• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18

نبرد با بهار سیل‌آسا

جنوب است و فصل بارش‌های موسمی. گرچه این روزها بسیاری از استان‌ها بارندگی را تجربه کرده‌اند، شدت بارش‌ها در جنوب بود و هشدار قرمز هم روز سه‌شنبه سهم هرمزگان، جنوب فارس، جنوب‌غرب و غرب سیستان‌وبلوچستان، نیمه جنوبی کرمان و بوشهر و روز چهارشنبه سهم نیمه جنوبی سیستان‌وبلوچستان شد.

درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

زباله‌های تهران حکم طلا را دارند؛ طلایی که خیلی‌ها را مانند قارون ثروتمند کرده است؛ کاسبانی که آنقدر ولع پول بیشتر دارند که برای همین مخازن زباله بدبو روی هم تفنگ می‌کشند و هم را می‌کُشند.گروه‌های مافیایی که کارگرانشان را از بین زنان و مردان بی‌خانمان، مهاجران بیکار، معتادان متجاهر و کودکان کار انتخاب می‌کنند تا پول بیشتری به جیب بزنند.

پیروزی در جنگ روایت‌ها

راه‌حل، کوتاه و ساده بود. موشک خوردند و باید حیثیت بربادرفته‌شان را جبران می‌کردند. قابل پیش‌بینی بود چه خطی را می‌روند. ابتدا انکار و بعد هم رجزخوانی. تحقیر و بعد هم هراس‌افکنی.

حداقل درآمد زباله‌گردها

داستان خیلی سر راست است؛ مافیای زباله، کودکان، معتادان متجاهر، بی‌خانمان‌ها و حتی زنان را جذب می‌کند و سر مخازن زباله موجود در شهر می‌فرستد.

پله برقی‌های نو رسید

معضل پله‌برقی‌های خراب پل‌های عابر پیاده در سطح شهر یکی از یادگاری‌های مدیریت قبلی شهرداری تهران برای مدیران شهری فعلی است؛ پله‌هایی که یکی در میان خراب می‌شدند و گاهی حوادث دلخراشی را برای شهروندان رقم می‌زدند.

اعتراف به دروغ 99درصدی

اگر از یک کودک با سطح سواد ابتدایی بخواهید که اعداد را از شماره 1تا 20بشمارد، احتمالا خواهد شمرد؛ چون شمارش اعداد از 1تا 20حتی برای کودک کلاس اول دبستان هم کار سختی نیست.