9
چهار شنبه 14 شهریور 1397
شماره 7472
درنگ
123
456
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

بدتر از قتل و خیانت

«حق‌السکوت» فیلم کلاسیک هیچکاک جزو بهترین آثار تاریخ سینما درباره باج‌گیری است
تیغ و ابریشم
درخواست حق‌السکوت بدتر است یا خیانت و قتل؟ آلفرد هیچکاک در نخستین فیلم مهم کارنامه‌اش این پرسش را مطرح می‌کند.
ویژه
کلاه‌سیاه‌ها روش‌های مختلفی دارند؛ مثلا ممکن است با ترفند، کنترل صفحه اینستاگرام یک سلبریتی یا حتی یک فرد عادی را به‌دست بگیرند و به نشر اخبار دروغین بپردازند و برای پس‌دادن صفحه، از شخص مورد نظر باج بگیرند.
اگر شما هم جزو آن دسته از طرفداران فوتبال هستید که انتظار داشتید فینال جام جهانی میان فرانسه و آلمان برگزار شود و نه فرانسه و کرواسی، یک شانس دیگر برای تماشای این بازی به‌دست آورده‌اید. ساعت 23روز 15شهریور می‌توانید این بازی را که اولین بازی از اولین دور بازی‌‌های لیگ ملت‌های اروپاست تماشا کنید.
یکی از پرونده‌های رایج در مراجع قضایی و امنیتی، موارد حق‌السکوت است. سراغ اکبر محسنی‌فر، آسیب‌شناس و مددکار اجتماعی رفته‌ایم. او که در تهران و شهرهای شمالی ایران، کلینیک‌های مددکاری دارد، اشاره می‌کند.
درپی حمله نیروهای اف‌بی‌آی به محل زندگی مایکل کوهن، وکیل دونالد ترامپ -رئیس‌جمهور کنونی ایالات متحده آمریکا- و کشف مدارکی مبنی بر فرار مالیاتی و کلاهبرداری‌های بانکی توسط او، کوهن در میان اعترافاتش در دادگاهی که در 21آگوست 2018 برگزار شد.
در رمان «کوری» ژوزه ساراماگو زمانی که داستان کم‌کم خسته‌کننده می‌شد، با ورود تقریبا 200 نفر کورِ جدید به تیمارستان و پیرمردی که چشم‌بند سیاه داشت، به داستان روح تازه‌ای‌بخشید. قلدرهایی بین جمعیت بودند.
راز هرچه بزرگ‌‌تر باشد، حق‌السکوت آن هم بیشتر است و به همین نسبت ممکن است خطرات بزرگ‌‌تری را برای هر دوطرف به‌دنبال داشته باشد. یکی از پرونده‌‌هایی که مدتی قبل در دادسرای جنایی تهران به آن رسیدگی شد، درباره قتل مردی بود که کارش شده بود حق‌السکوت گرفتن از یک زن جوان.
رئیس‌جمهور آمریکا چگونه وادار به پرداخت حق‌السکوت شد؟

ماجراهای ترامپ و زنان

درباره پرداخت «حق السکوت» توسط اطرافیان رئیس جمهوری آمریکا»تبدیل به سوژه‌ای جهانی شده است
متهم‌شدن مایکل کوهن، وکیل سابق دونالد ترامپ و وعده همکاری او با دادستان درباره پیگیری فعالیت‌های غیرقانونی رئیس‌جمهور وقت آمریکا در دادگاهی که در 21آگوست 2018 برگزار شد، تکذیب کاخ سفید و واکنش شدید ترامپ در توئیتر را به همراه داشت.
رنج حقیقت سهل‌تر از وحشت حق‌السکوت

رنج حقیقت سهل‌تر از وحشت حق‌السکوت

بهمن کشاورز، وکیل دادگستری از مجازات حق‌السکوت‌بگیران می‌گوید
حق‌السکوت‌گرفتن موضوع ماده 669قانون مجازات اسلامی است که حق‌السکوت‌بگیر بزه‌دیده را تهدید می‌کند که اگر به من پول ندهی یا آنچه را خواسته‌ام انجام ندهی فلان راز تو را افشا خواهم کرد یا اسرار مربوط به خانواده تو را فاش می‌کنم.
شکارچی سکوت
نوشته‌هایی درباره اخاذی و حق‌السکوت به بهانه ماجراهای ترامپ
ناگهان ورق برگشت. دونالدترامپ تا همین چند هفته پیش در مصاحبه‌هایش با پرسش‌هایی درباره ایران و کره‌شمالی دوره می‌شد ولی حالا درباره حق‌السکوت هم از او می‌پرسند و این اتفاقا مهم‌ترین پرسشی است که دوست دارند پاسخش از دهان رئیس‌جمهور آمریکا به‌صورت زنده برای بیننده‌هایشان در سراسر کره زمین پخش شود.
PDF درنگ
کوتاه درنگ
ماجرای حق‌السکوت در 3 مورد مطرح می‌شود و قابل بررسی است؛ رازها، نقطه‌ضعف‌‌ها و خطاها و اشتباهات. این 3 مورد می‌تواند نسبت به یکدیگر همپوشانی نیز داشته باشد؛ یعنی موضوعی، هم می‌تواند راز باشد و هم نقطه‌ضعف به‌نظر برسد یا خطا و اشتباهی که جنبه رازگونه نیز داشته باشد.
رفیعی‌پور پیش از آنکه به موضوع حق‌السکوت بپردازد، ابتدا مفهوم سوءاستفاده عاطفی را به‌عنوان نقطه شروع این اتفاق توضیح داد؛ «در ابتدا باید مفهومی به نام سوءاستفاده عاطفی را شفاف کنیم؛ چراکه این سوءاستفاده در فرهنگ ما بسیار شایع است اما کمتر به آن توجه شده. ق‌السکوت وقتی در چارچوب خانواده رخ می‌دهد، باید گفت که یک سوءاستفاده عاطفی است. ترساندن، تحت کنترل درآوردن.