9
سه شنبه 16 مرداد 1397
شماره 7450
درنگ
123
456
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

هر میمونی می‌تواند 14ساعت آدم باشد

... پس من با میمون چه فرقی دارم؟رو به آینه، بدون آینه و حتی در خواب ممکن است آدم به این سؤال فکر کند. هر آدم عاقلی باید حداقل چندبار در زندگی‌اش به این موضوع فکر کرده باشد؛ ما چه فرقی با میمون داریم؟
ویژه
​​​​​​​چند روزی است که شاهد اعتراض مردم به گرانی‌ها هستیم، اما چرا مردم باید صدایشان را در کف خیابان به گوش مسئولان برسانند؟ آیا راه دیگری وجود ندارد؟ پاسخ می‌تواند این باشد که وقتی رویه‌های رسمی جواب نمی‌دهد و رویه‌های غیررسمی نیز وجود ندارد به جامعه‌ای می‌رسیم که به‌طور دائم در مشکلات فرو می‌رود و به‌مرور ناتوان‌تر و بی‌پناه‌تر می‌شود.
تصادف خودروی 206 با 7 کارگر افغان فضای سبز و مرگ 5نفر از کارگرها در اتوبان شهید بابایی تهران، یکی از مهم‌ترین حوادث روزهای گذشته بود؛ حادثه‌ای که حدود ساعت 6:30 صبح ششم مردادماه رخ داد.
مهم‌ترین خبر ماه‌های گذشته در اقتصاد ایران حرکت موج پول‌های پرقدرت، تورم‌زا و مخرب در بازارهاست، اما روایت این ماجرا از اصل خبر به مرتب دشوارتر است.
برای دقایقی خودمان را جای این زن و مرد جوان بگذاریم و به این فکر کنیم که اگر ما جای آنها بودیم چه می‌کردیم؟
شاید این هم از درس‌‌های تاریخ باشد که گذر زمان بالاخره یک جایی دیدگاه‌های چهره‌های اصیل جناح راست سنتی و چپ را درباره مذاکره یا عدم‌مذاکره با آمریکا به هم نزدیک می‌کند.
از روزی که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا شده، محور عمده خبرهای جهان یا رفتار و جملات و حرکات عجیب او بوده.

دلار، آمریکا، فساد و موارد دیگر

در جست‌وجوی مهم‌ترین خبر این روزها از نگاه سردبیران و مدیران مسئول روزنامه‌ها
گردشگران حرفه‌ای و تخصصی رویدادها، اخبار را به‌گونه دیگری دنبال می‌کنند. آنها یا با گرفتن چند دقیقه از وقت‌تان بی‌آنکه بدانید، از رادیو، یا با مهم جلوه‌دادن خود، از تلویزیون، یا با دزدیدن نگاهتان روی صفحه اول روزنامه‌هایشان در پیشخوان دکه، شما را به‌خود می‌خوانند و هر آنچه ارزش خبر دادن و تحلیل دارد را در کوتاه‌ترین و تأثیرگذارترین شکل به شما می‌بخشند.

قانون امید بخش برای مدیران جوان

البته حاشیه‌های این خبر هنوز تمام نشده و ترکش‌هایش دارد به تن و بدن جامعه خبری کشور اصابت می‌کند.
انتخابی که ‌ای کاش دشوار بود
در کنار بعضی کشورها که جهنم روزنامه‌نگاری می‌نامندشان، ایران از نگاهی، می‌تواند بهشت روزنامه‌نگاری - و نه البته روزنامه‌نگاران- قلمداد شود. چند مثال برایتان می‌زنم؛ شب می‌خوابید.
PDF درنگ
کوتاه درنگ
یک‌بار یکی از بستگان که در کار آزاد و ساخت‌وساز است، پرسید در این اوضاع که بازر کساد است، کسب و کار شما چطور است؟ خروجی هر کاری از نظر او درآمد و میزان سود آن است.
هیچ وقت دستمان به این آخرین خبر نرسید. آخرین خبر همیشه در ثانیه‌‌ای جایش را به خبر بعدی سپرد و دست ما را خالی گذاشت.
دبیر اجتماعی اعتماد آنلاین: «نمایندگان مجلس شورای اسلامی کلیات لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان را تصویب کردند»