04
چهار شنبه 23 مهر 1399
شماره 8062
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

حمایت‌های ضد‌تولید

یادداشت
فرض کنید یک تولید‌کننده هستید. وقتی حاشیه سود فروش مواداولیه‌ای که با قیمت دولتی دریافت می‌کنید در بازار آزاد بالای 50درصد است درحالی‌که اگر مواداولیه را صرف تولید کنید با همه ریسک‌ها و دردسرهای موجود نهایتا 20تا 30درصد سود عاید شما می‌کند که احتمالا با تأخیر تبدیل به نقدینگی می‌شود شما کدام گزینه را انتخاب می‌کنید؟ این داستان تلخ حمایت‌های دولتی از بخش تولید است.
چهره روز
​​​​​​​بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت و پرسابقه‌ترین دولتمرد ایران پس از انقلاب که از او به‌عنوان شیخ‌الوزرا یاد می‌شود، می‌گوید: با پایان این دوره دیگر هرگز وارد کار دولتی نخواهد شد.

مناقشه مرجع قیمت‌‌گذاری خودرو؛ حرکت از نو

فربد زاوه، کارشناس صنعت خودرو در گفت‌وگو با همشهری: تغییر مرجع قیمت‌گذاری خودرو، پاک‌کردن صورت‌مسئله است
خودرو
​​​​​​​زمزمه‌های تغییر مجدد مرجع قیمت‌گذاری خودرو از شورای رقابت به سازمان حمایت تا تصویب نهایی طرح مجلس برای ساماندهی بازار و صنعت خودرو موجب گمانه‌زنی‌های مختلف در مورد چگونگی اجرا و میزان کارآمدی آن شده است.

مصاف پاستور و بهارستان در زمین بودجه 1400

​​​​​​​انتقادهای نمایندگان از بودجه در روزهای اخیر، به‌ویژه همزمان با پایه‌ریزی سند دخل و خرج سال 1400در سازمان برنامه و بودجه، شدت گرفته تا جایی که رئیس مجلس در نامه‌ای از رئیس‌جمهوری خواسته تا لایحه‌ای متفاوت با سال‌های گذشته به مجلس بفرستد.
مشکلات جاماندگان از دریافت وام کرونا
هراس از آینده اقتصادی و سختگیری بیش از حد بانک‌ها، 2 عامل انصراف کسب‌وکارها از دریافت وام است
تازه‌ترین اطلاعات منتشرشده از وضعیت پرداخت تسهیلات حمایتی به شاغلان و کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از شیوع این بیماری، از قهر اجباری مشمولان با این تسهیلات حکایت دارد.
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
​​​​​​​خبر: داریوش باقرجوان، مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافری سازمان راهداری به باشگاه خبرنگاران گفته است: هزینه اتوبوس‌های فعال در حمل‌ونقل مسافر بین‌شهری بسیار افزایش داشته و مشکلات زیادی برای فعالان این حوزه ایجاد کرده، ضمن اینکه هزینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز به این مخارج اضافه شده؛ آن‌هم در شرایطی که در دوره کرونا، تعداد مسافران با کاهش 30درصدی مواجه بوده است.