9
شنبه 24 شهریور 1397
شماره 7480
درنگ
123
456
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

به نام ترس، یأس، اضطراب

درنگ
اما اگر آنومی قرار باشد بیماری‌‌ای برای فرد ایجاد کند، اضطراب مزمن خواهد بود؛ اضطرابی که همه درگیر آن هستند و فقط سطوح آن در افراد متفاوت است. کسانی که زندگی باثبات‌تری دارند.
ویژه
برای کلانشهرها و شهرهای بزرگ ایران گاهی با جمعیت میلیونی طوری برنامه‌ریزی می‌شود که انگار المان جمعیت در آن در نظر گرفته نشده است. آیا شما هم موافقید که خیلی وقت‌ها شهرهای ایران مانند یک روستا اداره شده یا برای آن برنامه‌ریزی می‌شود؟
جمعیت خصوصا در شهرهای دارای بیش از یک میلیون نفر شهروند چگونه باعث ایجاد آشفتگی اجتماعی خواهد شد؟
هر روز از آخرین مدل خودرو، ویلا، ساعت لاکچری و... استوری می‌گذارد؛ شوآف show offهایی که هر کدامشان یادآور آرزوهای دست‌نیافته و زندگی تباه‌شده من است که باید در این بالا و پایین شدن‌‌های اقتصادی در گورستان خیالاتم دفن‌‌شان کنم.
حراج آثار نقاشی - با فراخوان آرتیبیشن، ۷۰۰ هنرمند در نمایشگاه تابستانه شرکت کردند که از بین این هنرمندان، 85 هنرمند و ۱۱۶ اثر در نمایشگاه فروش تابستانه پذیرفته شده‌اند.در این نمایشگاه فصلی، آرتیبیشن سعی می‌کند.
به همین لحظه فکر کن؛ شاید این آخرین فرصت تو باشد. آینده مبهم است، شاید فرصت ایده‌آل هرگز برایت پیش نیاید. به همین لحظه فکر کن و از هرچه در دسترس داری برای بالا‌رفتن استفاده کن.
میپل‌کرافت Verisk Maplecroft شرکت بین‌المللی سنجش ریسک و مشاوره استراتژیک، در سال2016 فهرستی منتشر کرد که در آن به رتبه‌بندی کشورهایی در جهان پرداخته که خطر آشفتگی اجتماعی و آنومی در آنها بسیار بالاست.
آشفتگی‌های اجتماعی امروز ما را به کجا می‌برد و آیا راه‌حلی دارد؟

زیستن در آشفته‌بازار

گفت‌وگو با داور شیخاوندی درباره آنومی یا همان آشفتگی اجتماعی
درنگ
ببینید! باید اول ریشه و محتوای این واژه را درک کنیم. اصل و ریشه لغت از نوموس یا همان ناموس زبان فارسی گرفته شده است که بعدها در زبان عربی نوامیس و مشتقات آن هم از این ریشه آمده است.
چنین آشفته و درهم چراییم؟

چنین آشفته و درهم چراییم؟

پرسه در کتابفروشی‌ها، در جست‌وجوی کتاب‌هایی درباره آنومی
یکی از مهم‌ترین کتاب‌ها در زمینه آنومی را دکتر فرامرز رفیع‌پور نوشته است. او استاد پیشین جامعه‌شناسی دانشگاه شهید بهشتی و عضو پیوسته فرهنگستان علوم ایران است.
آنارشی از جامعه اقتدارگرا زاییده می‌شود
گفت‌وگو با علیرضا شریفی‌یزدی جامعه‌شناس درباره مفهوم آنارشی
آنارشیسم یک هرج و مرج افراطی است که هیچ قاعده و قانونی در آن حاکم نیست و هر کس ساز خودش را می‌زند.
PDF درنگ
کوتاه درنگ
کم پیش می‌آید راننده تاکسی‌ها، از این خواننده‌جدیدی‌ها گوش ندهند. بعضی‌هاشان حتی در ترافیک، روی صدای بلند خواننده، صدایشان را می‌کشند سرشان و ترانه‌های ناآشنا می‌خوانند.کم پیش می‌آید راننده تاکسی‌ها، از این خواننده‌جدیدی‌ها گوش ندهند. بعضی‌هاشان حتی در ترافیک، روی صدای بلند خواننده، صدایشان را می‌کشند سرشان و ترانه‌های ناآشنا می‌خوانند؛ یکی از آن عاشقانه‌های مبتذل که آدم را یاد سریال‌های درپیت ماهواره‌ای می‌اندازند؛ از آن مثلث و مکعب‌های عشقی که تهش نمی‌فهمی کی با کی کجا رفت و آخرش کی به کی بود.
از تشییع جنازه مرتضی پاشایی گرفته تا تجمع در مجتمع تجاری کورش، ردی از حضور چهره‌های دهه70 و 80 به‌چشم می‌خورد. در هر یک از اتفاقات اجتماعی که این نسل صحنه‌گردان آن هستند، یک نکته از سوی جامعه‌شناسان و چهره‌های فرهنگی مطرح شد؛ این نسل هنجارهای جدیدی برای خودش دارد!