمان گرسنگی غذا می‌خورند و به محض سیری دست از غذا خوردن می‌کشند. اما هرچه بزرگ‌تر می‌شویم و بیشتر در معرض رژیم‌های غذایی، تبلیغات، در نظر گرفتن غذا به‌عنوان پاداش و موارد مشابه اینچنینی قرار می‌گیریم بسیاری از ما این شیوه زیبای متعادل غذاخوردن را فراموش کرده و پرخوری را آغاز می‌کنیم.
در میان اپلیکیشن‌های ایرانی، اپلیکیشن رژیم لاغری و چاقی کرفس این‌روزها محبوبیت زیادی پیدا کرده ‌است. این اپلیکیشن مبتنی بر کالری‌شماری عمل می‌کند، به این شکل، هیچ غذایی ممنوع نمی‌شود و کاربر با شمردن کالری‌های مصرفی به‌صورت روزانه، سبک زندگی خود را به شکلی دقیق‌تر تحت نظر می‌گیرد.