04
شنبه 20 دی 1399
شماره 8132
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

سیگنال منفی تصمیم  کمیسیون تلفیق  به بازار موبایل

رئیس اتحادیه صوتی و تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی در گفت‌وگو با همشهری: مصوبه کمیسیون تلفیق برای افزایش دو‌برابری تعرفه واردات برخی از انواع گوشی موبایل ابهام دارد؛ اصناف امروز با مجلس رایزنی می‌کنند
گزارش
در شرایطی که رکود حاکم بر بازار گوشی موبایل و تبلت تشدید شده است، حالا فعالان صنفی با اشاره به تصمیم اخیر کمیسیون تلفیق بودجه مجلس، از تأثیر منفی افزایش دو‌برابری تعرفه واردات بر افزایش قیمت این محصولات خبر می‌دهند.
ویژه
ماجرای بررسی افزایش سقف تسهیلات بانکی حوزه مسکن در جلسه بانک مرکزی، به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی برای افزایش 50درصدی وام ساخت مسکن ملی ختم شده و احتمالا، هیچ ثمری برای احیای تقاضای مصرفی بازار مسکن نخواهد داشت.
دلار بعد از چندین هفته تثبیت و نوسان ریز در محدوده 25هزارو700تومان، سه‌شنبه با افزایش به نسبت چشمگیر قیمت مواجه شد و 26هزار تومان را هم دید.

آینده قیمت ارز در گرو رفع تحریم‌ها

دلار
نتایج یک بررسی آینده‌نگر از قیمت دلار سال آینده نشان می‌دهد درصورت دسترسی بانک مرکزی به منابع ارزی و رفع تحریم‌ها احتمال کاهش قیمت دلار به زیر 20هزار تومان وجود دارد، اما درصورت رفع نشدن تحریم‌ها یا توافق ناقص در زمینه بازگشت آمریکا به برجام می‌توان انتظار داشت که سطوح 24هزار تومان، حداقل قیمت دلار در سال1400 باشد.