9
یکشنبه 25 شهریور 1397
شماره 7481
درنگ
123
456
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

مدرسه دنجی در خانه

چند پیشنهاد برای تبدیل اتاق خواب کودکان به اتاق مطالعه
اتاق درس
همین که زنگ مدارس با آغاز فصل پاییز به صدا درمی‌آید، دغدغه فراهم کردن بهترین شرایط فیزیکی و روانی برای کمک به موفقیت تحصیلی بچه‌ها بسیاری از پدران و مادران را به‌خود مشغول می‌کند.
ویژه
دست‌آفریده‌‌های عاشورایی- فرهنگسرای رویش نمایشگاه دست‌آفریده‌های عاشورایی را در گالری برج آزادی برپا کرده است. این نمایشگاه از 20 شهریور همزمان با آغاز‌ماه محرم شروع شده و فردا آخرین روز بازدید از آن است.
نارنجک‌های بی‌نار/  نارنجک پرتاب می‌شد در حیاط مدرسه و بچه‌ها کف حیاط مدرسه ادای مردن درمی‌آوردند پخش و پلا ؛ با نارنجک‌های پلاستیکی که قلک‌هایی بودند برای ارسال سکه به جبهه‌ها از مدرسه‌ها.
حال و هوای روزهای اول مدرسه، حال و هوایی دوگانه‌است؛ گروهی انتظارش را می‌کشند و گروهی از آن گریزانند؛ و شاید گریزان‌ترین گروه‌ها در این حال و هوای اقتصادی، خانواده‌هایی از طبقات کم‌درآمد و متوسط باشند.
درنگ
شروع سال تحصیلی جدید برای دانش‌آموزان و والدین با دغدغه‌های زیادی همراه است که دسترسی به منابع آموزشی مانند کتاب‌ها، فیلم‌ها و نرم‌افزارها بخشی از این درگیری‌هاست و والدین را بر سر چندراهی انتخاب منابع و سطح کیفیتشان می‌گذارد. شاید بهتر باشد پیش از مراجعه به کتابفروشی‌‌ها سری به سایت انتشاراتی‌های پرمخاطب در حوزه کودک و نوجوان زد.
دغدغه آگاهی داشت. فکر و ذکرش آموختن بود. دلش نمی‌خواست دانش آموختگان خارجی زمام امور را  دست بگیرند. نام امیرکبیر با «دارالفنون» گره خورده. میرزا‌تقی‌خان که آکادمی و مدرسه‌های مختلف اروپایی را تجربه و در آنها تحصیل کرده بود
7ساله بودم. اوایل مهر‌ماه بود که کوچه را با شادابی کودکانه زیر پاهایم می‌گذاشتم و می‌رفتم به مدرسه. برگ‌های زرد درختان زیر پاهایم خش‌خش گوش‌نوازی داشتند. عمدا پاهای کوچکم را رویشان می‌گذاشتم تا صدا بدهند و کیف کنم.
چگونه سال تحصیلی بهتری را تجربه کنیم؟

شمارش معکوس برای پشت‌میزنشینی

روزشمار بازگشایی مدارس در سراسر ایران
درنگ
معمولی‌ترین سؤال نخستین روز مدرسه برای خیلی از پدر و مادرها و حتی دانش‌آموزان مقطع بالاتر این بود که معدل سال قبل‌تان چند بوده است؟ سؤالی که ربط مستقیم داشت به شاگرد زرنگ یا تنبل بودن؛ بدون درنظر‌گرفتن اینکه در سال گذشته چه دوران خوش یا ناخوشی را گذرانده بودیم!
PDF درنگ
کوتاه درنگ
این روزها در کنار تمام دفترها و کتاب‌های مدرسه که به‌سختی خود را در کیف مدرسه دانش‌آموزان جای داده‌اند، اپلیکیشن‌های موبایلی هم رفیق شفیق بچه‌مدرسه‌ای‌های تبلت به‌دست شده‌اند.از اپلیکیشن‌‌ها و فیلم‌‌های آموزشی گرفته تا سرویس‌های اینترنتی مدرسه، همه و همه در تلاش هستند.
آقای حکمتی در «رگبار» معلمی است که به محله‌ای تازه آمده؛ محله‌ای در جنوب شهر که حکمتی قرار است در دبستان پسرانه‌اش درس بدهد. بچه‌ها از همان سکانس افتتاحیه حضور پررنگی در فیلم دارند.
14میلیون و 270هزار دانش‌آموز از اول مهر به مدرسه می‌روند؛ یعنی بیش از جمعیت بلژیک، تونس، پرتغال و یونان. ایام مدرسه سال‌هایی است که خاطرات و تأثیرات خوشایند و ناخوشایند آن و عوارض خواسته ‌و ناخواسته‌اش تا پایان عمر با ماست.